Gospodarska vozila pretvorena u obiteljske automobile sklona su pružati idealan omjer između uloženog i dobivenog, a Citroenov najmanji predstavnik iz ove klase, Nemo, ovo pokazuje na najbolji način
Citroen je posljednjih godina stvorio uspješno ime u segmentu gospodarskih vozila. Već dvije godine zaredom Francuzi se penju na najvišu stepenicu osvojivši prošle godine nagradu za gospodarsko vozilo s Berlingom, a ove godine s Nemom. Nemo je Citroenov najmanji model koji je prošao pretvorbu iz gospodarskog u obiteljsko vozilo, što se na našem testnom modelu jasno vidjelo po gabaritima i obliku, no najviše prema nedostatku jednih putničkih kliznih vrata (koja se mogu dobiti uz nadoplatu od 1.800 kuna).
Nemov kompaktni eksterijer malo će koga ostaviti ravnodušnim. Automobil kraći od četiri metra (3,96), širok i visok 1,72 metra savršeni je suputnik u gradskim gužvama. Da stvar bude bolja, dizajneri su uspjeli postići idealan sklad između ozbiljnog i zabavnog izgleda. Nemo izvana djeluje veoma mladenački, gotovo neozbiljno, no praktičnošću će zato bez problema nadmašiti i mnogo veće automobile.
Osnovni prtljažnik nudi smještaj za do 350 litara prtljage. S preklopljenom stražnjom klupom zapremina raste do 880 litara, a izvadite li stražnja sjedala, Nemo će ponuditi do 2,5 kubična metra slobodnog prostora. Nosivost ovog malenog automobilčića iznosi pohvalnih 600 kilograma, a tu je i krov koji može podnijeti opterećenje do stotinu kilograma. Pristup unutrašnjosti iznimno je olakšan neovisno je li riječ o putnicima ili prtljazi i druga putnička vrata svakako bi dobro došla u serijskoj opremi.
Smještanje za upravljač jasno će pokazati Nemove obiteljske korijene. Umjesto standardne Citroenove kontrolne ploče, dočekala nas je Fiatova. Nemo je blizanac Fiat Quba i Peugeot Beepera. Tri automobila dijele platformu i motore.
Premda bi kvaliteta materijala mogla biti i bolja, od ove klase vozila nismo očekivali ništa više. Ergonomija je vrlo dobra, a preglednost, zahvaljujući kombijevski velikim bočnim retrovizorima – odlična. Prostora za glavu, noge i ramena ima više nego dovoljno za sve putnike, a odlagališta za sitnice – na sve strane. Obzirom na kratki međuosovinski razmak i neovisni ovjes, Nemo se pokazao poprilično udobnim, a zbog kompaktnih dimenzija i malenog kuta zakretanja (9,95 m) vrlo zabavnim automobilom za gradsko prometovanje.
Testni primjerak pogonio je 1,4-litarski dizelaš sa 70 KS. Maksimalnu snagu motor razvija pri 4.000 okretaja u minuti, dok je okretni moment od skromnih 160 Nm dostupan već od 1.700 okretaja u minuti. Premda izrazito štedljiv te u prosjeku neće potrošiti značajno više od pet litara, malenom motoru često ponestaje daha, pa je za bolje performanse potrebno imati težu nogu. Ovo posebice dolazi do izražaja kad ga se nakrca do krova.
Nemo standardno dolazi s ABS-om i dva zračna jastuka, a automobil zasad nije odradio Euro NCAP-ove crash testove.
Proizvođač: Citroen
Model: Nemo
Vrsta motora: 1.4, šest cilindara, dizel
Obujam: 1.398 cm3
Snaga (kW/KS): 50/70 @ 4.000
Okretni moment (Nm): 160 @ 1.750
Potrošnja (l/100 km): 5,1/6,5/5,7
Ubrzanje (0-100 km/h): 16,9 s
Maksimalna brzina: 150km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 3.860/1.720/1.720
Cijena do registracije: 102.850 kuna