Možda novo istraživanje neće iznenaditi mame, no izloženost male djece reklamama itekako ima veze s njihovim zahtjevima i manipulacijom, kaže najnovije istraživanje Dine Borzekowski, profesorice na Johns Hopkins Bloomberg School of Public Health
Naime, što su djeca bolje upoznata s likom koji im na zanimljiv pokušava prodati određenu stvar, to će biti uspješnija u pregovaranju s roditeljima da im kupe baš taj proizvod.
A pregovaranje može poprimiti čak tri oblika, djetinjasto pregovaranje, testiranje granica i manipulativno pregovaranje.
Nasreću, stručnjaci upozoravaju da se dječji zahtjevi mogu kontrolirati postavljanjem pravila i pregovaranjem još od najranijih dana.
Dina Borzekowski intervjuirala je 64 majke koje imaju djecu u dobi od tri do pet godina i žive u Marylandu predgrađu Washingtona. Zanimalo ju je koliko djeca provode vremena ispred televizora i računala te koliko često traže da im se kupi određena hrana koju su vidjeli na reklami. Istraživače je zanimalo i kako su se majke nosile s dječjim zahtjevima.
Rezultati studije objavljeni su u Journal of Children and Media, a mogu poslužiti kao upozorenje na epidemiju pretilosti. Naime, dokazano je da će djeca, što više gledaju televiziju ili koriste internet, češće zahtijevati određenu nezdravu hranu.
Znanstvenici su također dokazali da se sposobnost manipulativnog pregovaranja povećava s godinama, vrhunac zahtjeva djeca imaju u dobi od 10 ili jedanaest godina, ali, na sreću roditelja, u tinejdžerskim danima mladi nisu više toliko pod utjecajem reklama te nisu više toliko zahtjevni.
'Majke se na razne načine nose sa zahtjevima svoje djece. Njih 36 posto otkrilo je da ograničava gledanje reklama, a 35 posto izjavilo je da djeci jednostavno objasni zašto će im nešto kupiti, a zašto neće', rekla je za Science Daily Holly Henry s Bloomberg School's Department of Health, Behavior and Society.
Predaja roditelja pokazala se kao najmanje uspješna strategija jer će djeca koja uspiju manipulirati svojim roditeljem s pet godina, još vještije manipulirati sa 15 godina.