Svatko ima viziju svog savršenog vjenčanja. Željeli biste se vjenčati na romantičnoj plaži ili pak maštate o bajkovitoj ceremoniji negdje u prirodi? Ako niste sigurni kako osmisliti taj dan koji se pamti cijeli život, možda će vas nadahnuti savjeti organizatorice događaja i vjenčanja Ivane Škrlec. Nakon tri godine pandemije, koja je možda najviše pogodila tu industriju, ova će godina biti zasigurno u znaku brojnih, ali i nikad raskošnijih vjenčanja, a o najnovijim smo trendovima popričali s organizatoricom iza koje je višegodišnje iskustvo u tom poslu
Organizirati vjenčanje iz snova nije nimalo lak zadatak, složit će se mnogi koji su se našli pred ovim izazovom. Niste li sigurni za kakvo se odlučiti, uvijek je dobrodošla ideja, osim dakako osobnih želja, iskustava bliskih prijatelja ili iscrpnog istraživanja na društvenim mrežama, uzeti u obzir savjete iskusnih organizatora vjenčanja koji itekako imaju što reći po tom pitanju.
Ivana Škrlec, koja je godinama u ovome poslu, dala nam je uvid u svjetske trendove te je otkrila kakva će vjenčanja biti najtraženija ove godine.
Prema njezinim riječima, naglasak će biti na održivim i eko načelima pa je početkom godine tvrtka Altera, čija je direktorica, predstavila koncept Organic Altera, čime se uklapa u svjetske trendove.
'Riječ je o konceptu održivih šatora i glamping kućica koji odišu elegancijom, a dosad smo ih mogli vidjeti samo na luksuznim svjetskim destinacijama. Svjesni smo toga da održivost nije naša budućnost, nego sadašnjost, a održivi događaji su potreba, ne trend', objašnjava Škrlec, otkrivajući da godišnje organizira oko 130 vjenčanja.
Uspoređujući trendove domaćih i inozemnih vjenčanja, Škrlec kaže da nema nekih velikih razlika između njih.
'Zapravo ne postoji razlika, uvijek je u pitanju ljubav, želja dvoje ljudi da uđu u brak na najromantičniji način u krugu dragih ljudi, na lokaciji koja im puno znači, s detaljima i temom koja ih najbolje opisuje. Zajedničko im je to da se parovi sve više odmiču od tradicionalnih vjenčanja specifičnih za njihovo okruženje, ali ipak ne u potpunosti, pa se najčešće kombiniraju tradicija i aktualni trendovi. Trenutačno su jako popularna tematska vjenčanja inspirirana putovanjima i omiljenim destinacijama, kao i destinacijska vjenčanja', kaže.
Održiva i luksuzna vjenčanja
Pandemija koronavirusa je, dodaje, itekako utjecala na organizaciju proslave ulaska u brak.
'Pandemija je možda najjače pogodila upravo industriju organiziranja događaja, pa tako i vjenčanja. Došlo je do otkazivanja ili promjene datuma, pa i koncepta samog slavlja. U tom su se periodu istaknule prednosti vjenčanja na otvorenom, odnosno u paviljonu koji je zatvoren, ali se može i otvoriti te ostavlja dojam prozračnosti', kaže.
Usred pandemije, dodaje, vjenčanja su bila intimnija i s puno ograničenja, no sada je ponovno sve po starom i aktualne su velike proslave.
'No parovi sve više traže bijeg u prirodu, a upravo odabir mobilnih paviljona nudi im mogućnost slavlja na omiljenoj lokaciji', kaže.
Što se tiče trendova, naglasak je sve više na tzv. održivim vjenčanjima.
'Uz glamur, koji je vječni trend, sve su traženija održiva vjenčanja, a mi smo se potpuno prilagodili njihovim željama našim programom Organic, koji nudi cijeli spektar održivog luksuza koristeći reciklirane materijale i lokalne namirnice, ali bez odricanja od željene estetike i dizajna. Danas svi shvaćamo da je biti dio prirode najveći luksuz. Primjetno je to da se sve više mladenaca, kao i poslovnih klijenata, okreće održivosti i traži održive materijale te se brinu o utjecaju na okoliš', otkriva.
Zbog toga je, dodaje, bitno odabrati organizatora i izvođača koji se vode održivim načelima i koriste ekološki prihvatljive materijale (od prostora, preko cateringa, do dekoratera).
'Primjer održivog eventa je odabir paviljona napravljenog od prirodnih materijala koji se postavlja na lokaciju bez ostavljanja traga na okoliš, iznajmljuju se oprema i dekoracije umjesto kupnje onih jednokratnih, poput balona, rezanog cvijeća, konfeta itd. Koriste se biljke u teglama ili dehidrirano bilje, a na meniju su sezonske i lokalno uzgojene namirnice', objašnjava Škrlec.
Uz održiva, luksuzna vjenčanja i dalje su vrlo tražena, kaže Škrlec.
'Svaki je par drugačiji i zahtijeva personalizirani pristup, što cijelu priču usmjerava na mladence i ono što ih definira kao par. Zato je bitno napraviti kvalitetan intervju s mladencima i sve njihove želje pretočiti u stvarnost. Luksuzni dojam vjenčanju daju glamurozni detalji i dekoracije, cvjetne instalacije i općenito biljke u prostoru, a atmosferu definira raskošna rasvjeta. Cijeli taj koncept luksuza predstavili smo i na Sajmu vjenčanja, na kojem je sve oduševio vodeni segment u prostoru koji je okruživao stol mladenaca. Klasične boje, poput bijele ili tamnosive, u kombinaciji sa zlatnom ili srebrnom uvijek izazivaju wow efekt', objašnjava ona.
'Svako je vjenčanje drugačije i posebno, a svakim projektom pomičemo svoje granice', kaže.
Vlasnica Altere zaslužna je i za dva vjenčanja koja su prošle godine privukla veliku pozornost: svadbu nogometaša Tina Jedvaja i Dine Dragije, upriličenu u Varaždinu, kao i pjevača Eni Jurišić i Vjekoslava Ključarića u masliniku.
Škrlec kaže da ne postoji nedostupna lokacija te da se vjenčana bajka može realizirati i u vrtu, kao i da mnogi klijenti žele organizirati vjenčani party pokraj privatnog bazena.
Dodaje da je prilikom organizacije diskrecija iznimno bitna.
'Iza nas su mnoga vjenčanja poznatih i uvijek držimo do diskrecije. Najveća nam je nagrada kad je klijent zadovoljan uslugom, atmosferom i cijelim ambijentom koji smo realizirali prema njegovim željama. Nikada ne znate koje će se nepredviđene situacije dogoditi na sam dan pa kada uspijete sve to riješiti u hodu, a da klijenti ne osjete stresnu situaciju, možete biti zadovoljni obavljenim poslom', ponosno kaže.
Glamping kućice i šatori na otvorenom
Dodaje i da je najvažnije za mladence da nikako ne izgube bit tog dana.
'Mnogi mladenci izgube iz fokusa bit tog dana. Moj je savjet neka im taj dan bude jedinstven poput njih, neka se opuste i uživaju u njemu, a organizaciju neka prepuste stručnjacima. Trebaju voditi brigu o budžetu, odnosno biti svjesni toga koje je želje moguće ispuniti', savjetuje.
Također, otkriva da su glamping kućice i šatori na otvorenom sve traženiji i kod nas.
'Najveći je tu izazov postavljanje na lokacije, ali sve je moguće i sve se isplati jer je riječ o jedinstvenom i prijeko potrebnom novitetu na našem tržištu. Uvijek nam je izazov i zadovoljstvo izlaziti izvan okvira klasičnih evenata na otvorenom te probijati led novim trendovima, ali i biti dio rješenja globalnih problema. Program Organic pruža kvalitetu, udobnost i odličan dizajn, a odlično se nadovezuje na prirodno okruženje', kaže.
Svaki događaj i vjenčanje, dodaje, posebni su, a u dugogodišnjoj karijeri imala je nezaboravnih trenutaka.
'Gotovo svaki event donosi nepredviđene situacije i izazove. Možda najzanimljiviji zahtjev mladenaca bilo je spuštanje svadbene torte sa sedam metara visine usred paviljona, a podizanje konstrukcije paviljona helikopterom bilo nam je najveći izazov', prisjetila se Škrlec, nagrađena kao perspektivna poduzetnica 2022. godine prema mreži poslovnih žena Women in Adria.