ŠOPING MATEMATIKA

Kupujemo 35 kilograma odjeće godišnje

23.05.2011 u 09:46

Bionic
Reading

Prosječna žena u ormaru ima 22 odjevna predmeta koja nikada nije odjenula, svake sekunde u Velikoj Britaniji kupe se tri para traperica, u vrećicama donesemo 35 kilograma odjeće godišnje. Kupujemo više, ali manje kvalitetno, zaključuje novo istraživanje potrošačkih navika

Prosječna žena godišnje kupi odjevnih predmeta čiji zbroj iznosi polovicu njezine tjelesne težine ili oko 35 kilograma. Zapanjuje i podatak da sličnu količinu odjeće moderne žene bace u smeće svake godine, navodi se u istraživanju potrošačkih navika koje prenosi Daily Mail. Prosječna Britanka ima u ormaru 22 odjevna predmeta koja nikada nije odjenula, a u životu će potrošiti oko 133.000 funti na krpice

Ovi nevjerojatni statistički podaci objašnjavaju se velikim rastom takozvane brze mode u kojoj su odjevni predmeti na tržištu relativno niskih cijena i dostupni svima. Godišnje se na globalnom tržištu proizvede 80 milijardi novih odjevnih predmeta. Fenomen brze mode pripisuje se i sve većem broju trgovačkih lanaca, kao što su Zara, H&M-a i Topshop, koji nude odjeću po pristupačnim cijenama.

Kako i kvaliteta odjeće i cijene padaju svake godine, logičan je rast količine kupljenih krpica, zaključuje Daily Mail.

Također, žene troše manje na pojedinačni odjevni predmet, ali zato kupuju veće količine. Primjerice, 2007. godine u Velikoj Britaniji su se svake sekunde prodala tri para traperica. Odgajanju novih generacija potrošača pridonosi i njegovanje celebrity-kulture. Prije je, naime, postojalo zanimanje javnosti za odjeću koje su slavne osobe nosile na crvenom tepihu i glamuroznim premijerama, sada se prati i što slavni nose dok idu u supermarket ili na kavu. Nedavni primjer pokazuje taj mehanizam: kad se dan nakon kraljevskog vjenčanja Kate Middleton pojavila u plavoj Zarinoj haljini, taj je odjevni predmet rasprodan u 24 sata.

Ukratko, žene kupuju na veliko, ormari su im pretprani, ali komadi koje kupuju imaju sve manje stila i elegancije.