Ljubitelji laganih dvosjeda sa stražnjim pogonom japanske proizvodnje doista se u posljednje vrijeme nisu imali čemu radovati
Prvo su Subaru i Toyota odgodili izradu vlastitog sportaša, Honda je ubila projekt novog NSX-a i S2000, a Nissan objavio da odustaje od projekta nove Silvie.
Ipak, nada postoji, a dolazi iz Mazde. Proizvođač iz Hiroshime navodno naporno radi na nasljedniku RX-8-ice koja bi se trebala zvati RX-9.
Prema tvrdnjama neimenovanog izvora bliskog projektu, automobil bi trebao dobiti Wankelov motor s dva rotora svaki zapremnine 800 kubika, što je 300 kubika više nego kod aktualnog motora 13B iz RX-8.
Novi motor trebao bi atmosferskim putem razvijati 270 KS uz značajno nižu potrošnju i emisiju ispušnih plinova nego što je to bio slučaj kod posljednje generacije.
Mazda navodno također radi na vlastitoj izvedbi automatiziranog mjenjača s dvostrukom spojkom, a isti bi vozaču trebao omogućiti fino podešavanje obrtnog područja unutar kojeg želi maksimalne performanse.
Dobra vijest je i ta da se japanski inženjeri trude što više srezati masu automobila pa bi tako RX-9, zahvaljujući novoj, lakšoj šasiji, trebao biti lakši stotinjak kilograma od svog prethodnika.
Očekuje se da bi novi automobil mogao biti predstavljen već koncem ove godine, dok bi prodaja, ako ne dođe do neočekivanih promjena, mogla započeti sljedeće godine.