Da, dobro ste to pročitali, još malo i stupnjeve prijenosa svog mjenjača nećete moći izbrojiti na prste dvije ruke
GM i Ford su se, naime, udružili kako bi zajednički razvili automatske mjenjače s devet i deset brzina. Cilj je poboljšati performanse i umanjiti potrošnju automobila, a američki dvojac ističe kako će novi sustavi biti namijenjeni većim automobilima poput crossovera, SUV-ova i kamioneta.
GM-ov i Fordov devetobrzinac neće biti prvi u serijskom automobilu, no zato desetobrzinac hoće. Amerikanci ovim potezom u pitanje dovode tvrdnje prvog čovjeka ZF-a Stefana Sommera koji je prilikom predstavljanja vlastitog devetobrzinskog automatika rekao kako je to, za automobilske mjenjače, maksimum.
Sommer je pritom istaknuo kako bi svako dodavanje brzina povećalo težinu i kompleksnost samog mjenjača te kako se ovi gubici ne bi mogli nadoknaditi značajnim smanjenjem potrošnje goriva.
Vidjet ćemo hoće li ga GM i Ford razuvjeriti.