Ovogodišnje izdanje autosalona u Frankfurtu znakovito je i po tome što je Hrvatska imala dva predstavnika. Modele XD i Concept_One u idućih će deset dana u 4. paviljonu, namijenjenom ekološkim modelima, razgledati više od 200.000 posjetitelja iz stotinjak zemalja svijeta
Velika je to prilika za Vjekoslava Majetića i Matu Rimca, premda su problematici osobnog prijevoza uz nultu emisiju CO2 pristupili iz dijametralno suprotne pozicije.
O Majetićevom Dok-Ingu XD već smo pisali, a prototipnu izvedbu čak smo imali prilike i isprobati. Riječ je o malenom gradskom trosjedu koji razvija 120 KS te obećava autonomiju od 200 kilometara s jednim punjenjem baterija. Rimčev Concept_One pak, sudeći prema podacima na papiru, rijetka je zvjerka i prvi električni superautomobil deklariran na više od 1.000 KS. 1088 KS, da budemo precizniji, što bi navodno trebalo biti dovoljno za sprint do 100 km/h u svega 2,7 sekundi te maksimalnu brzinu veću od 300 km/h.
Impresivnije od performansi djeluje podatak o autonomiji koja bi trebala iznositi više od 600 kilometara s jednim punjenjem.
Premda su njihovi proizvodi različiti u koncepciji, oba proizvođača muči isti problem – nedostatak financija. Da bi se automobil mogao plasirati na razvijena tržišta poput europskog ili američkog mora zadovoljiti stroge sigurnosne norme, a bez snažnog partnera Dok-Ing i Rimac Automobili to si ne mogu priuštiti.
Da stvar bude neugodnija, oba modela već sad, premda su još uvijek u konceptnoj izvedbi te baš i nemaju prepoznatljivo ime, papreno koštaju. Ukoliko imate 50-ak tisuća eura viška, XD možete dobiti za pola godine. Primjera radi, Nissan Leaf, europski automobil godine, košta poprilično manje, a premda se nagađalo da će hrvatski superautomobil krajnjeg kupca koštati između 350.000 i 400.000 eura, pokazalo se da je realnije očekivati cifru od 700.000 eura, piše Večernji list
Rimac tvrdi da su već zaprimili nekoliko narudžbi, između ostalog jednu 'bogatog šeika iz Abu Dhabija', te da pregovaraju o partnerstvu s velikom svjetskom kompanijom koja, doduše, uvjetuje preseljenje proizvodnje u Austriju. Početak proizvodnje najavljen je za 2013.