Koliko para, toliko muzike, kaže stara narodna koja, čini se, ne drži uvijek vodu, barem ne u slučaju testiranog Chevrolet Orlanda koji za malu cijenu nudi itekako puno glazbe
Chevrolet Orlando golem je automobil pa vam asocijacija s Cruzeom neće prva pasti na pamet kad ga ugledate iako se ta dva automobila grade na istoj platformi. Odmah na početku valja reći da Orlando neće tako skoro osvojiti neku nagradu za dizajn. Prednji kraj još i djeluje afirmativno, no kutijasta linija karoserije i nemaštovit stražnji kraj svrstat će ga u kategoriju bljedunjavih, samozatajnih vozila na koja nećete obratiti pretjeranu pozornost.
Situacija nije ništa bolja ni u unutrašnjosti. Jednostavno, robusno, pregledno i dosadno. A onda shvatite, da ovisno o kutu iz kojeg gledate sve ovo mogu biti i prednosti. Kutijasta građa karoserije znači da ni jedan putnik, sprijeda ili straga, neće patiti zbog dizajnerskih eskapada i kupeolikih krovnih linija, a i prtljažnik će progutati gotovo sve što vam padne na pamet zahvaljujući obujmu od 850 litara s preklopljenom stražnjom klupom.
Putnicima pritom neće manjkati prostora za ramena, noge i glavu, a i u trećem redu dvoje odraslih nadprosječno visokih putnika mogu se udobno smjestiti i na duljim relacijama. Jednostavna građa također znači da je Orlandom, premda je riječ o velikom automobilu, zbog preglednosti jednostavno upravljati, a pun bi pogodak za američku marku bio to da su umjesto standardnih na automobil instalirali klizna stražnja vrata.
Manju zamjerku imamo na račun utovarne visine prtljažnika, no Orlando ionako ne spada među klasične kombije već crossovere, što se i ne bi zaključilo prema podatku o nosivosti koja iznosi 630 kilograma.
Testni model ima provjereni 1.8-litreni benzinac koji razvija 141 KS i 176 Nm okretnog momenta. Nije baš riječ o posljednjem urliku tehnologije, no zahvaljujući tehnologiji varijabilnog razvoda ventila, odaziv na gas je brz, a potrošnja umjerena. Prednost ovog motora u odnosu na dizelski leži u cijeni koja je primjetno niža. Ručni peterostupanjski mjenjač sasvim solidno odrađuje svoje zadatke, unatoč nešto dužim hodovima između brzina, a isto vrijedi i za osjećaj za upravljačem – solidno, no ništa spektakularno.
Svidjela nam se zato razina udobnosti, ponajviše zahvaljujući ne prevelikim aluminijskim felgama, a i Orlandova unutrašnjost prilično je dobro izolirana od buke. Ako opteretite testni model Orlanda sa sedmero odraslih putnika i nešto njihove prtljage, vrlo lako je preskočiti ukupnu masu automobila od dvije tone, pa bi, po našem mišljenju, kočnice trebale biti veće i učinkovitije u zaustavljanju.
Orlando voli autoceste, a nije najveći ljubitelj povezanih i oštrih zavoja gdje do izražaja dolazi njegovo visoko težište i dug međuosovinski razmak. U gradu se snalazi dobro, a problem mu ne predstavljaju ni manja parkirališna mjesta. Zahvaljujući pak nešto većem odstojanju od tla, kao i zaštitnim plastičnim elementima, lako ga je penjati po rubnicima.
Ako na automobil gledate kao na prijevozno sredstvo od točke A do B te ste u potrazi za prostranošću, cijenom i kvalitetom, teško ćete nadmašiti Chevroletovu ponudu.
Proizvođač: Chevrolet
Model: Orlando 1.8 LTZ
Vrsta motora: 1.8, četiri cilindra, dizel
Obujam: 1.796 cm3
Snaga (kW/KS): 104/141 @ 6.200 o/min
Okretni moment (Nm): 176 @ 3.800 o/min
Potrošnja (l/100 km): 7,2/11,3/9,0
Ubrzanje (0-100 km/h): 11,5
Maksimalna brzina: 185 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 4.652/1.836/1.633
Cijena do registracije: 131.400 kuna (osnovni model 115.800 kuna)