RAZGOVOR S DIZAJNERICOM

Đurđica Vorkapić: 'Sanja Musić Milanović prepoznala je naš stil, a mi njezinu osobnost, i dogodio se sjajan spoj'

13.04.2024 u 16:10

Bionic
Reading

Obožavate li je ili vam ona ne znači previše, ipak je moda svuda oko nas i dio je naše svakodnevice. Mnogima je puno više od toga, oni žive za nju i stvaraju je. Jedna od njih je dizajnerica i inovatorica koja je sa svojim timom tijekom godina izgradila prepoznatljiv, odmjeren i profinjen brend Hippy Garden. U razgovoru za tportal otkrila nam je sve o svojoj inspiraciji, estetici, beskompromisnosti, pedesetima i još mnogočemu

Strastvena u izričaju i uvijek duboko mistična u svom stvaranju, Đurđica Vorkapić osvaja fashionistice svakom novom kolekcijom - i tako već skoro 25 godina. Kreativna je direktorica brendova Hippy Garden i From Croatia with Love te osnivačica modne udruge HMU Kombinat i idejna začetnica Modnog adventa Oktogon. Rođena Karlovčanka započela je profesionalnu karijeru u Zagrebu nakon studiranja na Fakultetu prometnih znanosti – zračni smjer.

Kreativnost je u vašem životu sveprisutna i, pretpostavljam, velik izvor radosti. Kako je njegujete i što vas diže kad nemate inspiraciju?

Kreativnost je nešto što se mora njegovati u životu. Bogu hvala da to nikad nisam zatomila, da radim na tome da je potičem, njegujem, a na kraju krajeva, od svoje kreativnosti stvorila sam lijep i ozbiljan posao. Ona je sveprisutna u svakom poglavlju života, svakom dijelu mog bića, postojanja, stvaranja i ne poznajem nijedan drugi svijet jer moj svijet počiva na kreativnosti. Kako to mislim? Od svoje kreativnosti stvaram radost i življenje. Mislim da je svatko posjeduje, samo je poanta u tome koliko je njegujete. Treba prodrijeti u sebe i pronaći taj put, ali i imati hrabrost pretvoriti ideje u nešto što vas raduje. Ima i dana u kojima nemam inspiracije. Onda se malo umirim i dopustim si vrijeme da to proživim. Ali kada ste na samom izvoru kreativnosti, to ne traje dugo.

Do sada ste osmislili/izbacili razne projekte i novitete - od parfema, torbica za maske, sunčanih naočala, novčanika, torbi, nakita, preko suradnje s Borovom, do projekta za 'nevidljive', a vrijedne žene oko nas. Koji su vam projekti sljedeći u planu, na čemu trenutno radite?

Malo je poznato to da osim Hippy Gardena, koji nam je core business, imamo podosta drugih pravaca djelovanja. Hippy Garden ima sestrinski brend koji se zove From Croatia with Love, suvenirski program koji je od raznih institucija i državnih ustanova nagrađen kao hrvatski suvenir. Imali smo razne suradnje, od Borova do drugih hrvatskih proizvođača, koje smo uključili u tu suvenirsku priču i s ponosom mogu reći da ona ima 20 artikala domaće proizvodnje. Radimo i na pregršt drugih projekata.

Ima li nešto što se do sada niste usudili učiniti, a željeli biste?

Zapravo nema! Oni koji me okružuju znaju da se neću ustručavati oko ostvarenja svega što zamislim. Ponekad se korak koji mislim učiniti čak čini sulud, ali ako osjetim neku iskru, neki poriv u sebi - usudim se. Sve ono što sam poželjela usudila sam se učiniti. Ponekad rezultat nije bio najbolji, ali i iz toga sam naučila nešto.

Nastojite li u svom radu uvijek pronaći balans između estetike i funkcionalnosti?

Kad je riječ o Hippy Gardenu, mislim da ne bismo postojali toliko dugo na tržištu da nismo prvenstveno funkcionalni, a estetski smo se nametnuli u svom izričaju, on očituje se u svakoj našoj kreaciji. Uspjeh je spojiti jedno i drugo i zadržati svoje klijente toliko godina. Mislim da je to na neki način dar - kad znate, možete spojite to.

Uvijek imate sjajne kampanje koje prate kolekcije - koliko vam je važan taj dio predstavljanja, kako odaberete suradnike?

Hvala vam na komplimentima. Trudimo se nametnuti neke svoje priče i ideje, prepoznati priliku i kroz javno djelovanje ispričati priču. Kad se osvrnem unazad, svaka kampanja koju smo radili imala je svoju priču. Je li to odmah prepoznato kod klijenata ili ne, ne razmišljam o tome, nego mi je samo važno da iznesem svoju kreaciju na najbolji mogući način. Uvijek radimo s ljudima s kojima se u tom trenutku poklopimo, ali imamo niz suradnji koje su divne i godinama traju. Mogu reći, a govorim u ime cijelog tima, da svoje ljude čuvamo i volimo surađivati skoro s istim osobama. Tu i tamo radimo promjene, a to je onda kada nas netko nadahne svojim radom i vizijom nečega.

Posvećeni ste svemu čega se uhvatite, što govori i o vašoj dosljednosti, možda i tvrdoglavosti. Dogodi li se da vas bliske osobe odgovaraju od nekog nauma?

Posvećena sam svemu čega se primim jer imam privilegiju raditi ovako lijepe stvari. Trudim se biti najbolja verzija sebe u svakom pogledu. Što god da radim, stavljam maksimalan fokus na to. Gledam na to kao izazov i blagoslov. Tvrdoglava sam, uporna, možda čak i dosadna samo zato što želim dovesti nešto do kraja. Ljudi su se već naučili da mi 'ne smetaju na putu', nitko me ne odgovara od ideja, daju mi krila svi koji me okružuju, ponajviše moj Saša, koji mi pruža priliku da letim jer je to dobro ne samo za mene, nego i moj tim.

U čemu ste beskompromisni? Što nikada ne biste pristali kreirati?

Kad je riječ o kreiranju, nikada ne želim pristati ostvarivati tuđe ideje i zamisli jer su tuđe, nisu moje. Ne ispunjavam tuđe želje. Nije za mene nešto što nije moje.

S kojim ciljem i mišlju stvarate, smišljate nešto novo?

Cijelo vrijeme stvaram nešto, stalno nešto smišljam i svaki dan brojne mi stvari i ideje prođu kroz glavu. Volim za sebe reći da sam radoholičar, da ništa drugo ne radim nego da samo - radim. Budući da svoj rad smatram najvećim zadovoljstvom, nikad nisam umorna, ispunjena sam. Jedino kad spavam ne stvaram, a možda i kroz snove stvaram... (smijeh) Drukčiji oblik življenja ne poznajem. Sve što je 'normalno' brzo mi postane dosadno. Kad je nešto dugo statično, pretvara se u baru, a meni je cilj da budem kao rijeka, da sam cijelo vrijeme u pokretu, ne stanem, tečem. Smatram da je dar i blagoslov to da budemo svjesni i da kroz dan činimo nešto lijepo, manje lijepo, da probamo, da se usudimo. Kad sam s prijateljima, također stvaramo lijep dan jedni drugima.

jesen/zima 2022.

[FOTO] Autentična svježina, distinktivna osobnost i neposrednost: Pogledajte novu kolekciju Hippy Gardena

Pogledaj galeriju

Svojom poslovnom filozofijom oko sebe ste okupili grupu vjernih klijentica koje vam se vraćaju, a vaš dizajn obožava i prva dama Sanja Musić Milanović. Možete li nam otkriti kako je raditi s njom? Koja je po vama tajna njezinog profinjenog modnog ukusa?

Dug niz godina imamo vjerne klijentice koje se uvijek vraćaju. Imamo svoj osebujan stil, međutim promjenjivi smo. Mijenjamo kolekcije pa nije ni čudo što klijentice ostaju jer uvijek pronalaze nešto novo za sebe. Nismo dosadni, jednolični, nego smo svježi i uvijek nekako novi. Što se tiče gospođe Sanje Musić Milanović, u nekom trenutku smo jednostavno kliknule. Ona je prepoznala naš stil, mi smo prepoznali njezinu osobnost, i dogodio se sjajan spoj. Isto tako smo se karakterno prepoznali. Njegujemo dosta snažan i osebujan izričaj, a čini mi se da to njezinoj osobnosti itekako pristaje.

Tko je po vašem mišljenju najbolje odjevena Hrvatica i smatrate li da je za dobar stil potrebno imati puno novca ili to nema veze?

Smatram da za dobar stil nije potrebno imati puno novca. To jedno s drugim ne ide. Potrebno je imati svoj personality, biti izuzetno svjesna osoba i sjajiti onim što nosite, a da odjeća kao 'dodatak' bude vaš potpis. Kad je riječ o najbolje odjevenoj Hrvatici, ne bih nikoga izdvojila, jer svatko svoj stil nosi na sebi svojstven način.

Koje razlike čine dobrog i sjajnog modnog dizajnera, što mora zadovoljiti?

Dobro je prosječno, sjajno je izvrsno. Dobro je ono kad dobijete trojku u školi, a sjajno je kad ste vrhunski. To čini sjajnog dizajnera. Kad je potpun u onome što čini, kad je dosljedan i kad, bez obzira na to što nameće okolina, ne odustaje od svoga. To čini svakog sjajnog inovatora. Ta razlika stvara izvrsnost, odnosno sjajnost.

Đurđica Vorkapić
  • Đurđica Vorkapić
  • Đurđica Vorkapić
  • Đurđica Vorkapić
  • Đurđica Vorkapić
  • Đurđica Vorkapić
Đurđica Vorkapić Izvor: Pixsell / Autor: Davor Puklavec/PIXSELL

Na što ste najponosniji u poslovnom smislu?

Hvala vam na ovom pitanju, jer puno je stvari na koje sam ponosna. Prije svega sam ponosna na to što iza sebe imamo jedino radnu pozadinu, što nas drži ta radna etika, što smo uspješni u tome i ne pristajemo na kompromise, što iz dana u dan našem brendu dodajemo puno drugih, malih stvari koje čine veliku cjelinu i razliku. Ponosna sam na to što nismo stali, pali, već toliki niz godina, bez obzira na sve što smo prošli, održavamo hrvatsku proizvodnju i dizajn.

Ima li u Hrvatskoj previše dizajnera i/ili zasićenosti na modnom tržištu?

Ima možda previše imena koja se pojavljuju i koja su sebe prozvala modnim dizajnerima pa dobivaju medijski prostor, a za godinu dana - nestanu. Bilo koji posao traži upornost i trud. To što se netko naziva modnim dizajnerom samo zato što je sašio pet haljina nije ta kategorija. Sve što je na kratkim relacijama ne smatram ozbiljnim. Ozbiljnih modnih dizajnera i brendova u Hrvatskoj ima 10 do 15, onih koji su stalno prisutni, koji su ekonomska podrška zemlji i koji dugogodišnjim djelovanjem pokazuju svoju kvalitetu i dosljednost. Mislim da ima stalnih dobrih imena i svaka čast svima koji su uspjeli te održali svoje brendove u ovim vremenima.

Koji su vaši must have odjevni komadi za aktualnu sezonu?

Zaljubljenica sam u kombinezone i naš brend često radi na kolekcijama u kojima ih sigurno imamo pet, šest. Oni su mi must have komad, bilo da su kratki, dugi, široki, od jeansa, viskoze. To je praktičan komad koji baš lijepo odijeva žene.

HIPPY GARDEN

Doza elegancije koja je sjajno uklopljena u urbane krojeve

Pogledaj galeriju

Što se događa s kreacijama nakon revije i modnih magazina? Na koji su način one dalje dostupne ljubiteljicama mode?

Ako ste ozbiljna proizvodnja, onda svoje bestselere nastojite napraviti u određenoj količini i stavljate ih u daljnju prodaju, na web, u trgovinu. Od kolekcije koju prikažemo, barem mi tako radimo, izvučemo od 40, 50 oko 10 njih te ih oblikujemo i razrađujemo u različitim količinama i puštamo na tržište.

Velik ste esteta, a osim što precizno i pedantno dizajnirate, cijeli vam je lifestyle obilježen time - stan, garderoba, ljubimci, sve…

Ono što volim je minimalizam i nastojim ga primjenjivati u svemu što radim, ali i u svemu što me okružuje. To se možda vidi na mom načinu odijevanja, ali volim ga naglašavati i kroz neke druge stvari. S time da ono što prikazujem mora biti jednostavno jer mislim da je u jednostavnosti najveća čarolija i magija. Što ima više zamršenih situacija, predmeta, nabacanih stvari oko mene, manje funkcioniram. Moram imati čistu vibru da bih mogla stvarati. Tada otvorim svoj svijet mašte. Kad imam oko sebe nešto zbrčkano što mi odvlači pažnju, ne mogu dati sto posto. Minimalist sam dakle, od uređenja svog doma do prostora u kojem radimo, a i naši ljubimci, dva psa ridžbeka, jednostavni su. (smijeh)

Estetika tijela također vam je važna. Volite li biti fit? Koliko pažnje posvećujete izgledu?

Mislim da je naše tijelo autić kojim putujemo kroz vrijeme, kroz život i kako servisirate svoj auto, tako trebate servisirati svoje tijelo. Ne samo duhovno, a zanemariti tjelesno. Trudim se uskladiti jedno s drugim tako da je sve u balansu. Puno hodam, puno boravim u prirodi i zbog naša dva psa, koji definitivno traže boravak u zelenilu, razonodu i gibanje. Tako održavam fit izgled.

Koje promjene osjećate na svom tijelu i koži u pedesetima?

Dosta je promjena u pedesetima. Na neki način ne brojim godine onako kako se broje jer mislim da je duhovno stanje odraz fizičkog. Možda se netko prepozna u tome. (smijeh) Jednostavno se želim dobro osjećati i puno dnevnih stvari slažem da to bude tako - od izbora hrane pa do načina ophođenja prema tijelu, umu, duhu - stoga te promjene u pedesetima smatram promjenama kao u svim drugim godinama. Održavanje duh svježim, dobrim, isto tako uma u smislu svjesnosti, reflektira se na koži te općenito na fizičkom izgledu i postojanju.