Nakon što je video zapis s TikToka, na kojem se vidi kako brend Coach uništava robu koju nisu uspjeli prodati ili je zbog oštećenja vraćena u dućane, postao viralan, ovaj poznati američki brend kožne galanterije objavio je koliko točno svojih proizvoda godišnje unište
Objava na društvenim mrežama u kojoj aktivistica za zaštitu okoliša Anne Sacks (@thetrashwalker) proziva poznati brend zbog uništavanja vlastite robe, dobila je više od 500.000 lajkova. U njoj se vide proizvodi Coacha koje je kupila od Tiffany Sheree (Dumpster Diving Mama), influencerice koja prodaje predmete koje nađe u smeću. U videu je Sacks navela kako Coach inače namjerno uništava neželjenu robu u svrhu stjecanja poreznih olakšica.
Coach sad tvrdi da je velika većina viška zaliha donirana te da oštećeni proizvodi koji se uništavaju u trgovinama predstavljaju tek oko 1 posto njihovih jedinica na globalnoj razini. Iz brenda također kažu kako ne dobivaju porezne olakšice na neprodanu robu koja se uništi te poručuju kako razvijaju i provode rješenja za odgovornu prenamjenu, recikliranje i ponovnu upotrebu viškova i oštećene robe.
'Kao prvo, smanjenje otpada jedna je od naših najvažnijih strategija. Što se tiče oštećenih ili neispravnih proizvoda, radili smo na mnogim mogućnostima .... Žalosno je što su ti postovi sada izašli jer smo to radili promišljeno', rekao je za WWD Joon Silverstein, globalni voditelj održivosti i digitalne tehnologije u tvrtki Coach. Pohvalio se uvođenjem programa (Re) Loved, koji se za sada provodi u svega 15 trgovina, a u kojem kupci u zamjenu za vraćene proizvode koji nisu previše oštećeni dobivaju kredit između 10 i 140 USD, ovisno o vrijednosti/stanju artikla. Od siječnja ili veljače iduće godine, Silverstein kaže da će brend dovršiti uvođenje (Re) Loved programa u svim maloprodajnim trgovinama.
Prema istraživanju Centra za održivu budućnost Sveučilišta Columbia, više od 85 posto neželjene odjeće i torbi završi na odlagalištima otpada. Uništavanje robe postala je uobičajena praksa u modnoj industriji. Praksa se provodi iz više razloga, uglavnom zbog toga što se višak robe uništava nakon što se makne s polica kako bi se kupci potaknuli na kupnju novih trendova.
Coach inače nije prva modna marka koja se našla na udaru zbog prakse uništavanja neželjene robe. Burberry se 2018. suočio s kritikama nakon što je izvijestio da je uništio proizvode u vrijednosti od gotovo 40 milijuna dolara. Tvrtka se nakon toga obvezala prekinuti tu praksu. Zanimljivo je da u Francuskoj od 2019. propisi zabranjuju brendovima spaljivanje ili bacanje neprodanih predmeta, a to je uvedeno nakon što se procijenilo da se u toj zemlji svake godine uništi oko 730 milijuna dolara vraćene ili oštećene robe ili viškova.