Coco Chanel imala je svoj pogled na sreću, poznato kristaliziran u frazi: 'Vidjela sam priliku i iskoristila je'. Sada modna kuća dublje zalazi u svoju korporativnu baštinu lansiranjem petog Chance parfema, nazvanog Eau Splendide
Novi Chanelov parfem razvio je parfumer-kreator Olivier Polge, a to je prvi parfem koji izlazi pod vodstvom Simone Cattaneo, nove predsjednice Chanelovog odjela za parfeme i ljepotu.
'Osjećam se vrlo počašćeno i privilegirano što sam se pridružila kultnoj kući koju sam s velikim poštovanjem promatrala tijekom cijele svoje karijere', rekla je Cattaneo u svom prvom intervjuu otkako se pridružila Chanelu u rujnu 2024. godine.
Cattaneo je opisala pristup kuće parfemima kao poseban. 'U Chanelu je kreacija zaista u srcu svega. Imamo interne kreatore za sve naše kategorije. Ono što je izvanredno je da imaju istinsku kreativnu slobodu', kazala je.
'Od samog početka, od stvaranja No.5 1921. godine, uputa koju je Gabrielle Chanel dala Ernestu Beauxu bila je da želi ženski parfem sa ženskim mirisom' nastavila je Cattaneo.
U to vrijeme, industrija parfema bila je puna prepoznatljivih mirisa od jednog cvijeta. 'Željela je vrstu apstraktnog parfema s neodredivim mirisom. Tako da je ova vizija da je parfem stanje uma, vrsta stila - vrlo važan koncept za Chanel', istaknula je dodavši: 'Chanel parfemi izražavaju stil i ideju. Više se radi o viziji. Naši mirisi, naši parfemi, trebali bi ljudima dati moć da postanu ono što žele biti. Ovo je vizija koja uopće nije stereotip. Ovaj kut je prilično jedinstven u parfumeriji'.
Cattaneo je također impresionirana Chanelovom sposobnošću da bude dosljedan u svom pristupu parfemima više od stoljeća, tijekom kojeg je imao samo četiri parfumera koji su osmišljavali njegove mirise.
'Druga točka razlikovanja za Chanel parfeme je činjenica da kuća ima potpunu kontrolu nad potpuno integriranim lancem vrijednosti', rekla je. 'Ovo je san kada radite s parfemima'. Chanel ima razvojni laboratorij, kao i mogućnost proizvodnje vlastitih parfema.
'Posjedujemo naše formule i kontroliramo sastav', rekla je. 'Chanel, na primjer, uzgaja velik dio cvjetova jasmina i ruža na našim poljima u Grasseu'. To daje kontrolu nad cijelim lancem vrijednosti, uključujući kvalitetu i sljedivost sastojaka parfema. 'Ova vrsta majstorstva je potpuno jedinstvena u sektoru', tvrdila je Cattaneo.
Chanel Chance - jedna od vodećih kolekcija parfema na tržištu
Prvi Chance parfem lansiran je 2003. godine. 'Od tada je postao jedna od vodećih kolekcija parfema na tržištu', rekla je Cattaneo, objašnjavajući da je to istina u svim dijelovima svijeta. Nije raspravljala o rangiranjima, ali prema Statisti, Chance je bio četvrti u Sjedinjenim Državama, šesti u Brazilu i deseti u Francuskoj među najpopularnijim ženskim parfemima u 2023. godini.
Chance se pridružuje konstelaciji drugih Chanel parfemskih franšiza. 'No.5 je beskompromisna ženska snaga. Coco Mademoiselle je sloboda da postaneš ono što želiš biti'. rekla je Cattaneo. 'Bleu de Chanel je izraz misterije i složenosti. Ali Chance je drugačiji - svijetao je, radostan, optimističan. I to je kolekcija parfema'.
'Kada je riječ o našoj viziji luksuza, Chance donosi nešto drugačije - izraz ležernog luksuza', objasnila je. 'Chance utjelovljuje sofisticiranu lakoću i luminoznost. To je luminozna kolekcija'.
Prvi voćno-cvjetni miris za Chanel
Chance Eau Splendide pridružuje se Chance liniji, koja bi se mogla smatrati olfaktivnom interpretacijom sreće. 'Donosi nešto novo u kolekciju, s vrlo posebnom facetom', rekla je Cattaneo, objašnjavajući da je Eau Splendide prvi voćno-cvjetni miris za Chanel.
Chanelovi rukovoditelji nisu raspravljali o prodajnim projekcijama, ali izvori iz industrije procjenjuju da će Eau Splendide generirati 100 milijuna eura maloprodajne prodaje u prvoj godini.
'Ponekad me pitaju koja je veza između svakog od tih Chance [parfema]. Naravno, uvijek biste mogli pronaći sirovinu, ali mislim da je točnije opisati to kao stanje uma', kazao je Polge.
Svaki Chance parfem je svjež, s upečatljivim olfaktivnim otvaranjem. Za gornje note Eau Splendidea, istraživao je različite vrste voća. 'Na kraju sam se zainteresirao za jedan akord koji miriše poput maline. Istaknuo sam ga u akordu jer osim crvenog voća i ove breskve koju nekako donosi, razlikuje se od ostalih bobica, jer već ima početak ljubičastog podtona, ružičastog podtona. Pomislio sam: 'Ah, to je početak parfema.'', kazao je poznati parfumer.
Miris je razvijen s čistim ekstraktom lista geranija rosat, djelomično uzgojenog na Chanelovim poljima. 'Ima ovaj ružičasti, vrlo prirodan dojam' rekao je Polge, koji je dodao note mošusa i cedrovine u bazu Eau Splendidea. 'To je cedrovina koju smo redestilirali, lagano očistili od bilo kakvih tamnijih tonova kako bi podržala miris na najsvjetliji način'.
Eau Splendide dolazi u okrugloj bočici, sličnoj ostalim Chance mirisima, ali s ljubičastim sokom. Chance je zlatne boje, Eau Fraîche iz 2007. je mint zelene, Eau Tendre iz 2010. je ružičaste, a Eau Vive iz 2015. je boje breskve.