Individualnost je na cijeni. Dovoljno je pogledati što se sve na tržištu nudi za naknadno uređivanje automobila, pa je lako zaključiti da je riječ o unosnom poslu. Shvatili su ovo i proizvođači automobila, no pokoji aerodinamički dodatak i veća aluminijska felga s drukčijim uzorkom više nisu dovoljni da zadovolje potrošačke potrebe za originalnošću
Koliki je interes za ovakvim proizvodima, u Fordu su odlučili testirati programom Ka Individual. O čemu je riječ? Najmanji model iz plavog ovala odnedavno se nudi u tri zaigrane kombinacije boja eksterijera i interijera – Tattoo bijeloj, Grand Prix crvenoj i Digital crnoj, koje smo i sami imali prilike isprobati na užarenim zagrebačkim prometnicama.
Premda bismo Ka mnogi mogli nazvati i ženskim automobilom, moramo priznati da nas je iznenadio interes prolaznika za ovim kompaktnim gradskim mališanom. Premda su svi redom isticali da se za njega zanimaju isključivo zbog toga jer im se čini da bi se Ka svidio njihovoj odabranici, malo koji je uspio sakriti osmijeh pri pogledu na unutrašnjost.
Lude kombinacije boja i uzoraka prevladavaju iznutra i izvana, a nama se osobno najviše svidio model Digital koji je crno-zelenom kombinacijom plijenio pozornost gdje god smo se pojavili.
Ka se gradi na platformi koju dijeli s Fiatovim mališanom 500, što će svatko tko je vozio ovog retro mališana vrlo brzo uočiti prema rasporedu komandi i obliku pojedinih komponenti. Pod poklopcem sva tri modela našao se zvonki 1,2-litreni četverocilindrični benzinac Duratec sa 69 KS koji nudi zadovoljavajuće performanse uz pohvalnu ekonomičnost. Ka do 100 km/h stiže za trinaestak sekundi, no to nikad ne biste zaključili prema načinu na koji vozi. Dinamičan mališan je kao stvoren za gradske gužve kroz koje migolji okretno i lako poput jegulje.
S obzirom na dimenzije, gotovo da iznenađuje i ponuda prostora, pa se na kraćim rutama ne bi trebali previše buniti ni viši putnici na stražnjoj klupi. Naposljetku valja spomenuti i cijenu koja je kod testnog trojica bila podjednako individualna kao i njihov dizajn, unatoč tome što su bili opremljeni istom opremom, Titanium.
Bijeli model košta 101.600 kuna, crveni 108.300, a crni gotovo 109.000 kuna. Mnogo je to novca kad se u obzir uzme da standardni model s opremom Titanium košta nešto manje od 80.000 kuna, no kao što smo rekli na početku – individualnost je na cijeni.
Proizvođač: Ford
Model: Ka 1.2 Titanium
Vrsta motora: 1.2, četiri cilindra, benzin
Obujam: 1.242 cm3
Snaga (kW/KS): 51/69@5.500 o/min
Okretni moment (Nm): 102@3.000 o/min
Potrošnja (l/100 km): 4,7/6,4/5,8
Ubrzanje (0-100 km/h): 13,1
Maksimalna brzina: 160 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 3.620/1.658/1.505