PLANIRANJE PUTOVANJA

Google Flights vam sada može reći kad možete očekivati najjeftinije aviokarte

10.09.2023 u 14:34

Bionic
Reading

Svatko tko je jednom kupovao avionske karte suočio se s pitanjem svih pitanja: trebam li u šoping odmah ili čekati i nadati se padu cijena. Priličan nered koji u zračnom prometu vlada nakon pandemije covida nameće još više takvih dilema, a online platforme i buking stranice na različite načine pokušavaju pomoći putnicima. Sad se na poseban način uključio i Google Flights

Ta platforma, jasno, nije od jučer, i uz Skyscanner vjerojatno je najpopularniji alat za nalaženje što povoljnijih i pogodnijih aviokarata. Odnedavno su uveli novu opciju koja pomaže u nalaženju odgovora baš na ono važno pitanje s početka. Naime, osim što omogućavaju uvid u to je li trenutna cijena niža, tipična ili viša od uobičajene za određenu relaciju, nude podatke u kojem vremenskom okviru su karte tradicionalno jeftinije za traženu rutu i za traženi datum. Na taj način može se donijeti bolja i upućenija odluka o bukingu leta.

'Ova opcija može vam reći da je, primjerice, najbolje vrijeme za kupovinu karte obično dva mjeseca prije polaska i da ste trenutno baš u tom razdoblju. Ili pak možete doznati da cijene obično padaju približavanjem datuma leta, pa možete odlučiti čekati. Koja god varijanta vam treba, svoju odluku možete donijeti s većom dozom pouzdanosti', objavio je Google u priopćenju kojim su predstavili taj novitet.

Kako sve to funkcionira, zorno je objašnjeno na turističkom portalu Afar na primjeru američkog Praznika rada (Labor Day), jedan od najpopularnijih vikenda za putovanja u SAD-u, a ove godine je pao na prvi vikend rujna. Pretražili su letove od New Yorka do San Francisca i, nakon unošenja željenih datuma polaska i povratka, Google Flights vodi vas na drugu stranicu koja izlistava sve moguće odlazne letove. Uz najbolje opcije temeljene na cijeni i pogodnostima, pojavljuje se rubrika koja daje povijesni pregled cijena. U ovom slučaju Google kaže da je bilo najbolje rezervirati let pet mjeseci prije uzlijetanja i da ste propustili kupnju najjeftinijih mogućih karata. Stoga je, nameće se zaključak, karte najbolje kupiti što prije, jer neće biti jeftinije.

Napravili smo i jedan 'domaći' eksperiment. Recimo da želite provesti Božić u Parizu i birate letove iz Zagreba, polazak 22. prosinca, a povratak 26. prosinca. Uz pomoć opcije cjenovne povijesti doznali smo da je 4. rujna bila najniža očekivana razina cijene karte, pa je trebalo brzo reagirati, jer će vrlo brzo ona - očekivano - porasti za pedesetak eura.

Ako se dogodi da ne dobijete željenu informaciju, problem je u tome što Google nudi ovu 'povijesnu' opciju samo za letove za koje ima dovoljno podataka. Jasno, za popularnije relacije, odnosno popularnije destinacije, na raspolaganju je i više informacija, pa je veća vjerojatnost da ćete dobiti pouzdaniji savjet kada kupiti željenu kartu.