Jaguar je sinoć i službeno predstavio svoju novu premium limuzinu XJ na medijskoj prezentaciji u Londonu, nakon što im je nekoliko sati ranije procurio set službenih fotografija automobila na internet
Premda je prethodnik s nama bio samo sedam godina, automobil je prošao relativno loše na tržištu, budući da je zbog konzervativnog dizajna, koji je gotovo ostao neizmijenjen od 70-ih godina prošlog stoljeća, većina klijenta sumnjala u njegove tehnološke prednosti.
Novi XJ zato bi svojim vizualnim nastupom trebao odagnati svaku sumnju u tehnološku sofisticiranost. Automobil kojim će Jaguar nastojati konkurirati Mercedesovoj S-klasi, BMW-u serije 7 i Audiju A8 – izgleda odlično i poprilično futuristički. Zapravo, novi XJ s povijenom krovnom linijom i fastback-kupeolikim stražnjim krajem izgleda dovoljno sportski da bi mogao konkurirati i Maseratijevom Quattroporteu te Porscheovoj Panameri, baš kao i dugo očekivanom Aston Martinovu Rapidu.
Osnovne značajke su agresivno dizajnirana prednja maska, po uzoru na manju limuzinu XF, veliki panoramski krov zbog kojeg automobil djeluje još niže, crni C-nosači koji, gledano straga, čine da krov izgleda kao da 'lebdi' te vertikalno postavljeno stražnje svjetlosno sklopovlje. Zasad možemo reći da je dizajn novog XJ-a veoma upečatljiv, a dojam se pojačava ulaskom u automobil.
Jaguari su i prije imali ekskluzivno oblikovane interijere, no novi XJ je i ovdje napravio odmak. Koža, drvo, meka plastika i sofisticirane elektronske džidže prvo je što upada u oči pri pogledu na interijer. Kontrolna ploča više nema tradicionalne mjerne instrumente, već se oni projiciraju na 12,3-inčni displej. 8-inčni zaslon na središnjem grebenu, pak, okoristio se tehnologijom dual screen pa dok vozač gleda jednu sliku, primjerice podešava postavke aktivnog ovjesa, suvozač može uživati u filmu.
XJ je građen na novoj platformi. Zbog opsežne uporabe aluminija, Jaguarova luksuzna krstarica u prosjeku je i do 150 kilograma lakša od konkurencije, što bi, osim performansama, trebalo pridonijeti i nižoj potrošnji goriva. Automobil leži na zračnom ovjesu, a reakcije šasije mogu se podešavati elektronski u tri režima – za normalnu, dinamičnu i zimsku vožnju.
Pod poklopcem XJ-a naći će se standardna postava Jaguarovih motora. Osnovu će činiti petolitreni atmosferski V8 sa 385 KS, kao i kompresorom punjena verzija s 470 KS. Supersportski model će se okoristiti istim motorom, no s 510 KS. Kupcima će na raspolaganju biti i trolitreni bitubo punjeni dizelski V6 sa 275 KS. Svi motori standardno su upareni sa ZF-ovom šesterobrzinskom automatskom mjenjačkom kutijom, a osim putem središnje smještene rotacijske ručice mjenjača, brzine se mogu izmjenjivati i poluautomatski putem ručica smještenih iza kola upravljača.
Najsnažniji benzinac do stotke sprinta za 4,9 sekundi, dok je dizelašu za isto potrebno 6,4 sekunde. Svi modeli elektronski su ograničeni na maksimalnu brzinu od 250 km/h.
Jaguar je već počeo zaprimati narudžbe za svoju najprestižniju limuzinu, a prva isporuka kreće koncem godine. Preporučena cijena osnovnog modela u Velikoj Britaniji iznosi 446.560 kuna.