Ken Block, američki reli vozač možda nije toliko poznat po sportskim uspjesima, no ukucajte njegovo ime na Youtubeu i dočekat će vas čitav serijal video isječaka koje su pogledali milijun ljudi diljem svijeta. U čemu je kvaka?
Ken Block široj se javnosti nametnuo svojim vratolomijama, Gymkhanom ili u direktnom prijevodu – automobilskim rodeom, za upravljačem Subaru Impreze. U osnovi, taj popularni Amerikanac serijom klizanja odrađuje zadani poligon izvodeći što više 'umjetničkih' elemenata, a da pritom ne zapne za prepreke.
Video isječci uključuju mnogo buke, pregršt dima spaljenih guma i, nesumnjivo, mnogo spaljenog goriva. Prelaskom iz Subaruova u Fordov tim ove godine, Block je bio prisiljen zamijeniti Imprezu Fiestom, a novi automobil kojim će izvoditi svoje eskapade predstavljen je sinoć američkim novinarima.
Gymkhana Three Fiestu pogoni dvolitreni turbopunjeni benzinski motor koji razvija 850 KS i 890 Nm okretnog momenta te ih na podlogu prenosi integralno na sva četiri kotača. U cilju nešto bolje trakcije, a pretpostavljamo i dugovječnosti, motor je ograničen na 650 KS. Za izmjenu brzina pak, zadužen je šesterostupanjski sekvencijalni mjenjač razvijen u suradnji Olsbergs Motorsporta i MSE Maktraka.
Block se pohvalio podatkom da njegova nova igračka do 100 km/h sprinta za točno dvije sekunde. Podatak o maksimalnoj brzini možemo samo nagađati.