TEST

Infiniti M30d S Premium - lovac na BMW, Mercedes i Audi

21.10.2011 u 17:37

Bionic
Reading

Viša srednja klasa u Europi poznaje tri marke - BMW, Mercedes i Audi. Njemački predstavnici u takozvanom premium segmentu drže 70 posto tržišta, a dosadašnji pokušaji Jaguara, Volva i Lexusa nisu imali značajniji utjecaj na poredak

U Infinitiju misle da je tajna u dizelu. Europljani vole svoje dizelaše, a Infiniti će ih pokušati zavesti receptom koji stoji iza formule M30d. Jednadžba je jednostavna: hrpetina serijske opreme, visoka razina kvalitete i završne obrade te potentan pogonski sklop u estetski upečatljivom paketu.

Male su šanse da M30d ne primijetite. Golema je to limuzina atletske figure s dugim poklopcem motora i dinamičnom, gotovo kupeolikom linijom krova. Zakoračite u unutrašnjost i ondje će vas dočekati pregršt materijala ugodnih na dodir. Sjedala su presvučenu u meku kožu, a da je M rađen po ukusu Europljana jasno vam je čim se smjestite za upravljač. Ova sjedala će udobno 'progutati' i korpulentnije vozače (grijati ih i hladiti). Neće se buniti ni putnici straga kojima mjesta za koljena neće uzmanjkati, tek možda pokoji centimetar za glave ako su natprosječno visoki.

Kad zvuk audiouređaja putem Bose zvučnika ispuni unutrašnjost kristalno čistim tonovima, a miris šume klimatizacijskog sustava opije vaša osjetila, mogli biste pomisliti kako je M30d samo udoban automobil. No, bili biste u krivu. Trolitrena mrcina pod poklopcem razvija 238 KS i čak 550 Nm, što je dovoljno za sprint do stotke u manje od sedam sekundi. Pritom je indikativno napomenuti da uz iznimno ugodan i ne pretjerano dizelaški zvuk V6 ubrzava sve do 5.000 okretaja u minuti, a i rado se vrti za jednog turbopunjenog dizelaša.

Zabava s papučicom gasa traje dok režim iz sportskog ne prebacite u eko mode, a onda će vam akcelerator pružiti otpor. Tako je, papučica M30d kontrasilom će vam dati do znanja da ste malo pretjerali. Interesantno rješenje koje bi prosječnu potrošnju trebalo zadržati oko deklarirane brojke od sedam litara goriva na stotinu kilometara u kombiniranom ciklusu.

M30d nije lagan automobil. Sva ta oprema - od elektronski pomičnih grijanih i hlađenih sjedala, grijanog obruča upravljača, navigacije, kamere za pomoć pri parkiranju, senzora za nadzor mrtvog kuta, nesvjesnog napuštanja trake, adaptivnog tempomata itd. odrazila se na masu automobila koja iznosi 1.850 kilograma.

Ova se težina itekako osjeti u vožnji, no zahvaljujući sustavu upravljanja na sva četiri kotača, M30d siguran je u zavojima. Za pravu sportsku vožnju ipak bismo rado vidjeli brže reakcije sedmerostupanjskog poluatomatskog mjenjača, čiji se stupnjevi prijenosa mogu prebacivati ručno putem polugica smještenih iza kola upravljača te nešto direktniji upravljač. Ako vam je udobnost važnija, 18 umjesto 20-colnih felgi mogle bi biti bolji izbor.

M30d nije jeftin automobil. Japanci vjeruju da kvalitetom i opremom može ravnopravno konkurirati europskim vladarima, pa zašto onda ne bi i cijenom. Kao i uvijek, tržište će odlučiti jesu li se u Infinitiju preračunali, no mi bismo rado vidjeli koji Infiniti više na domaćim prometnicama.

Proizvođač: Infiniti
Model: M30d S Premium
Vrsta motora: 3.0, šest cilindara, dizel
Obujam: 2.993 cm3
Snaga (kW/KS): 175/238 @ 3.750 o/min
Okretni moment (Nm): 550 @ 1.750 o/min
Potrošnja (l/100 km): 7,1/11,5/8,9
Ubrzanje (0-100 km/h): 6,9
Maksimalna brzina: 250 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 4.954/1.845/1.500
Cijena do registracije: 592.800 kuna (osnovni model 496.900 kuna)