beauty marketing

Mélissa Duhalde: 'Ono što ženu ili muškarca čini lijepima je sreća'

28.10.2024 u 10:58

Bionic
Reading

Mélissa Duhalde je stručnjakinja za beauty marketing koja je bila na nekoliko pozicija u operativnom marketingu u svim kategorijama i distribucijskim mrežama unutar L'Oréala, Coty grupa, ali i LVMH (Make up for ever, Sephora Collection, Givenchy Parfums) & Estée Lauder (CLINIQUE) kako u međunarodnim uslugama, tako i unutar domaćeg francuskog tržišta

Sada radi za brend Shiseido na EMEA području unutar Shiseido grupe. Bit će jedna od govornika u sklopu jedine medijske konferencije u Adriatic regiji SEMPL koja će se održati 14. i 15. studenog u Portorožu, gdje će govoriti o raznolikosti i inkluzivnosti u kozmetičkoj industriji. Kao netko tko je morao prevladati mnoge poteškoće kako bi osigurao svoju poziciju u ovoj izazovnoj industriji, nedvojbeno je osoba koja dobro zna kako su nezamjenjivi saveznici odlučnost i strast koji postižu više razine raznolikosti i inkluzivnosti. Prije konferencije s njom smo ekskluzivno razgovarali o njezinom putu, radu s gigantima ljepote i o njezinoj percepciji istinske ljepote.

1. Od početka svoje karijere bavite se kozmetičkom industrijom. Što je to što vam je toliko privuklo pažnju da ste odlučili unutar toga graditi svoju karijeru?

Mislim da je to stvarno povezano s poslom moje majke. Ona je savjetnica za imidž i daje savjete posebno ženama oboljelima od raka. Primijetila sam učinak na samopouzdanje, samopoštovanje, pozitivnu energiju i sreću kada ih je moja majka preobrazila. Njihov se izgled promijenio i morale su ga ponovno prilagoditi. Njega kože i šminka mogu puno pomoći u takvim situacijama.

Zaista vjerujem u moto CEW France: 'Ljepota nije trivijalna, već pomaže da se živi bolje.'

Također možete primijetiti da je tijekom krize ljepota često sektor koji ne pati. G. Léonard Lauder je čak stvorio 'indeks ruževa za usne'. To je 'ekonomska teorija da kada potrošači percipiraju da prijeti recesija, prodaja 'priuštivih luksuznih' proizvoda kao što je ruž za usne raste'. Tome potvrđuje i stručnjak za bihevioralne znanosti u J.P. Morgan Private Bank Deepti Nagulapally, koji kaže: 'Jer kada su velike stvari izvan dosega, prirodno idete na male stvari.'

Kada je ekonomska situacija teška (inflacija na primjer), kozmetički proizvodi često su jedini užitak koji si ljudi mogu priuštiti.

Konačno, mislim da kozmetički proizvodi poput ruža za usne mogu pomoći u povećanju samopouzdanja. Kad na usne stavim crveni ruž, osjećam se snažnije, sigurnije i spremnije odgovoriti na sve izazove s kojima se suočavam.

2. Radili ste za gigante iz svijeta ljepote kao što su L`Oreal, LVMH i Estée Lauder, a većina ljudi zamišlja da je rad tamo pun glamura i donosi brojne prednosti. Koja je najveća zabluda ili percepcija koju imamo po tom pitanju i kako, ako se osvrnemo na središnju temu ovogodišnjeg SEMPL-a, svladavaju nestrpljenje kada je u pitanju obraćanje svojim ciljnim skupinama?

Mislim da je, naravno, zbog procesa gigantima teže biti agilan kao malim brendovima, poput nezavisnih.

Razvoj proizvoda još uvijek traje prilično dugo – barem unutar giganta – čak i ako se kašnjenja smanjuju.

Dakle, kada imate trend na sastojku, na primjer, prilično ga je teško proizvesti u nekoliko mjeseci, čak i ako marka zna da u tom trenutku postoji zahtjev potrošača. Ali agilnost malih izaziva gigante. Zbog toga i neki giganti sada nabavljaju male brandove. Imaju manje procesa, agilniji su i giganti mogu učiti od njih.

Kada imate proizvod koji cvjeta na društvenim medijima kao što je Tik Tok na primjer, prilično je nemoguće odgovoriti na potražnju, jer je potražnja potrošača tako velika. Potrošači u toj situaciji pokušavaju pronaći popularan proizvod i traže ga u svim distribucijama, a ponekad i u nekoliko zemalja. Prilično je nemoguće odgovoriti na potražnju, prije svega zato što je nepredvidiva, drugo zato što je doista teško predvidjeti hoće li trend biti kratkotrajan ili višegodišnji i na kraju za proizvodnju unutar giganta treba vremena.

Neki mali brendovi integriraju potrošače u razvoj proizvoda, što omogućuje da se stvarno dobro upravlja nestrpljenjem jer su uključeni u proces i sve korake. Oni mogu shvatiti vrijeme potrebno za razvoj proizvoda.

Digital omogućava bolje upravljanje nestrpljenjem od razvoja proizvoda za gigante jer je kašnjenje kraće. Na primjer, s trendom metaverzuma i sada AI, giganti ljepote su pioniri. Jer industrija ljepote voli inovacije.

3. U svom predavanju govorit ćete o raznolikosti i inkluzivnosti u kozmetičkoj industriji, koje su (srećom) u porastu. Što mislite, što je bila prekretnica i kakva je budućnost kozmetičke industrije u tom pogledu?

Mislim da je to bila studija Linkedin x Dove napravljena 2022. (u SAD-u). Brojke su za mene bile nevjerojatne.

1) Crna ženska kosa se smatra 2,5 manje profesionalnom.

2) 2 žene od 3 mijenjaju kosu za profesionalni razgovor, a među njima 41% ravna kosu.

3) 44% crnih žena mlađih od 34 godine osjeća pritisak da se slikaju s ravnom kosom.

Shvatila sam da sam jedna od tih žena... Kosu sam ravnala 15 godina (relaksatorom) a i kad sam se vratila prirodnoj kosi, vezala sam je za razgovor za posao.

Mislim da industrija ljepote sve više shvaća ulogu koju ima.

Zastupljenost je važna i ne možete biti ono što ne vidite. Industrija ljepote definira standarde ljepote. Ima moralnu obvezu zastupati različitost.

Sve marke nisu na istoj točki. Neki brendovi poput Narsa bili su pioniri s Naomi Campbell kao ambasadoricom brenda ili Lupitom Nyong'o za Lancôme. Ali nedavno vidimo sve više i više raznolikosti u izboru ambasadora brenda s Benjaminom Clémentineom za Gentleman (Givenchy Parfums), Zendayom za Idôle (Lancôme), Lil Nas za YSL (štoviše za ruž za usne!), René Jean-Pageom za Armani Code i posljednje, ali ne i najmanje važno, Rihanna za Dior J'adore ove jeseni.

Konačno, također možemo primijetiti više i više raznolikosti na položajima s visokim odgovornostima. Jedna je od glavnih točaka, biti inkluzivniji u industriji ljepote, pa stoga i u kampanji, timovi unutar tvrtke za uljepšavanje moraju biti raznolikiji!

4. Vaš moto je: NIKADA ODUSTATI! Vjerujte u svoje snove i borite se za njih! S kojim ste se preprekama suočavali tijekom svoje karijere koje su vam pomogle da postanete profesionalka kakva ste danas?

Industrija ljepote nije laka! Više je potražnje nego ponude. Tako sam radila 5 godina s ugovorima na određeno vrijeme. Radila sam za nekoliko nevjerojatnih tvrtki, ali bilo je jako teško pronaći stalni posao.

Ali bila sam jako strastvena prema industriji ljepote. Bila sam sigurna da želim raditi u industriji ljepote. Puno ljudi oko mene govorilo mi je 'otvori svoj um', 'pogledaj drugu industriju', ali ja sam ostala na pravom putu, nastavila sam povećavati svoje iskustvo u ovom sektoru s nekoliko poslova i konačno sam prije 2,5 godine dobila stalni posao!

Tako sam naučila biti strpljiva, biti uporna, vjerovati u sebe i slušati svoju nutrinu.

5. Make up treba istaknuti ono što je priroda podarila čovjeku i pomoći nam da napravimo najbolju verziju sebe. Što je to što ženu (a u konačnici i muškarca) čini lijepom? Kakva je vaša percepcija ljepote?

Mislim da kada ste sretni, blistate. Dakle, mislim da je ono što ženu ili muškarca čini lijepima sreća. Mislim da je ljubav prema sebi ključna. Moramo biti ljubazni prema sebi. Kao što je Stendhal rekao 'Ljepota je samo obećanje sreće' (O ljubavi, 1822.)

Ljepota je jedinstvena. Ljepota je raznolika. Ljepota nema godine, nema boju, nema spol, nema oblik tijela. Zato je toliko važno predstavljati raznolikost u industriji ljepote, a ne predstavljati samo jednu vrstu ljepote i definirati je kao referencu. Pravo je zadovoljstvo sada vidjeti prave žene u reklamama, s nepravilnostima, različitim bojama kože, oblicima tijela i godinama! Konačno, postoji i kulturološka dimenzija ljepote, koja se ne percipira svugdje na isti način.

Zato ću zaključiti svojim omiljenim citatom Coco Chanel 'Ljepota počinje onog trenutka kada odlučite biti ono što jeste.'