Ako ste dosad sumnjali da će poster McLarena P1 ukrašavati zid vaše garaže, krajnje je vrijeme da se pomirite sa sudbinom
Nakon višetjednog draženja detaljima u McLarenu su odlučili popustiti te nam servirati tehničke detalje nadolazećeg nasljednika legendarnog F1. I to kakve podatke!
Baš kao ljuta konkurencija - Porsche 918 Spyder i Ferrarijev nestrpljivo iščekivani nasljednik Enza - i P1 će biti hibrid s pogonom benzinskog i elektromotora.
Ipak, u Wokingu su se odlučili za alternativni pristup u kojem su za biturbopunjeni V8 praktički 'zalijepili' elektromotor. Benzinska jedinica ista je ona iz manjeg MP4-12C, no u P1 razvija čak 727 KS pri 7.500 o/min i 720 Nm pri 4.000 o/min. Elektromotor pak istiskuje 179 KS i 260 Nm te energiju crpi iz 96-kilogramske baterije smještene u sklopu putničke ćelije od ugljičnih vlakana.
Baterija se puni regenerativnim kočenjem ili putem mrežne utičnice, a osigurava autonomiju od deset kilometara.
Oba motora snagu isporučuju stražnjoj osovini putem automatiziranog mjenjača s dvije spojke, a snagu elektromotora vozač može prema želji dozirati pomoću sustava IPAS na upravljaču.
Tu prednosti elektromotora ne staju. Isti osigurava i negativni okretni moment prilikom izmjena brzina kako bi obrtaji motora pali što brže, a također trenutnom isporukom snage anulira osjećaj turbo-rupe te pruža instantnu reakciju karakterističnu za atmosferske motore.
Tu je i DSR sustav koji pritiskom na dugme mijenja kut stražnjeg krila za niži aerodinamični otpor.
McLaren ne navodi podatke o performansama, no uopće nas ne bi iznenadilo kad bi, baš kao kultni prethodnik, i sam postavio čitav niz rekorda koje dugo nitko neće oboriti.