Dacia Dokker 1.5 dCi Laureate
Izvor: tportal.hr / Autor: tportal
Dacia Dokker 1.5 dCi Laureate
Izvor: tportal.hr / Autor: tportal
U današnje vrijeme kada svaki proizvođač želi biti u premium klasi, skromna Dacia djeluje kao pravo osvježenje. Rumunjski proizvođač ne pretvara se da je nešto što nije i zato ga je teško ne zavoljeti
Dokker je iskren automobil koji će vam već na prvi pogled reći koja mu je svrha i što je mnogo važnije - pritom vam neće počistiti račune. Riječ je o pristupačnom automobilu namijenjenom obiteljskim ljudima kojima je Lodgy premalen, a konkurencija nepotrebno preskupa. Dokker će također, čini nam se, češće biti izbor pojedinaca koji, osim obiteljskih obaveza, imaju i one gospodarske koje uključuju prijevoz nemale količine prtljage.
Kao i većini drugih automobila u ovoj klasi, Dokkerov dizajn je u službi praktičnosti. To znači da su linije maksimalno podređene što većoj iskoristivi unutrašnjosti. Rezultat je kutijast oblik karoserije, što ne znači da je Dokker ružan automobil. Nije da se dizajnom nešto previše zamaramo, no rekli bismo da automobil izgleda simpatično te da izvana djeluje mnogo manje nego kad zakoračite u unutrašnjost.
Dvoja klizna vrata te stražnja vrata koja se otvaraju do kuta od 180 stupnjeva znači da ćete u Dokkera moći utrpati gotovo sve što vam padne na pamet. To znači čak 800 litara standardno, odnosno 3.000 litara s preklopljenom stražnjom klupom. Iskoristivi volumen tek je djelić priče jer u Dokkera se komotno može smjestiti petero košarkaša, mjesta im neće nedostajati za koljena, ramena ili glave. Tipično za Daciu, u unutrašnjosti je korištena jeftina plastika, tvrda na dodir, no koja ostavlja dojam izuzetne robusnosti. Ergonomija je rudimentarna, a sve kontrole osim trube (na poluzi pokazivača smjera) nalaze se ondje gdje bi i trebale. Praktičnih pretinaca ima na sve strane, površine su pregledne, a ukupan dojam preglednosti narušava djelomično tek okvir vrata prtljažnika.
Sjedala su možda premekana, a voljeli bismo i da nude bolje držanje tijela u zavojima, no dovoljno su udobna i za dulja putovanja. Najistaknutiji dio interijera svakako je takozvani sustav Media NAV koji putem ekrana osjetljivog na dodir nudi uvid u većinu informacija, kao i kontrolu multimedijalnih uređaja i povezivanje s mobitelima putem bluetootha.
Za ovako 'neaerodinamičan' automobil Dokker je začuđujuće tih na autocesti pri višim brzinama. Na zavojitoj otvorenoj cesti do izražaja dolazi nešto mekši ovjes, kao i visoko težište pa je primjetno naginjanje karoserije i 'plivanje' u zavojima kao i sklonost podupravljanju. Sve ovo naravno do izražaja dolazi pri većim brzinama. Upravljač je anemičan, ručni mjenjač pomalo neprecizan, no sa solidno pogođenim prijenosnim omjerima, a kočnice bi mogle biti i uvjerljivije.
Zato hvalimo našeg starog znanca, 1.5-litrenog dizelaša koji radi mirno i štedljivo te ostavlja dojam agregata kojem nijedna zadaća nije preteška. Čak i sa 90 KS Dokker je daleko od brzog automobila, no ono što mu manjka u dinamici nadoknađuje ekonomičnošću. Potrošnja nadomak pet litara na otvorenoj cesti za ovoliki automobil je pohvalna te znači da je s jednim spremnikom moguće prevaliti gotovo 1.000 km.
Daciji zamjeramo to što ESP nudi uz nadoplatu, te što tempomata nema u ponudi. Sve ostalo je, obzirom na cijenu, na visini zadatka. Ako vam je praktičnost važnija od 'šminke' te ako vam je cijena bitan faktor prilikom odabira (a kome nije), svakako dajte Dokkeru šansu. Mogli biste se ugodno iznenaditi.
Proizvođač: Dacia
Model: Dokker 1.5 dCi Laureate
Vrsta motora: 1.5, četiri cilindra, dizel
Obujam: 1.461 cm3
Snaga (kW/KS): 66/90 @ 3.750 o/min
Okretni moment (Nm): 220 @ 1.750
Potrošnja (l/100 km): 5,4/7,4/6,2
Ubrzanje (0-100 km/h): 13,9 s
Maksimalna brzina: 162 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 4.363/1.755/1.814
Cijena do registracije: 120.000 kuna (osnovni model 88.900 kuna)