Najiščekivanija modna suradnja godine, ona Balmaina i lanca ulične mode H&M-a, u četvrtak je napokon puštena u prodaju stvorivši nezapamćen kaos na svjetskom tržištu
Tako se crna haljina sa zlatnim detaljima koju je nosila Kylie Jenner našla na eBayu za nešto više od šest tisuća kuna, dok joj je cijena u dućanima iznosila duplo manje i to nije jedini komad iz kolekcije koji je premašio postojeći iznos.
Kako otkriva šokantan video, kada su se otvorila vrata francuskog H&M-a, stotine šopingoličara očajnički su pokušavale ugrabiti svaki komad koji im se nađe pod rukom. Iako se prodavački tim u H&M-ovu dućanu svojski trudio držati situaciju pod kontrolom, na kraju su morali popravljati pokidane police i vješalice uslijed nezapamćenog stampeda. Ovakve i slične scene viđale su se u svim H&M-ovim dućanima diljem svijeta.
Suradnja Balmaina i švedskog H&M-a od najave puštanja u prodaju popraćena je strateški osmišljenim digitalnim marketingom. Na dodjeli Billboardovih glazbenih nagrada u kolovozu dizajner modne kuće Balmain Olivier Rousteing pojavio se uz i cure Kendall Jenner i Jourdan Dunn koje su nosile komade iz kolekcije dajući kratak uvid u ono što nas očekuje. Od kolovoza Balmain je uz H&M intenzivno koristio sve dobrobiti društvenih mreža, a velik uspjeh ove suradničke kolekcije mnogi vide u angažiranju popularnih djevojaka današnjice poput Kendall Jenner i Gigi Hadid. Ove djevojke imaju zavidnu vojsku fanova, a samo Kendall Jenner na Instagramu prati 44 milijuna ljudi. Sve novosti i informacije mjesecima su komunicirane s fanovima na društvenim mrežama preko oznaka, hashtaga #HMBalmanation.
Osim it djevojaka i velike angažiranosti na društvenim mrežama, uspjeh Balmainove kolekcije za H&M mnogi pripisuju i ostalim slavnim ljepoticama - u prvom redu Kim Kardashian koju se gotovo uvijek moglo vidjeti barem u jednom odjevnom komadu s potpisom Balmain.
'Balmain je bila skoro zaboravljena modna kuća koju 2005.god budi dizajner Christophe Decarnin, a koje zamijenjuje sadašnji mladi dizajner Olivier Rousteing. Olivier među prvima spaja poznate Karadshianke s nekim prestižnim brandom (Balmainom) i prvi pokreće jednu malu revoluciju unutar sprege današnjih reality celebrityja i njegove modne kuće. Možda je interesantno napomenuti, da je Michael Jackson neposredno prije svoje smrti redovito nosio Balmain sakoe', otkriva Borut Mihalić, modni sudac u popularnom RTL- ovom showu 'Shopping kraljica'.
Upitali smo i našeg modnog stručnjaka Borisa Banovića poznatijeg kao Fashion Gurua što misli o balmainomaniji koja je zahvatile svjetske, ali i domaće modne ovisnice.
'Budući da je riječ o komadima iz starih Blamainovih kolekcija otprije nekoliko godina, sramotno je to što se zapravo originalni komadi mogu kupiti na internetu po jeftinijim cijenama nego ovi iz H&M-ove kolekcije, ali, eto, ljudi su naivni i povodljivi pa nisu odoljeli masovnoj histerija koja je zavladala', kaže stilist i dizajner Boris Banović te dodaje: 'Ti su komadi, s dizajnerske strane, stvarno jako dobro napravljeni i pritom mislim na kolekciju iz visoke mode, no dati nekoliko tisuća kuna za krpicu od poliestera zaista je deplasirano. Iako su to ipak malo bolji materijali od onih kakve inače nalazimo na policama H&M-a, još uvijek su daleko od kvalitete originala.'
Po njemu nije jedini problem u tome što je riječ o komadima iz prijašnjih kolekcija (2012., 2013. i 2014.) već i u prilično paprenim cijenama za brend ulične mode koji popularnost i strelovit rast profita temelji upravo na demokratičnoj modi ili modi dostupnoj svima, u čijem asortimanu malo koji komad prelazi granicu par stotina kuna. H&M-ove dosadašnje dizajnerske kolaboracije također su bile skuplje od njihove standardne ponude što je i razumljivo, no s Balmainom su ipak otišli korak dalje i značajno povisili cijene.
'Dosad su se dizajneri koji su surađivali s H&M-om trudili da njihovi komadi odgovaraju filozofiji brenda, no s Balmainovom kolekcijom očito su željeli ponuditi visoke modu za široke mase. U ovom slučaju kad haljinica košta 4.000 kuna, onda je to i dalje skupo za široke mase. Kad kupuješ skupe krpice, kupuješ i doživljaj, materijali su vrhunski, kao i usluga, a tu ovom slučaju dati nekoliko tisuća kuna za komad okružen morem poliestera je ludost. Kad su već brojne žene odlučile izdvojiti pozamašne iznose za te krpice, mogle su malo prosurfati i kupiti pravu haljinu za isti iznos pa se uvjeriti u razliku', rekao je Banović i dodao da mu je pomalo smiješan i izbor zaštitnog lica za ovu kolekciju u Hrvatskoj.
'Budući da su zaštitna lica svjetske kampanje it cure današnjice, mlađahne Gigi Hadid i Kendall Jenner koje su itekako utjecajne među mlađom populacijom, što ne čudi jer imaju milijune sljedbenika na društvenim mrežama i djevojke se poistovjećuju s njima, odabir Severine kao svojevrsne ambasadorice kolekcije nije možda najbolji izbor. Čak su i u nama susjednim zemljama za tu ulogu odabrali klinkice, a moram priznati da mi je malo čudno vidjeti je odjevenu u te kreacije; njezinom statusu i godinama ipak daleko bolje pristaje visoka moda', kaže Banović.