Grand Cherokee jedan je od rijetkih 'Amerikanaca' koji drže kultni status na zahtjevnom europskom tržištu. Nije ni čudo, kad je upravo ovaj model začetnik klase luksuznih terenaca
Isprobali smo dizelsku inačicu koja je najzanimljivija europskim i domaćim kupcima. Budući da se radi o uspješnom modelu, malo toga je mijenjano tijekom godina. Mehanika se usavršava, a izgled tek dotjeruje, jer zašto mijenjati uspješnu formulu.
I novi Cherokee izvana izgleda poput prethodnika. Robustan i kockast izgled dio su imidža ovog američkog automobila. Ako bi i maknuli oznake modela, sigurno ne bi bilo zabune o kojem se automobilu radi. Tijekom godina promijenjen je tek izgled sprijeda i straga. Sada on izgleda nešto nježnije, slično kao ostali manji modeli. Ako ga usporedimo s konkurencijom, Cherokee je i dalje na vrhu bez obzira na konkurenciju iz Mercedesa, Audija i BMW-a.
Interijer je oblikovan na klasičan američki način. Kožna sjedala i zeleno osvjetljenje instrumenata već je tradicionalno. Ipak, bilo bi ljepše vidjeti moderniji display, no ovom se vozilu to može oprostiti. S druge strane, izbor materijala i nivo završne obrade govore koliko je pažnje posvećeno dizajniranju novog modela. Tjedan dana prijateljstva s Cherokeejem bilo je dovoljno da se uvjerimo u vrhunsku kvalitetu i ergonomiju. Prtljažnik 'guta' od 1.000 do 2.000 litara prtljage.
Ovjes na novom Cherokeeju dobar je kompromis udobnosti i stabilnosti. Naime današnji terenci imaju težak zadatak biti stabilni pri 160 km/h te pri tome zadržati sjajne terenske osobine. Cherokee ima upravo to. Iako ga teško možemo podvrgnuti off-road stazama kao kada bismo testirali recimo Ladu Nivu, Cherokeejem smo se provozali po 'travnatim' gudurama punim blata. I pri velikoj i maloj brzini, ovaj automobil pokazuje zavidne mogućnosti izvan ceste. Osjeća se velika masa, naročito ako se želite zaustaviti na skliskoj podlozi. Upijanje neravnina pri manjim i većim brzinama specijalnost je ovjesa, no valja pripaziti na udarnim rupama, jer kako smo rekli, Cherokee ima mnogo kilograma.
Možda će nekome biti šteta ovog terenca zavući u pravo blato, no za razliku od konkurencije, Cherokee je za to i namijenjen.
Pod poklopcem motora nalazi se moćan motor - CRD 3.0 V6. Performanse su impresivne. Maksimalna brzina od 200 km/h i ubrzanje do stotke za manje od deset sekundi možda ne zvuče zadivljujuće, no ovaj terenac težak je više od dvije tone. Tolika masa se, zahvaljujući elektronici i moćnim kočnicama, i ne osjeća, no pri naglijim promjenama smjera treba biti oprezniji. Cherokee nije napravljen za slalom vožnju. Potrošnja se na testu kretala od devet do 14 litara što je za ovako snažan terenac sasvim zadovoljavajuće. Dojam same vožnje nije prisutan kroz sile ubrzanja ili kočenja, već kroz zvuk motora V6 koji se čuje potmulo i moćno. Nešto bliže snažnom brodskom motoru, nego klasičnom četverocilindarskom 'klepetalu'.
Mjenjač je automatski, vrlo brzo prebacuje okretni moment od 510 Nm u brzinu više. To je ujedno i najbolji izbor za Cherokeeja koji ipak predstavlja 'punokrvnog Amerikanca'.
Za one koji i dalje čeznu za američkim snom, Cherokee predstavlja izvrstan izbor. Filozofija izrade ostala je ista. Ljubitelji pravih američkih automobila sigurno neće zamjeriti na štedljivom dizel agregatu.
Proizvođač: Jeep
Model: Grand Cherokee 3.0 CRD Limited
Vrsta motora: 3.0, šest cilindara, dizel
Obujam: 2.987 cm3
Snaga (kW/KS): 160/218 @ 4.000 o/min
Okretni moment (Nm): 510 @ 1.600
Potrošnja (l/100 km): 8,8/13,5/10,4
Ubrzanje (0-100 km/h): 9,7
Maksimalna brzina: 200 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 4.776/2.149/1.751
Cijena do registracije: 40.800 eura