PROMO

Porscheov ulaz u visoko električno SUV društvo

Bionic
Reading

Novi Porsche Macan predstavlja evoluciju, ali i revoluciju Porscheovog kompaktnog SUV-a, koji je prvi put predstavljen prije točno 10 godina. Vrlo brzo postao je jedan od najprodavanijih modela ove prestižne marke. Macan u hrvatskom slengu ima svoje značenje, ali da stavimo stvari na svoje mjesto, Porscheov model nazvan je po indonezijskoj riječi za tigra.

Najnovija verzija donosi brojne nadogradnje u dizajnu, performansama i tehnologiji, čuvajući one osobine koje su ga učinile popularnim među ljubiteljima sportskih automobila i SUV-ova. Ako se bavimo evolucijom onda možemo reći da je Porsche Macan oduvijek bio i ostao sinonim za sportski dizajn u SUV formatu. Međutim, prava revolucija odnosi se na činjenicu da ubuduće s njime više nećete posjećivati benzinske crpke, već isključivo električne punjače. Drugim riječima, novi Macan će odsad imati samo električne motore.

Macan je tako postavljen na novu Premium Platform Electric (PPE) platformu, razvijenu zajedno s Audijem, te koristi tehnologiju 800 volti, što danas nudi još samo Taycanov blizanac Audi GT e-tron te dvojac Hyundai Ioniq 5/6 i Kia EV6.

To je trenutno najbolje što 'strujići' mogu ponuditi u visokoserijskim vozilima, a to znači veći doseg i brže punjenje. Konkretno, u dvostruki pod ugrađena je litij-ionska baterija od 100 kW koja se puni strujom od čak 270 kW, pa se s početnih deset do osamdeset posto kapaciteta na ultrabrzim punjačima napuni za samo 22 minute. Drugim riječima, svake četiri minute napuni se struje za 100 kilometara.

U ponudi su čak četiri različita modela i snage motora. Nomenklatura novog Macana je ostala zapravo prepoznatljiva, jedino je dodana riječ 'Electric' na kraju. Bazni model jednostavno se naziva Macan Electric. Snaga tog osnovnog modela iznosi 360 konjskih snaga što je dostatno za najveću brzinu od 220 km/h i ubrzanje do 100 km/h.

Ako ispred Electric dodate broj 4, dobijete model s pogonom na sva četiri kotača (osnovni ima pogon samo na stražnje kotače), snaga raste na 408 KS, brzina ostaje ista, ali se ubrzanje spušta na 5,2 sekundi.

Kao i kod ostalih Porschea, idući model u ponudi je model 4S koji razvija 516 konja. Najveća brzina je sada ograničena na 240 km/h, a ubrzanje do 100 km/h iznosi 4,1 sekundu. Perjanicu ponude čini Turbo model sa 639 KS. Automobil ima još 20 km/h višu najveću brzinu, a do stotke dolazi za 3,3 sekundi.

Ahilova peta električnih automobila je doseg, međutim u slučaju novog Macana on iznosi i do 613 kilometara u kombiniranoj vožnji, te čak 784 kilometara ako se vozite u gradu.

Dizajnerski, Macan je zadržao prepoznatljive linije koje su prilagođene novim Porscheovim smjernicama. Električni automobili nemaju potrebu za hlađenjem poput termičkih motora, pa je karoserija više zatvorena kako bi se poboljšala aerodinamična svojstva.

Stražnji dio automobila zadržao je karakterističnu svjetlosnu traku koja povezuje oba stražnja svjetla, što je postao zaštitni znak svih novih Porsche modela. Stražnji spojler diskretno je integriran u liniju krova, poboljšavajući aerodinamičnost i stabilnost pri većim brzinama. Ukupna silueta automobila ostaje sportska i dinamična, s naglaskom na snažnim linijama i proporcijama koje reflektiraju Porscheov dizajnerski jezik.

Unutrašnjost novog Porsche Macana kombinira luksuz, najnoviju tehnologiju i sportsku funkcionalnost. Središnje mjesto zauzima 10,9-inčni zaslon osjetljiv na dodir, koji dolazi s najnovijim sustavom Porsche Communication Management (PCM), omogućujući jednostavan pristup navigaciji, multimediji i postavkama vozila. Macan dolazi sa sustavom Porsche Driver Experience koji uključuje head-up zaslon s tehnologijom proširene stvarnosti.

Macan Electric Izvor: Porsche / Autor: Promo

Kabina je obložena vrhunskim materijalima, uključujući kožu i aluminijske detalje, dok se kupcima nudi širok raspon mogućnosti personalizacije boja i presvlaka. Sjedala su sportski profilirana, pružajući maksimalnu udobnost i podršku vozaču i putnicima. Stražnja sjedala također nude dovoljno prostora, čineći Macan praktičnim za obiteljsku uporabu i dulja putovanja.

Tehnološka nadogradnja jedna je od ključnih značajki novog Porsche Macana. Osim najnovijeg infotainment sustava, Macan dolazi s brojnim sustavima asistencije vozaču. Među njima su adaptivni tempomat, sustav za zadržavanje unutar trake, upozorenje na mrtvi kut i automatsko kočenje u slučaju nužde, što osigurava maksimalnu sigurnost u vožnji.

Novi Porsche InnoDrive sustav koristi podatke s radara i GPS-a kako bi predvidio nadolazeće zavoje i prilagodio brzinu, čime se povećava sigurnost i učinkovitost vožnje. Osim toga, Macan je opremljen sustavima kamera i senzora koji pomažu pri parkiranju i manevriranju u uskim prostorima.

Novi Porsche Macan s električnim motorom donosi sve što obožavatelji ovog brenda očekuju – luksuz, sportske performanse i najnoviju tehnologiju, zapakirane u kompaktni SUV idealan za svakodnevnu uporabu. Macan pruža jedinstveno iskustvo vožnje koje je u skladu s Porscheovom tradicijom stvaranja automobila koji su istovremeno praktični i iznimno zabavni za vožnju.

'Elektrifikacija' Macana jasno pokazuje Porscheovu predanost budućnosti automobilske industrije, a istovremeno ostaje vjeran svojim korijenima i vrhunskim performansama. Macan spaja najbolje od oba svijeta – sportski karakter i svakodnevnu funkcionalnost – te nastavlja postavljati nove standarde u klasi luksuznih kompaktnijih SUV vozila.

Cijene električnog Macana

U Porsche centru Hrvatska, jedinom ovlaštenom prodajno-servisnom centru njemačke sportske marke u Hrvatskoj, osnovni model Porsche Macan Electric bez poticaja stoji 88.650 eura.

Verzija 4 Electric s pogonom na sva četiri kotača je 94.341 eura, model 4S Electric još uvijek ne prelazi psihološku barijeru od sto tisuća eura (99 655 eura). dok je cijena najprestižnije izvedbe Turbo 125 537 eura.

Riječ je o početnim cijenama, a Porsche nudi pregršt mogućnosti personalizacije vozila, tako da zapravo ovdje govorimo o okvirnim cijenama.