Nova BMW serija 5 značajno je odmaknula od svoje prethodnice, kako po pitanju vanjskog i unutarnjeg dizajna tako i po pitanju mehanike
Ljubitelji bavarskog proizvođača vjerojatno su s oduševljenjem dočekali povratak BMW-a manje kontroverznim linijama vanjskog dizajna. Već je nova serija 7 dala naslutiti da su 'Bangleove stražnjice', kako se popularno uvriježio naziv za povišeni prtljažnik koji je oblikovao američki dizajner i bivši glavni dizajner u BMW-u Chris Bangle – stvar prošlosti.
Nova petica izgleda izduženo, elegantno i samozatajno kako se i očekuje od automobila u visokoj klasi te nas u mnogočemu podsjeća na četvrtu generaciju E39 serije 5. U odnosu na prethodnicu, nova serija 5 porasla je u dužinu za 58 milimetara (4.899 mm) te mjeri najveći međuosovinski razmak u klasi od 2.968 milimetara, što je 80 milimetara više od prošle generacije i putnicima straga daje 13 milimetara više mjesta za koljena. Prtljažni prostor sada nudi 520 litara obujma, a stražnja klupa se, prema potrebi, može preklapati u omjeru 40:20:40.
BMW-ove fanove obradovat će i vijest o povratku vozaču zakrenute središnje konzole, dok će ljubitelji tehnologije likovati nad podatkom da će svaka serija 5 serijski dolaziti s LCD displejem, sedmoinčnim bez navigacije odnosno 10,2-inčnim s navigacijom i četvrtom generacijom sustava iDrive.
Povećanje dimenzija bavarska limuzina može zahvaliti novoj platformi koju dijeli sa serijom 5 GT i serijom 7. Ovjes je također prenesen, pa serija 5 sada leži na multilinku sprijeda i straga. Kad je u pitanju upravljač, on se više ne koristi aktivnim sustavom koji je BMW implementirao u prethodnoj generaciji, a gdje je omjer upravljača ovisio o brzini i lateralnom ubrzanju. Sada je tu električni servo upravljač sa Servotronicom. Kako će ovo djelovati na vozne osobine, ostaje za vidjeti. Kad smo već kod upravljanja, BMW će na seriji 5 nuditi i aktivno upravljanje stražnjim kotačima.
Na vozne osobine utjecat će i opcionalni paket aktivne šasije Drive Dynamic Control, koji će vozaču omogućavati podešavanje odaziva gasa, krutosti ovjesa, osjetljivosti elektronske kontrole stabilnosti, brzine i načina izmjene stupnjeva prijenosa, kao i nivo asistencije pri upravljanju u četiri režima - Normal, Comfort, Sport i Sport+.
Sustav regenerativnog kočenja bit će dostupan na svim modelima, a 520d bit će prvi model serije 5 s auto start-stop tehnologijom. Po lansiranju na europske tržište, serija 5 nudit će se s izborom četiri benzinska i tri dizelska motora. Dvolitreni dizelaš razvija 184 KS i 350 Nm okretnog momenta, sprinta do stotke za 8,1 sekundu te, prema BMW-u, nudi prosječnu potrošnju od pet litara na stotinu kilometara. Tu su još i dva trolitrena common-rail dizelaša sa 204 KS i 245 KS.
Osnovni benzinac 523i razvija 204 KS i 270 Nm okretnog momenta, seriji 5 omogućava sprint do 100 km/h za 7,9 sekundi, maksimalnu brzinu od 238 km/h te prosječnu potrošnju od 7,6 litara na stotinu kilometara.
Prestižni benzinac do pojavljivanja M5 bit će 550i s biturbo punjenim 4.4-litrenim V8 koji razvija 407 KS i 600 Nm okretnog momenta. Njime serija 5 stiže do 100 km/h za pet sekundi te juri sve do elektronski ograničenih 250 km/h.
Osmerobrzinski automatski mjenjač standardno je dostupan samo na modelu 550i, a uz doplatu će moći dobiti i na svim ostalim modelima s ručnim šesterostupanjskim mjenjačima.
Nova BMW serija 5 u prodaji će se naći u ožujku iduće godine po zasad nedefiniranim cijenama.