Slavna prošlost ovog modela bila je poznata po revolucionarnom konceptu - nešto na pola puta između monovolumena i normalnog hatchbacka. Sudeći prema novim linijama, Mercedes je napravio velik zaokret i automobil sada više vuče na koncept BMW-ove jedinice nego na staru A-klasu. Vjerujemo da se ovom modelu nije moglo dogoditi ništa bolje od napuštanja monovolumenskog koncepta
Dakle, odmak od starog modela je očit. Toliko očit da neupućeni u automobilske trendove nisu znali o kojem je zapravo modelu riječ. Dovoljno je reći da je novi model narastao širinom i dužinom. Naravno, visina je manja nego prije i nova A-klasa je napravljena da oduzme što više lajkova BMW-ovim i Audijevim konkurentima.
A-klasa je iscrtana oštrim i hrabrim potezima. Detalji prednjih svjetala i maske su glomazni. Upravo na bočnoj liniji se vidi odmak od starog modela, koji sad dijeli filozofiju stražnjeg kraja sa BMW-om. Sve u svemu, auto je lijep, mišićav i ono što je najvažnije - seksi.
U testiranom autu, interijer je napravljen u sivim tonovima. Prevladava kombinacija aluminija, plastike, kože i imitacije ugljičnih vlakana. S obzirom na dosadu boja, blještavilo aluminija i efekti karbona su digli atmosferu dostojnu Mercedesovog renomea. Usto, koža na sjedalima, upravljaču i rukohvatima prošivena je crvenim koncem, tako da čitav interijer odiše finoćom.
Rukovanje novom A-klasom je jednostavno. Na centralnom grebenu nalazi se veći ekran na kojem se mogu pratiti sve informacije GPS-a, radio uređaja i putnog kompjutera, a upravljanje izbornicima moguće je preko joysticka koji se nalazi ispod mjenjača. Upravljanje istima je jednostavno, a broj gumbića na centralnom grebenu sveden je na minimalnu razinu. Jednostavno i efektno. Baš onako kako bi trebalo biti.
Vozačka pozicija u A-klasi je niska, a sjedala s izraženim bočnim osloncima zaslužuju svaku pohvalu i po pitanju dizajna i udobnosti. Ipak, pogled straga je zaklonjen velikim osloncima za glavu. Stražnja klupa je također jako udobna, s vrlo dubokom pozicijom za sjedenje, a jedina mana je nedostatak mjesta za glavu. Prtljažnik je nešto manji u odnosu na prosjek klase. Na raspolaganju je 247 litara.
Mercedes je iznutra udoban, ali i šarmantan. Na svakom detalju osjeti se osvježenje, što se od ovog branda ne doživljava svaki dan.
Što se tiče tehnike, sama A-klasa bila je prvi Mercedesov automobil s prednjim pogonom. Prema istoj koncepciji napravljen je i novi model. Pod poklopcem motora nalazi se 1.8 CDI motor snage 110 konja. Riječ je o izuzetno uglađenom agregatu koji daje osjećaj još veće snage radi odličnog okretnog momenta od 240 Nm.
Potrošnja je za svaku pohvalu i ona se na testu kretala od 4,5 – 6,5 litara kombinirane i gradske vožnje. Što se tiče ovjesa, testni auto je imao ugrađen sportski paket s 18-inčnim kotačima, te tvrđim ovjesom, što je za naše ceste malo preambiciozno. Interesantno je da industrija uvijek izbaci za jednu mjeru pretvrd ovjes u odnosu na stanje naših prometnica. No, kako bilo, sportski ovjes je dio dodatnog paketa, kojeg bi bilo najpametnije prekrižiti s popisa opreme.
Upravljač je direktan i precizan upravo radi niskog profila, no i bez toga je izraženo nisko težište auta i sportski karakter. Ručni šesterostupanjski mjenjač je precizan, mogao bi biti i brži no uz dizel motor u potpunosti dovoljan. A klasa je u vožnji uglađena i precizna. Svaki prijeđeni kilometar predstavlja užitak. Ova rečenica je malo klišej, no ovaj auto ima ono nešto u sebi za što će netko htjeti izdvojiti pokoji euro više.
Radi se o spoju svih osjetila koje vam govore da su Nijemci zaista pazili na svaki detalj. I oku i uhu i pod prstima ugodan. detalji poput manjka prostora za glavu na stražnjoj klupi i manjeg prtljažnika kompenziraju se sa hvalospjevima dizajna, motora i uglađenosti.
U Mercedesu su novu A klasu pozicionirali vrlo mudro. S ovim automobilom cilja se točno tamo gdje treba i na pravi način. Kupci su sad na potezu.
Proizvođač: Mercedes
Model: A180 CDI
Vrsta motora: 1.8, četiri cilindra, dizel
Obujam: 1.796 cm3
Snaga (kW/KS): 80/109 @ 3.200-4.600 o/min
Okretni moment (Nm): 250 @ 1.400 - 2.800 o/min
Potrošnja (l/100 km): 4,5/6,5/5,6
Ubrzanje (0-100 km/h): 11,5 s
Maksimalna brzina: 190 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 4.290/1.780/1.430
Cijena do registracije: 230.000 kuna