TREĆINA BATERIJE ZA 10 MINUTA

Električne aute najbrže puni - vuča!

26.05.2011 u 11:44

Bionic
Reading

Električni automobili su budućnost, konsenzus je to koji je postignut među proizvođačima, kao i potrošačima, no problem ove budućnosti je što stiže presporo

Najveći problem s kojim se suočavaju današnji električni automobili jest autonomija. S jednim punjenjem baterije, koje traje i do dvanaest sati, moguće je prevaliti tek oko 150 kilometara, a spadate li među vozače s težom nogom i agresivnijim vozačkim manirama, bit ćete sretni ako dođete i nadomak troznamenkaste kilometraže.

U praksi to znači da su velike šanse da zapnete s praznom baterijom na korak od vlastitog doma, poput Vincent Evertsa. Njegov Nissan Leaf ostao je bez energije, no premda priručnik automobila instruira da se Leaf ne bi smio vući, već isključivo prevoziti, Nizozemca to nije zaustavilo da u pomoć pozove prijatelja sa 400 KS snažnom Toyota Tundrom.

Deset minuta kasnije i nekoliko kilometara vuče dalje, uz pomoć takozvanog regenerativnog kočenja pri kojem se kinetička energija pretvara u električnu, baterija Leafa bila je više od trećine napunjena. No, kako se kasnije pokazalo, ovakav način punjenja potpuno je zbunio Leafovo računalo, pa deklarirana autonomija nije baš odgovarala stvarnoj.

Ne znamo kakve dugoročne posljedice ovakva metoda prve pomoći može imati na pogonski sklop električnog automobila, no ne bi bilo loše kad bi nadolazeći električni automobili nudili ovu opciju standardno.