U konkurenciji 57 kulena iz cijele Slavonije šampionom ovogodišnjeg, 12. ocjenjivanja kakvoće slavonskog kulena u Osijeku proglašen je kulen Željka Vuka, vlasnika Mesno-trgovačkog obrta Rog iz Đakova, a bod manje dobio je vicešampion Slađan Novosel iz Gata
Svi prijavljeni kuleni odlične su ili dobre kvalitete, o čemu svjedoči činjenica o samo sedam dodijeljenih diploma. Preostalih pedeset primili su zlatne, srebrne ili brončane medalje. Prije dvanaest godina ocjenjivali su se, kaže tajnik ocjenjivačkog odbra Ernest Nad, samo neregistrirani proizvođači, a sada su većinom registrirani. Svi su prošli analize kvalitete mesa na Prehrambeno-tehnološkom fakultetu u Osijeku i proces takozvane umjetne probave.
'Posljednjih godina radimo na certifikatu izvornosti slavonskog kulena jer samo podizanjem kvalitete i promoviranjem možemo povećati proizvodnju i potrošnju ovakvih proizvoda. Međutim, sada uzgajamo samo 30 posto svinja za domaće potrebe, ostalo uvozimo, po čemu smo najveći u Europi', rekao je Nad.
Objašnjavajući tijekom degustacije problematiku proizvodnje kulena, šampion Vuk ustvrdio je da su svi elementi podjednako važni. Od dobi i genetskih karakteristika uzgojenih svinja, sušenja i kratkotrajnog dimljenja do ispravnog omjera i kvalitete jedinih začina – soli i mljevene paprike. 'Ne možemo utjecati samo na dobru zimu', objasnio je Vuk. U aparaturu svoje đakovačke mesnice dodat će današnju nagradu mašinu za mljevenje mesa, flajš mašinu, vrijednu oko pet tisuća kuna, koja se procesno nadovezuje na Novoselovu punilicu mljevenog mesa.
Zoran Kovačević, predsjednik HGK Osijek, kaže da se radi o odličnim električnim strojevima predviđenima za profesionalnu upotrebu.
Drago Šubarić, dekan Prehrambeno-tehnološkog fakulteta u Osijeku, poručio je da kvalitetu kulena treba stalno unapređivati i nadzirati. Na tom fakultetu zato je pokrenut poslijediplomski studij o kvaliteti mesa, program standardizacije tehnoloških procesa u proizvodnji mesa i mesnih prerađevina te obuka u trajanju od 60 sati za proizvođače.
Organizatori ocjenjivanja pozvali su proizvođače da više koriste njihove usluge – HGK za stručne i marketinške manifestacije, savjetovanja i predstavljanje na tržištu, a PTF za kontrolu i unapređenje kvalitete te stručnu obuku.