Možda je prerano reći, budući da je uz nas tek godinu dana, no Kia je s Pro_cee'dom – trovratnom izvedbom cee'da - obavila odličan posao ponudivši tržištu automobil koji uspješno kombinira karakteristike poput atraktivnog izgleda, pouzdanosti te izvrsnog omjera uloženog i dobivenog
Pro_cee'd smo dobili u manje-više osnovnoj izvedbi sa 1,4-litarskim benzinskim motorom koja je od dodatne opreme tek raspolagala 15-colnim aluminijskim felgama. Unatoč tome, automobil je izgledao odlično. KIA-ini dizajneri uspjeli su postići idealan balans između atraktivnog izgleda i praktičnosti, premda je igrom niske krovne i visoke bočne linije s masivnim C-nosačima podosta stradala preglednost.
U automobil se zato ulazi prilično jednostavno. Dugačka vrata i jednostavan mehanizam pomicanja prednjih sjedala omogućavaju jednostavan prolazak na stražnju klupu, gdje pak ima iznenađujuće mnogo prostora za dvoje odraslih putnika. Osjećaj stiješnjenosti moguć je iz već spomenutih razloga, no zato putnicima straga neće nedostajati prostora za noge i glavu. Udobno će se moći smjestiti i putnici sprijeda, premda će viši vozači malo teže pronaći idealnu vozačku poziciju. Prostora u prtljažniku bit će za 340 litara prtljage, kao i kod cee'da, no ovaj volumen nažalost nije proširiv jer se stražnja klupa ne može pomicati ni preklapati. Pro_cee'dova unutrašnjost jasno govori u koju cjenovnu klasu spada ovaj automobil. Premda komponente djeluju robusno, a završna obrada je zadovoljavajuća, korišteni materijali mjestimice djeluju jeftino.
U odnosu na cee'd, pro_cee'd ima krući ovjes i nešto niže težište te je, zahvaljujući jednom umjesto dva para vrata, primjetno krući. Ipak, ne treba očekivati čuda, upravljač (koji dobro leži u ruci) bi mogao biti direktniji s boljom povratnom informacijom, a ovjes udobniji na oštećenim cestama. 1,4-litreni benzinski četverocilindraš razvija 109 KS te 137 Nm okretnog momenta, vrlo je rafiniran i tih te će performansama zadovoljiti neambiciozne vozače. To znači da do stotke sprinta za dvanaestak sekundi te omogućava postizanje maksimalne brzine od 187 km/h. Svidjela nam se i vrlo niska potrošnja koja se u kombiniranom ciklusu kretala oko 6,5 litara na stotinu kilometara. Peterostupanjski ručni mjenjač ima vrlo dobro prilagođene prijenosne omjere, no sklon je zapinjanju pri bržoj izmjeni brzina. Zato kočnice svoj posao obavljaju odlično.
Pro_ceed dolazi s bogatom sigurnosnom opremom koja uključuje ABS, šest zračnih jastuka te ISOFIX osigurače dječjih sjedalica na putničkim sjedalima. Zbog sveg ovog automobil je zaslužio pet zvjezdica na Euro NCAP-ovim crash testovima. Također moramo spomenuti i neuobičajeno dugo sedmogodišnje jamstvo koje samo potvrđuje da KIA vjeruje u pouzdanost jednog od svojih najpopularnijih modela.
Proizvođač: Kia
Model: pro_cee'd 1.4 CVVT
Vrsta motora: 1.4, četiri cilindra, benzin
Obujam: 1.396 cm3
Snaga (kW/KS): 80/109 @ 6.200
Okretni moment (Nm): 137 @ 5.000
Potrošnja (l/100 km): 5,7/7,8/6,5
Ubrzanje (0-100 km/h): 11,6 s
Maksimalna brzina: 187 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 4.250/1.790/1.450
Cijena do registracije: 95.990 kuna