Nakon što je više od deset godina skinny traper bio ultimativni must have, fashionistice sve više prihvaćaju i modele širih nogavica. No za razliku od ostalih trendova koji samo nestanu s modne scene, upućeni smatraju da proizvođači neće samo tako odustati od uskih traperica
Ako postoji stil trapera za svako desetljeće - 70-e su imale trapezice dok je 80-e označio tzv. acid wash traper - proteklih deset godina nesumnjivo su obilježili pripijeni modeli.
No skinny trapericama opada popularnost, pa su tako ranije ove godine pripadnici generacije Z s TikToka upravo uske modele proglasili nepoželjnima. Ovo nije ništa novo jer uske traperice godinama polako nestaju s modnih pista, a naslovi im predviđaju smrt već zasigurno pet godina.
Iako su se takva predviđanja, sad se vidi, pokazala preuranjenima, kupci su konačno počeli prelaziti na udobnije modele.
Stručnjaci smatraju da je to zbog ponovnog uspona trendova iz 90-ih, ali i pandemijske potražnje za udobnom odjećom.
Ipak, upućeni u modna zbivanja i potrošači smatraju da će uske traperice imati dug životni vijek u ormarima čak i ako ne budu više toliko in. Premda trendovi pomažu u oblikovanju ponude brendova, to ipak ne dovodi do najvećih promjena pa se tako predviđa da će uske traperice činiti 35 posto od ukupne prodaje traperica u SAD-u te da će 10 posto otpasti na modele ravnih, a 15 posto na široke modele.
U Levi'su uske traperice čine 50 do 60 posto ukupne prodaje ženskih traperica, rekla je Jennifer Sey iz Levi'sa dok je u Paigeu čak 75 posto prodaje prije nekoliko godina otpadalo na uske modele, a i u vrijeme opadanja zanimanja skinny donosi 35 posto prihoda, rekla je suosnivačica i kreativna direktorica Paige Adams-Geller.
Trendovi traperica utječu i na trendove drugih odjevnih komada
To ne znači da brendovi mogu zanemariti događanja na tržištu trapera, koliko god da su spori. Traperice su temeljni modni komad koji služi kao baza za druge trendi komade.
Uske traperice dobro su se slagale s drugim traženim komadima iz 2010-ih, poput čizama do koljena ili tenisica. Ako se traper promijeni, to prijeti i drugim trendovima.
Čim se promijeni model traperica, mijenja se cijela silueta, pa odjednom komadi poput obuće ili košulja ili topova koje su kupci nosili ne odgovaraju u kombinaciji s njima.
'Nova, modernija silueta daje potrošačima razlog da ponovno kupuju traperice', rekla je Geller-Adams. Ona smatra da će novi trendovi pomoći prodaji traperica jer posljednjih godinu dana zbog pandemije nisu bile na vrhuncu popularnosti.
'Inovacije su ono što će privući potrošača. Ako potrošač ne treba ništa novo kupiti, jer se moda ne mijenja, onda neće ni trošiti novac', rekla je Maria Rugolo, analitičarka industrije odjeće.
Od trenda do klasike
U proteklih 10 godina uske traperice postigle su rijedak podvig: prelazak s teritorija trenda u trajnu postavu u ponudi.
'Oni modeli koji se najdulje zadržavaju možda su započeli kao trend, no opstali su jer laskaju figuri', kaže Sey, ističući da skinny traperice dobro pristaju svakom stasu.
Adams-Geller kaže kako se savjetuje s internim prodajnim timovima i analizira podatke da bi utvrdila čemu će potrošači gravitirati u određenoj sezoni.
Brendovi mogu prilagoditi modele aktualnim trendovima pa skinny traperice koje su danas u prodaji ipak imaju malo labaviji oblik oko gležnja i odlično izgledaju uz najpopularnije modele obuće.
U Levi'su, kaže Sey, često pregledava svoju arhivu kako bi utvrdio koji će stilovi biti popularni. Posljednjih godina uvidjeli su da sve više potrošača traži modele nadahnute 80-ima i 90-ima, što je pokazatelj brendu da je vrijeme da još jednom uloži u stilove širokih nogavica, no modernizirane skinny traperice, svi su uvjereni, neće samo tako brzo nestati iz ponude.