ana bilić miličić

Jedna od najuspješnijih domaćih poduzetnica otkrila kako spaja majčinstvo i karijeru

07.03.2025 u 09:22

Bionic
Reading

Više od desetljeća Ana Bilić Miličić gradi svoj poduzetnički put, koji ju je doveo do pozicije direktorice Alfa Vision Optike. U razgovoru za tportal otkrila nam je koje je sve prepreke morala preskočiti, kako balansira poduzetništvo s majčinstvom te kako pronalazi brendove koje nitko nema u Hrvatskoj

Magenta Moments obilježava Međunarodni dan žena velikim nagradnim natječajem u suradnji s uspješnim hrvatskim poduzetnicama. Pridružite se programu vjernosti unutar aplikacije Moj Telekom i osvojite vrijedne nagrade. Predstavljamo vam Anu Bilić Miličić, koja u suradnji s Magenta Momentsima u igri daruje 4 vaučera u vrijednosti od 250 eura.

MagentaMoments

Ana Bilić Miličić, direktorica Alfa Vision Optike, ispričala nam je svoju inspirativnu priču o razvoju svoje dojmljive profesionalne karijere koju su obilježili razni izazovi i ambiciozni projekti.

'Od samog početka moje profesionalno putovanje je bilo vezano uz nekoliko grana, što uz medicinsku struku – konkretno rad Poliklinike Bilić Vision, što uz marketing, što kroz razne projekte. Jedan veliki projekt koji je obilježio moj poslovni početak i definitivno utabao neke konkretne poslovne obrasce je bio portal koji je bio poput modne tražilice, na kojem sam radila od 2010. godine. To je osobito tada bilo vrlo interesantno, jer smo artikle iz lifestyle i fashion industrije spajali na jednom mjestu. I iako tada niste mogli obaviti kupnju tim putem, kao što se danas može, taj portal je bio kao prozor u sve najnovije trendove bez potrebe da odlazite u obilazak, od dućana do dućana', govori u razgovoru za tportal i nastavlja:

'Također, imali smo jako puno oglašivača što je taj portal tada činilo vrlo uspješnim, prije nego je stigla kriza i recesija. Jedan veliki dio mog poslovnog puta je bila i industrija evenata i promocija. Tom prilikom, zajedno s mojom današnjom kolegicom Almom, radila sam i na eventima koji zahtijevaju veću pažnju poput postavljanja kamena temeljca za jedan od najvećih shopping centara u Hrvatskoj – Mall of Split. Bilo je toga jako puno i svakako nešto u čemu sam uživala.'

Izazovi rada u marketingu i menadžmentu

No, ističe i kako je rad u marketingu, osobito digitalnoj grani, njen najdraži pravac jer najbolje odgovara njenom karakteru - mjerljiv je, egzaktan i inovativan.

'Svi ti poslovni putevi određuju moj posao i zanimanje danas, a to je makro menadžment i vođenje poslovanja Alfa Vision Optike, koju samostalno vodim posljednjih 7 godina, u kojima smo od 'jedne i pol' poslovnice došli uskoro do njih sedam, u Zagrebu i Splitu. Ovaj posao danas podrazumijeva brigu o jako puno zaposlenika, svakodnevno susretanja s novim izazovima i poslovnim procesima, ali u tome zaista uživam. Svaki dan naučim nešto novo. I zapravo, vrlo je nevjerojatno kako je ovakav način rada, tj. poslovanja, poput živog organizam i koliko ja u biti, osim što naučim puno o poslu i novim segmentima, iz dana u dan moram biti spremna na izmjene i promjene, usvajanje novih procesa, jer se sve jako brzo i konstantno mijenja, a bez toga nema poboljšanja i napretka poslovanja.'

Njena želja je da Alfa Vision Optika raste na jedan lijep, organski i kvalitetan način, za što je potrebno pridati jako puno pažnje svakom segmentu posla.

Rast uz dobre suradnike

'Pri tome, moram naglasiti, kako mi još nismo toliko veliki da je svaka osoba zadužena za jedan dio posla, već imamo ljude pri samom vrhu koji rade - sve. Tako da zajedno zapošljavamo ljude, komuniciramo s ljudima, držimo sastanke, radimo nabavu robe, radimo odabir dobavljača, dizajn poslovnica. Sretna sam što imam dobre suradnike uz koje mogu rasti.'

Na pitanje čime se najviše ponosi u svojoj karijeri, odgovara: 'Pa ponosna sam na činjenicu da, osim zbog nekih anomalija i nečega do čega rijetko dolazi unutar odnosa, ljudi rijetko odlaze od nas, vole raditi kod nas, mi smo firma u kojoj ljudi dobro između sebe funkcioniraju i koliko god postoje trenutci koje zovemo 'ups and downs' i dalje smo stabilna firma u kojoj ljudi vole raditi. I to me čini ponosnom i iznimno sretnom.'

Najveći izazov s kojim se susrela u poslovanju bila je potraga za atraktivnom lokacijom Alfa Vision Optike, koju smo na kraju dobili 'za dlaku', sa sto eura razlike unutar licitacije. 'Pronalaženje atraktivnih lokacija je konstantna prepreka s kojom se suočavam tijekom širenja maloprodajnih mjesta.'

Balans majčinstva i poduzetništva

I u današnje doba žene se nerijetko susreću s raznim rodno uvjetovanim stereotipima. Ana Bilić Milić tvrdi da je i sama to iskusila, a da sve kreće ujutro kada je priprema žene za posao puno kompleksnija.

'Iskreno, mislim da je nama ženama teže. Otkako se ustanemo ujutro moramo pripaziti na puno toga, što podrazumijeva oblačenje, frizuru, šminku, moraš pripaziti da ti je kosa uredna, i pri tome imati vješte kulturne i socijalne obrasce u komunikaciji s ljudima s kojima radiš. A kako muškarci funkcioniraju? Ustanu se, poliju se vodom, obuku se u T-shirt, traperice i obuku sako i izađu van iz kuće. (smijeh) Uz sve to čini mi se da i dalje nekako društvo očekuje da je žena ta koja organizira kuću, namirnice, hranjenje, bilo što se dešava u kući, a o djeci da ne pričam. Djeca su do nekih godina u biti isključivo majčina briga, tako da mislim kako to sve skupa utječe na karijeru žene', kaže i dodaje:

'U smislu da čak nije stvar stereotipa, ja mislim da svaka žena može vrlo brzo odagnati stereotipe s time što ima u glavi i kakav stav ima prema poslu, koliko je točna, koliko je precizna... Toliko da onda sugovornicima, bez obzira jesu li oni muškarci ili ne, prestane biti važno je li žena. Ono što mislim da je puno veći problem kod toga da želite biti poduzetnica, karijeristica je da je to iznimno teško uskladiti na kvalitetan način da ste u isto vrijeme žena, majka, kraljica.'

Osvrnula se i na to kako se nosi s izazovom balansiranja između majčinstva i poduzetništva.

'Posao zahtjeva vašu punu koncentraciju, a tako zahtijevaju i djeca, ako ne i više. Mislim da je to najveći izazov žena koje su poduzetnice i majke, kao ja. Svi znamo da poduzetnicima radno vrijeme nije od 9 do 17h pa da se u 17h možete samo isključiti. Vi nosite posao doma, vi sanjate taj posao, on vas budi u 2, 3 ujutro, jer vi vodite brigu o velikim iznosima i nije da samo financijski brinete o sebi i svojoj obitelji, već imate jako puno ljudi i njihovih obitelji koji ovise o vama, i imate odgovornost održati obećanje uspjeha zbog kojeg su vam ti ljudi dali povjerenje i pristali zajedno s vama raditi na tom poslovnom putu. Mislim da je ženi, koja želi biti kvalitetna majka i posvećena svom poslu, to jedna iznimno zahtjevna kombinacija.'

magenta moments

Osvojite vrijedne nagrade!

Od 7. do 10. ožujka unutar Magenta Moments programa vjernosti možete osvojiti nagrade naših uspješnih poduzetnica:

  • Aleksandra Dojčinović (LeiLou) - 4 vaučera u vrijednosti od 300 eura 
  • Martina Boss  - 10 vaučera u vrijednosti od 100 eura
  • Ema Juretić (Dilemma posters) - 10 vaučera u vrijednosti od 100 eura
  • Ana Bilić Miličić (Alfa Vision optika) - 4 vaučera u vrijednosti od 250 eura

Za one nestrpljive, naše poduzetnice su unutar aplikacije pripremile i dodatne popuste na svoje proizvode. U Magenta Moments programu mogu sudjelovati svi, bez obzira na operatora kojeg koriste.

Inspirira ju sloboda

Inspiraciju pronalazi u - slobodi. Od toga da ima slobodu odabira, do toga da svoje vrijeme upotpuni radeći ono što voli, do provođenja vremena s inspirativnim kolegama.

'U tom smislu ta sloboda poduzetništva je nešto što me vječno inspirira, ljudi koje upoznajete, koji dolaze raditi, ali i oni koji odlaze jer su ostavili nekakav trag i utjecaj, osobito oni koji su duže vremena proveli tu. Što se tiče velikih ciljeva, ono što želim za Alfa Vision Optiku je da raste organski, da kad ljudi spomenu Alfa Vision Optiku, da pomisle na optiku u kojoj će dobiti maksimalnu kvalitetu. Da sa svakim čovjekom uđemo u dublju priču, da pružimo individualni i iznadprosječno stručan pristup. I baš zato jer nismo veliki lanac od 50 do 100 poslovnica, još uvijek možemo biti 100% posvećeni da odaberemo ono što je najbolje za potrebe naših klijenata, a da si to mogu priuštiti', ističe i nastavlja:

'Zato se trudimo imati uvijek fantastične akcije kao što su 1+1 progresivi, različiti paketi naočala, akcije za umirovljenike, različiti popusti tijekom godine. Osim toga, pronalazimo brendove koje druge optike nemaju i dovodimo ih ekskluzivno u Hrvatsku. Mi ne želimo da se Hrvatska smatra samo kao neka destinacija na rubu Europe, već kao mjesto gdje se može pronaći nešto drugačije. I zato volimo surađivati sa suradnicima iz Italije, Francuske, Španjolske i SAD-a, kako bismo dali mogućnost da se naši klijenti osjećaju posebno. Kao što sam rekla, voljela bih da nastavimo rasti kao do sada, da budemo prepoznati kao jedan od najkvalitetnijih lanaca optike u kojem čovjek, osim što će se lijepo osjećati zbog dizajna i interijera u kojem se nalazi, može dobiti i najkvalitetniju uslugu bez obzira bira li dioptrijske naočale, kontaktne leće ili sunčane naočale 'po zadnjoj modi'.

Rad u obiteljskoj kompaniji

Govorila je i o izazovima rada u obiteljskoj kompaniji. Naime, Alfa Vision Optika dio je Bilić Vision poliklinike za oftalmologiju, koja je na tržištu prisutna od 1996. godine.

'Izazov rada u obiteljskoj kompaniji uvijek postoji, ali s druge strane rekla bih da mi imamo toliko posla, da smo se unutar obitelji raspodijelili da svatko radi svoje i vrlo rijetko ulazimo jedni drugima u to što radimo. Imamo možda dva puta godišnje sastanke gdje se razgovora o rezultatima, o željama i ciljevima i orijentirima za budućnost. Ali ne mogu reći da osjećam izazov rada u obiteljskoj kompaniji, jer moji roditelji su toliko zauzeti, moja majka je oftalmolog, koja dan danas sa 73 godine i dalje punom parom radi i smjene od osam sati, kao i otac koji je specijalist ortopedije i isto još uvijek radi preglede i operira. A moj brat je također oftalmolog kirurg koji radi i više nego pune radne smjene, dok ja vodim Alfa Vision Optike – tako da ne mogu reći da se petljamo jedni drugima u posao.'

Pronalazak nišnih brendova koje nitko nema u Hrvatskoj

Za kraj nam je otkrila tajne odabira najnovijih kolekcija naočala, procesa u kojem, kaže, posebno uživa.

'Rekla bih da je to možda najopušteniji dio našeg posla, jer uključuje estetiku i ljepotu i mislim da je to u dušama mene i mojih kolegica, nešto što nas jako veseli jer nam pruža momente kreative i uživanja u modi - a i manji je naglasak na brojevima i rezultatima. To je također jedan prekrasan dio posla gdje posvećujemo jako puno vremena istraživanju i proučavanju, veliki orijentir svakako su nam Instagram i Tik Tok te naše influencerice, koji na neki način diktiraju modne trendove i što će se nositi. Vjerujem da imamo dobro oko za to.'

Dva puta godišnje Ana Bilić Miličić s kolegicama odlazi na svjetske optičarske sajmove u modne prijestolnice – Milano i Pariz, gdje veliku pažnju pridaju potrazi za niche brendovima koje nitko nema u Hrvatskoj.

'Volimo reći da su to brendovi koji imaju Alfa faktor koji traže naši Alfa Women i Alfa Men, a to je da su na neki način posebni – bilo oblikom, materijalom, načinom izrade, tehnologije ili da ih jednostavno ističu iz mase. Do sada ih je bilo nekoliko, poput brendova Chimi iz Švedske, L.G.R World i Eyepetizer iz Italije, Jean Paula Gaultier iz Francuske, Vysen Eyewear iz Miamija. Ponosno mogu reći kako imamo ljude koji, kada žele nešto posebno i drugačije, odabiru nas kao njihovu go to lokaciju.

Prilog je napravljen u produkciji Tnative tima tportala u skladu s najvišim profesionalnim standardima u suradnji s Hrvatskim Telekomom.