MIRIS MUŠKOSTI

Kako danas miriše idealan muškarac?

16.06.2013 u 08:14

Bionic
Reading

Želite li znati kakav je trenutno tip muškosti u igri, pogledajte reklame za muške mirise. Kasnih osamdesetih u njima su palili mokri ljepotani sa zavidnim bicepsima, devedesetih su uniseks vodice promovirali androgini tipovi na tankim nožicama. Danas bi žene trebale padati na sofisticiranog mačo macana, malo divljeg, što sugerira neobrijana brada i kosa do ramena, ali samosvjesnog i nadasve uspješnog. U recesijsko vrijeme kada se govori o 'kraju muškarca', Bvlgari ga prikazuje kao neukrotivog, ali urbanog tipa, zvijer u savršeno krojenom odijelu, nešto kao Supermana s Wall Streeta. Ili kao iskusnog mačo intelektualca u slučaju Ermenegilda Zegne i Chanela

Vruće podne u Italiji. Snažni, iskusni ljepotan u zrelim četrdesetima, prosijedih zalizaka i petodnevne brade, u elegantnom tamnom odijelu i jednako tamnoj kravati kroči stepenicama i nastavlja duž visokih kolonada do Muzeja rimske civilizacije. Kad, eto zmije. Paluca jezikom i fiksira ga hladnim pogledom, ali on ostaje hladan. Kad, eto lava. Riče i prijeti mu, ali on ostaje hladan. Kad, eto orla. Širi krila i nadlijeće ga, a muškarac opet hladan... Zmija jednako zavođenje, lav jednako hrabrost, orao jednako pamet.

Zavodljiv, hrabar, pametan – takav je današnji idealni muškarac, ako se poškropi muškim mirisom Extreme marke Bvlgari.

Eric Bana u reklami za parfem Extreme Bvlgari

Junak ovog crno-bijelog reklamnog spota je Eric Bana ili Eric Banadinović, Hektor u epskoj 'Troji' s Bradom Pittom i Orlandom Bloomom i nevjerojatni dr. Bruce Benner/Hulk u filmskoj verziji crtanog junaka. Australska filmska zvijezda našega podrijetla (tata Zagrepčanin, mama Njemica) novo je zaštitno lice čuvenog proizvođača satova, nakita, parfema i ostalog luksuza.

Svoj najnoviji muški miris Porsche Design pompozno naziva Titan, sugerirajući muškarca tvrde sorte i željezne volje. U reklami za vodicu Bleu, Chanel pokazuje urbanog ljepotana iza kojeg se naziru svjetla megalopolisa. Za promociju svog najnovijeg mirisa za jači spol nazvanog Uomo (Muškarac), talijanska kuća luksuzne mode Ermenegilda Zegna odabrala je naočitog manekena Ryana Burnsa podulje nemarno začešljane, ali brižno njegovane kose i također petodnevne brade, ali u tamnom, elegantnom odijelu kao i Eric Bana. U reklamnom spotu on najprije u radnom studiju proučava nacrte, zatim u kabrioletu juri spektakularnom obalom Caprija i s ljepoticom dolazi do ekstravagantne vile Malaparte na stijeni iznad morske pučine gdje pada senzualni zagrljaj. Suvremeni muškarac ne mora biti samo pristao i senzualan, on mora imati smisla za suvremenost i stvari kao što je arhitektura.

Ryan Burns za parfem Ermenegildo Zegna Uomo


Ako želite znati kakav je trenutno tip muškosti u igri, pogledajte samo reklame za muške vodice. Kasnih osamdesetih Davidoffov Cool Water se reklamirao nagim ljepotanom koji izlazi iz zapjenjene vode. Bilo je to vrijeme s puno bicepsa i nauljenih trbušnih pločica i vrijeme kada je seks prodavao muški miris, nerijetko preko ruba vulgarnosti poput onoga Toma Forda gdje je bocu smjestio između ženskih grudi, a od ženske glave se vide samo razjapljena žarko crvena usta, poput gumene lutke za muške seksualne igrice. Ili tri gola para jedan na drugome u reklami Dolce & Gabanne. Devedesetih godina u modi su bili uniseks mirisi Calvina Kleina i sličnih koje su reklamirali androgini tipovi na tankim nožicama.

Današnji tip? On je još uvijek bijelac, iako su reklame namijenjene globalnom tržištu, a Kinezi sve brojniji kupci. Ericu Bani nije potrebna ljepotica pripijena uz napumpane mišiće ni izravni seksualni simboli da dokaže muškost, a ako i jest, onda je ona profinjena kao što je to pratilja Ryana Burnsa. Stara je stvar da reklame za mirise počivaju na muškim i ženskim fantazijama, na snovima i nadama, kod muških naglašavajući više životni stil, a manje senzualnost, s temama sporta i profesije, dok ženske mirise prodaje ljubav, erotika, glamur i moda.

Alexander Skarsgård za Encounter Calvin Klein


Stoga bi današnje žene valjda trebale padati na sofisticiranog mačo macana, malo divljeg, što sugerira neobrijana brada i kosa do ramena, ali samosvjesnog i nadasve uspješnog, punog stila i zainteresiranog za kulturu. U recesijsko vrijeme kada autorice poput Amerikanke Hanne Rosin objavljuju knjige naslovljene 'Kraj muškarca i uspon žena' i sve se više govori o krizi muškosti zbog gubitaka radnih mjesta na kojima se on ne može dokazati u svojoj osnovnoj ulozi, Bvlgari ga prikazuje kao neukrotivog, ali urbanog tipa, zvijer u savršeno krojenom odijelu, nešto kao Supermana s Wall Streeta. Ili kao nadmoćnog mačo intelektualca u slučaju Ermenegilda Zegne i Chanela.

Za razliku od ranijih godina, kada je uz njih obvezno čučala kakva ljepotica senzualno udišući miris muškosti, ona je trenutno nazočna samo u slučaju Uoma. Možda slučajno, a možda i svjesno, u svjetlu najnovijeg uzleta gay ponosa, proizvođači parfema kao da se boje heteroseksualnih konotacija, pa radije igraju neutralno. Ekstremni Eric Bana zavodi Extremom, ali koga? Ili se to ipak može tumačiti kao poklon vremenu u kojemu više nema mjesta ženama kao pukim seksualnim objektima.