Klasa ultrakompaktnih gradskih mališana napučena je brojnim predstavnicima, no nijedan minulih godina nije bio u toj mjeri dominantan kao cjenovno pristupačni Chevroletov Spark. Novom generacijom, mnogo se toga promijenilo, a ljubitelje mališana najviše bi mogao iznenaditi izgled
Premda je dizajn novog Sparka zasnovan na konceptu Beat, korejska podružnica General Motorsa nije bila spremna odreći se smještajnih kapaciteta za petero osoba, pa je tako najmanji Chevrolet dobio 100 mm širu platformu, par vrata više i pet samozatežućih pojaseva. U odnosu na koncept, Spark je porastao i u visinu, pa ne čudi što su se agresivne linije Beata pomalo izgubile u dodatnoj svrsishodnosti.
Kozmetičkim preinakama unatoč, valja istaknuti da je ušiljenim svjetlosnim sklopovljem i oštrim linijama karoserije novi Spark estetski daleko upečatljiviji od svojeg samozatajnog prethodnika. Slična priča nastavlja se i u unutrašnjosti koja kvalitetom materijala pomalo kaska za ambicioznim dizajnom. Ovakav dojam ponajviše ostavlja predio centralnog grebena i kontrolnih uređaja koji djeluje jeftino.
Unatoč ovim manjkavostima, moramo priznati da nas je Spark ugodno iznenadio udobnošću, kao i opremljenošću. Osnovni model standardno dolazi sa šest zračnih jastuka i ABS-om, dok je ESP dostupan uz nadoplatu. Zahvaljujući krućoj šasiji te unaprijeđenoj aktivnoj i pasivnoj sigurnosti, Spark je na Euro NCAP crash-testovima zavrijedio pet zvjezdica. I ergonomija je na visini zadatka, a za automobil koji mjeri
3.640 mm u dužinu te 1.597 mm u širinu i 1.522 mm u visinu, valja priznati da raspolaže i zadovoljavajućim utovarnim volumenom od 170 litara, koji s preklapanjem stražnje klupe raste i do 560 litara.
Sparkov ovjes s McPherson arhitekturom sprijeda te torzijskom osovinom straga predviđen je za udobnu, a ne dinamičnu vožnju, što je zaključak koji se vrlo brzo nameće. Isto vrijedi i za motor. 1,2-litreni četverocilindrični benzinac sa 81 KS zvuči brže nego što ide, no to ne znači da se Spark ne može voziti zabavno. Izlaskom na otvorenu cestu do izražaja dolazi buka pri većim brzinama, kao i anemičnost malenog benzinca, pa je potrebno planirati pretjecanja. Spark se zato mnogo bolje snalazi u gradu. Upravljač je veoma lagan u ruci, što će znati cijeniti oni kojima svakodnevna vožnja zahtijeva manevriranje uskim prolazima i gužvama.
Naposljetku, teško se oteti dojmu da je novim Sparkom Chevrolet odradio odličan posao, doduše uz premiju u cijeni koja će se prevaliti na kupce. Novi automobil je od prethodnika bolji upravo u onoj mjeri u kojoj je skuplji, pa će prodajni rezultati najbolje pokazati koliko je bogatijom opremom i mogućnostima Chevrolet načeo Sparkov dosadašnji najjači adut.
Proizvođač: Chevrolet
Model: Spark 1.2 LT
Vrsta motora: 1,2, četiri cilindara, benzin
Obujam: 1.206 cm3
Snaga (kW/KS): 60/81@6.000 o/min
Okretni moment (Nm): 111@4.600 o/min
Potrošnja (l/100 km): 6,4/8,3/7,1
Ubrzanje (0-100 km/h): 12,1
Maksimalna brzina: 164 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 3.640/1.597/1.522
Cijena testnog modela do registracije: 84.900 kuna