LJEPOTA NAM JE VAŽNA

Koliko Hrvati maze i paze svoju kosu?

27.11.2015 u 14:37

Bionic
Reading

Svaki dan, svaki drugi dan ili nekoliko puta tjedno kosu pere više od tri četvrtine potrošača, što jasno govori koliko im je važno održavanje čistoće i zdravlja kose, dok oni koji ne peru kosu zauzimaju udio ispod razine statističke pogreške (0,3 posto)

O tome najbolje govori podatak da u populaciji stanovnika Hrvatske od 15 do 64 godine imamo čak 96 posto korisnika šampona za kosu. Osim toga, u zadnjih 12 mjeseci (rujan 2014. - kolovoz 2015.) ukupno je u hrvatskoj maloprodaji prodano 3,25 milijuna litara šampona za kosu, što je pad od 6,8 posto na godišnjoj razini, dok je vrijednosna prodaja istodobno smanjena 3,8 posto, na iznos od 162,36 milijuna kuna. Regeneratori za kosu bilježe nešto blaži pad.

Unatoč blagom padu prodaje, svi navedeni podaci govore o značenju njege kose kao segmenta prodajnog asortimana, a koliko se domaći građani brinu o zdravlju svoje kose, putem ankete provjerio je magazin Ja TRGOVAC. Rezultati su pokazali da se glavnina potrošača za čistoću svoje kose pobrine nekoliko puta tjedno, što je kao svoj odgovor na pitanje koliko često peru kosu ponudilo 44,4 posto ispitanika.

Sa značajno manjim udjelom od 19,8 posto potom dolaze oni koji kosu peru jednom tjedno, a potpuno jednak udio - po 16,3 posto - imaju potrošači koji kosu peru svaki dan te oni koji to rade svaki drugi dan.

Na kraju liste su potrošači koji kosu peru nekoliko puta mjesečno s 2,9 posto udjela dok oni koji ne peru kosu zauzimaju udio ispod razine statističke pogreške (0,3 posto). Dakako, većina od 98,3 posto ispitanih građana za pranje kose koriste šampone. Pritom je običan šampon za kosu najpopularnija vrsta. Njega naime koristi 37,6 posto ispitanih.

Potom slijede šampon protiv prhuti (26,8 posto), šampon s posebnim efektom (21,3 posto) te šampon i regenerator 2u1 (13 posto). Da ne koriste šampon za kosu, ističe 1,4 posto sudionika ankete.

Supermarketi (48,4 posto) i drogerije (43,9 posto) vode mrtvu trku za naklonost potrošača kada je u pitanju mjesto u kojem kupuju ovu vrstu proizvoda. U ovoj kategoriji lojalnost brendu je na izrazito visokoj razini. Tako čak 73,7 posto korisnika šampona za kosu ističe da za pranje kose koriste gotovo uvijek istu marku šampona.

S druge strane, da im marka šampona nije od važnosti, navodi preostala četvrtina korisnika, njih 26,3 posto. Istraživanje magazina Ja TRGOVAC i agencije Hendal provedeno je u listopadu 2015. na nacionalno reprezentativnom uzorku od 400 građana Republike Hrvatske starijih od 15 godina.