Ni naziv 'GT', što stoji za Gran Turismo, više nije svet – upoznajte seriju 5 GT automobil koji želi biti limuzina, karavan, monovolumen, SUV, hatchback, shooting brake i sportaš. E da, i Gran Turismo
Zapravo, kako stvari zasad stoje, jedino što serija 5 GT ne želi biti je kupe, no i na tu odluku ćemo morati pričekati da bude službeno odbačena. Sve što zasad možemo reći jest da serija 5 GT izgleda upravo onako kako je izgledao koncept koji nam je predstavljen na autosalonu u Ženevi prije nekoliko mjeseci. Izgled novog BMW-ovog automobila možemo najkraće opisati upravo onako kako su ga opisali u BMW-u – revolucionaran. BMW je želio stvoriti automobil koji će biti prostran kao limuzina serije 5, no upotrebljiv kao SUV X5, a da ima kupeolike proporcije serije X6. Dobili smo vrlo čudno vozilo koje nosi naziv Gran Turismo premda s njim zapravo nema veze. Gran Turismo je, naime, oznaka za supersnažne sportske automobile koji putnicima nude prevaljivanje velikih udaljenosti uz veliku brzinu i maksimalnu udobnost.
Ipak, premda serija 5 GT ne izgleda kao pravi sportski automobil, ona bi ipak trebala nuditi prvoklasnu udobnost za četvero ili petero putnika. Automobil je građen na izduženoj platformi serije 5, pa mjeri 4.998 milimetara u dužinu, 1.901 milimetar u širinu i 1.559 milimetara u visinu, s čak 3.070 milimetara dugim međuosovinskim razmakom. To će reći da serija 5 GT nudi prostora za glave putnika kao, primjerice, BMW X5, uz prostor za noge kakav uživaju putnici u seriji 7. Da stvar bude bolja, prtljažnik koji se može otvarati u dva režima – samo poklopac ili kao peta vrata – nudi čak 590 litara prtljažne zapremine, dok ista s preklapanjem stražnje klupe raste na 1.700 litara. Potencijalne vlasnike veselit će i vijest da BMW planira ponuditi stražnju klupu u izvedbi za troje putnika ili s dva odvojena sjedala.
BMW zasad otkriva tek tri pogonske jedinice koje će se naći pod poklopcem novog automobila. Ljubitelji dizela veselit će se trolitrenom common-railu s direktnim ubrizgavanjem koji razvija 245 KS i 540 Nm okretnog momenta, ubrzava seriju 5 GT do stotke za 6,9 sekundi te u prosjeku troši 6,5 litara goriva na stotinu kilometara u kombiniranom ciklusu. Ljubitelji benzinaca moći će birati između trolitrenog rednog biturbo šestaka sa 306 KS i 400 Nm, odnosno 4,4-litrenog biturbo V8 sa 407 KS i 600 Nm okretnog momenta. 'Slabiji' benzinac s ubrzanjem do stotke obračunava se za 6,3 sekundi, uz potrošnju u kombiniranom ciklusu od 8,9 litara, dok snažniji isto čini za 5,5 sekundi uz prosječnu potrošnju od 11,2 litre na stotinu kilometara.
Oba benzinca imaju elektronsku blokadu na 250 km/h, dok dizelaš gubi dah na 240 km/h. Sva tri motora standardno dolaze uparena s automatskim osmerobrzinskim mjenjačem koji je dosad bio ekskluzivno rezerviran za seriju 7. Sva tri modela su i standardno opremljena sustavom Dynamic Drive Control koji, ovisno o izboru programa, prilagođava rapidnost izmjena brzina, reakcija motora na gas kao i krutost upravljača. Kao opcija, tu je i sustav Adaptive Drive, odnosno kontrola šasije koja krutost i reakcije ovjesa također prilagođava odabiru programa NORMAL, SPORT ili SPORT+. Valja također spomenuti da su u BMW-u odlučili 'olabaviti' reakciju dinamičke kontrole stabilnosti, odnosno ESP-a u režimu SPORT+, no tek valja vidjeti u kojoj mjeri.
Kako i dolikuje jednom luksuznom krstašu, serija 5 GT bit će opremljena svom silom elektronike – od posljednje generacije iDrive kontrolnog sustava sa 10,2 inčnim displayom i 80-gigabajtnim hardom, do kamere za vožnju unatrag, sustava za upozoravanje prilikom slučajnog prelaska iz trake u traku ili pak head-up displaya.
Službena premijera automobila najavljena je za autosalon u Frankfurtu ove jeseni, dok bi prodaja trebala otpočeti do kraja godine.