Prošla su vremena kada je odabir malenog automobila značio kompromis. Ovisno o novcu kojim ste raspolagali, mogli ste dobiti kompaktnu raketu, no prestižnija oprema bila je rezervirana za više klase
Mini je ovo u mnogočemu promijenio novom generacijom Coopera, a ostali su vjerno slijedili dokazani primjer. Nakon malenog Cinquecenta Fiat je odlučio lansirati i Lancinu izvedbu na Pandinoj platformi, a rezultat je nova Ypsilonka koja je sada luksuznija i opremljenija no ikad.
Lancia je temeljito skrojila automobil izvana i iznutra tako da sa sestrinskim modelima s kojima dijeli tvornicu u Poljskoj nema gotovo nikakvih vizualnih dodirnih točaka. Premda Talijani ističu kako je Ypsilon dobila oštrije linije, koje bi trebale zadovoljiti i muški ukus, za očekivati je da će ovom mališanu ipak i nadalje ostati vjerna ženska klijentela.
Nježnijem spolu svidjet će se i podatak prema kojem se Ypsilon može, kojekakvim kombinacijama premaza, folija, presvlaka i uzoraka individualizirati u čak 600 različitih kombinacija, pa su šanse da u Lijepoj Našoj naletite na model identičan vašem - gotovo nikakve.
Kvalitetniji materijali i dobra završna obrada osnovne su značajke interijera. Ugodan dodir pod prstima dostupan je u svakom dijelu kabine, a i ergonomija je na visokom nivou premda bismo bili sretniji da su talijanski dizajneri odlučili smjestiti kontrolnu ploču ondje gdje joj je mjesto - ispred vozača.
Ypsilon je maleni automobil, dugačak tek 3,84 metra, no kao takav nudi dovoljno mjesta za putnike i prtljagu (245 litara). Viši putnici bi se, doduše, mogli požaliti na nedostatak mjesta za glavu na stražnjoj klupi, no začudo - ne i za koljena.
U vožnji je Ypsilon u mnogočemu nalik sestrinskim modelima, no nešto veća težina osjeti se na performansama. Mališan je također sklon podupravljanju, no ionako nije predviđen za rušenje bilo kakvih brzinskih rekorda. 1.2-litreni benzinac pod poklopcem pokazao se ornim i, ovisno o stilu vožnje, ne pretjerano rastrošnim no više snage mu ne bi loše došlo, a odabrani petereostupanjski ručni mjenjač precizan je i s dobro podešenim prijenosnim omjerima za gradsku vožnju. Ovjes je zadovoljavajuće krut no ne i neudoban pa se Ypsilon može zaputiti i na dosta duže rute.
Sve u svemu Ypsilon je vrlo dobar maleni automobil no s jakom konkurencijom u tuđem i vlastitom dvorištu. Za manje novca dostupan je retro blizanac 500, a za još manji iznos jedan od ponajboljih mališana u segmentu - Panda. Ipak, uvjereni smo da će, kao i dosad, Lancin mališan pronaći svoje mjesto na suncu.
Proizvođač: Lancia
Model: Ypsilon 1.2 Silver
Vrsta motora: 1.2, četiri cilindra, benzin
Obujam: 1.242 cm3
Snaga (kW/KS): 51/69 @ 5.500 o/min
Okretni moment (Nm): 102 @ 3.000 o/min
Potrošnja (l/100 km): 5,0/7,8/6,2
Ubrzanje (0-100 km/h): 14,5 s
Maksimalna brzina: 163 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 3.840/1.670/1.520
Cijena do registracije: 92.720 kuna