Ako ste među onima koji nisu pokleknuli pred modnim trendom ružnih tenisica i ne možete se zamisliti u tim 'grdosijama' na nogama, imate se čemu veseliti. Naime, modni stručnjaci tvrde da im je popularnost u padu te da je taj trend na zalasku
Iako su brojni brendovi, uglavnom dostupnog cjenovnog ranga, tek počeli puniti police modelima ružnih tenisica, modni eksperti već su im potpisali smrtnu presudu.
Poznata modna kritičarka, novinarka i urednica New York Timesa Vanessa Friedman, nedavno je objavila članak u kojem se pozabavila ovim trendom, ali i napisala zašto misli da ga treba preskočiti.
'Neke su tenisice sjajne, ali mnoge od njih nisu, uključuju i tenisice koje nazivaju djedovima ili očevima, a koje zapravo izgledaju kao Frankensteinova čudovišta na stopalima, nastala pod pritiskom iz industrije', piše Friedman nazivajući ih agresivno glomaznima i dodaje: 'onoga koji ih nosi ne potiče na let, već ga svojom težinom prizemljuje'.
Tenisice su prije nekoliko godina započele svoju modnu dominaciju, a danas ne postoji brend koji u svojoj kolekciji nema nekoliko različitih modela. Prestale su biti rezervirane isključivo za sportske kombinacije, odlaske u šetnju i teretanu, već se kombiniraju s odijelima, haljinama i nose u ležernim, ali i svečanim prigodama. Ukratko, postale su must have obuća, a natjecanje među dizajnerima rezultiralo je ludim, otkačenim modelima. S vremenom su, kaže Friedman, postale parodija samih sebe.
Modeli s potpisima luksuznih brendova dolaze s paprenom cijenom, nerijetko koštaju preko 10.000 kuna, a trenutačno najbolje su prodavani modeli Triple S iz Balenciage (oko 8.000 kuna), model Archlight iz Louis Vuittona (oko 7.000 kuna) i Guccijev klasični model s prepoznatljivim ukrasima (oko 5000 kuna). Modni eksperti i analitičari tvrde da su tenisice trenutačno najunosniji segment poznatih luksuznih brendova, te da im je prodaja samo ove godine narasla za 35 posto. Naime, njihova prodaja raste više nego ijedan drugi segment u modnoj industriji. S razlogom jer već godinama raste prodaja sportske odjeće budući da je dress code na radnim mjestima danas ležerniji nego ikad prije, a općenito udobnost nikad nije bila više na cijeni kao danas.
Friedman smatra i da današnje tenisice nemaju baš puno veze s njihovom prvotnom svrhom, jer daleko od toga da su funkcionalne i da pružaju slobodu. Nakon svih dizajnerskih ekshibicija i varijacija, njihova popularnost može samo krenuti silaznom putanjom.
S njom se slaže i Neil Clifford, CEO tvrtke Kurt Geiger, koji kaže: 'Na vrhuncu smo trenda, a njihalo može samo otići ulijevo'.
Znači li to da se bliži kraj modnoj dominaciji tenisica i da će uskoro naše kolekcije početi skupljati prašinu u ormaru? Ne nužno. Friedman je mišljenja da će samo određeni modeli završiti svoju modni put, a to se prvenstveno odnosi na trenutačno jako popularne - tzv. ružne modele.