Monovolumeni danas možda nisu toliko popularni kao nekoć, no još uvijek drže značajni dio tržišnog kolača. Razloga je mnogo, a jedan od najvažnijih je što, uz pravo prostranstvo slobodnog prostora za putnike i prtljagu, nisu znatno skuplji od uobičajenih k
Dodatni manevarski prostor proizvođači su pronašli u pretvaranju dostavnih vozila u obiteljske monovolumene. Ovo je dobitna kombinacija za one kojima izgled i opremljenost automobila ne igra najvažniju ulogu pri kupnji, s obzirom na to da za puno manje novca mogu dobiti vozilo sposobno za obnašanje svih dužnosti obiteljskog monovolumena, uz dodatnu mogućnost njegove uporabe u gospodarske svrhe.
Berlingo Multispace tipičan je pripadnik ove vrste 'križanaca', a konture automobila jasno govore o njegovu podrijetlu. Stražnja vrata i bočna klizna vrata otvaraju se tipično kombijevski, a i jednom kada se nađete u unutrašnjosti, vrlo brzo shvaćate da je Multispace zapravo šljaker s kravatom.
Materijali su robusni, dizajn jednostavan, a moramo priznati da je, s obzirom na manjak dugmadi (neobično za Citroen), i ergonomija odlična. Kako i dolikuje jednom transporteru, u Berlingu je vrlo udobno, mjesta je dovoljno i za dvometraše, a neće manjkati ni prostora za prtljagu. Sa svim sjedalima u upotrebi, Berlingo Multispace nudi 675 litara prtljažnog prostora, dok će preklapanje sjedala povećati zapremninu na čak 3.000 litara. Oduševljava i količina praktičnih pretinaca za odlaganje sitnica, koji se doslovno nalaze na sve strane.
Berlingo je građen na platformi C4 Picassa, što se baš i ne osjeti u vožnji. Naime, automobil se ne nosi najbolje s oštećenjima na cesti, pa vožnja baš i nije onako udobna kako smo navikli od francuskih automobila. Zbog poprilično visokog težišta i oveće mase (1.400 kilograma), automobil nije ni posebno zabavan u vožnji, a trebamo priznati da pri većim brzinama, zbog buke motora i naleta vjetra, postaje jasno da nije riječ o pravom obiteljskom vozilu.
Ni motorizacija nije jača Multispaceova strana, testni model pogonio je 1.6 dizelski motor s 92 KS i 215 Nm okretnog momenta, koji nudi dobru potrošnju, no ne pretjerano dinamične performanse. Premda deklarirano ubrzanje do stotke iznosi 14,3 sekundi, takav se dojam za upravljačem ne stječe. Peterostupanjskom, ne pretjerano preciznom ručnom mjenjaču dobro bi došla šesta brzina. Kočnice zato svoj posao obavljaju više nego dobro.
Iako s bratom C4 Picassom dijeli platformu, Berlingo Multispace nije jednako dobro opremljen po pitanju sigurnosti. Od standardne opreme, tu je zračni jastuk za vozača i suvozača te ABS, dok se sve ostalo – uključujući bočne zračne jastuke i ESP, može dobiti uz doplatu. Unatoč slabijoj opremljenosti, Berlingo Multispace na Euro NCAP-ovim testovima sigurnosti prošao je gotovo isto kao C4 Picasso – četiri zvjezdice za odrasle i najmlađe putnike te dvije za prolaznike.
Proizvođač: Citroen
Model: Berlingo Multispace 1.6 HDi 92
Vrsta motora: 1.6, četiri cilindra, dizel
Obujam: 1.560 cm3
Snaga (kW/KS): 66/92 @ 4.000
Okretni moment (Nm): 215 @ 1.750
Potrošnja (l/100 km): 5,5/7,9/6,3
Ubrzanje (0-100 km/h): 14,3 s
Maksimalna brzina: 160 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 4.380/1.810/1.870
Cijena do registracije: 137.600 kuna