Unatoč tomu što nam je Mercedes uoči salona automobila u Detroitu službeno ustupio fotografije i podatke nove E-klase, osjećamo kao da stuttgartsku limuzinu više srednje klase poznajemo već godinama
U posljednje dvije do tri godine nagledali smo se toliko video isječaka i špijunskih fotografija, načitali toliko izvještaja iz izvora bliskih proizvođaču te proučili dovoljno skica automobila dotjeranih Photoshopom da smo i prije Mercedesove presice više-manje znali što će nas ondje dočekati – novi vladar segmenta.
Nova E-klasa unaprijeđena je u tolikoj mjeri da je se slobodno može nazvati malom S-klasom. Baš nijedan djelić automobila nije prepušten slučaju. Tako je potpuno izmijenjen izgled automobila izvana i iznutra, unaprijeđena je paleta pogonskih agregata, koji su snažniji te istovremeno štedljiviji od prethodnika, a znatno je sofisticiraniji postao i sigurnosni aspekt automobila.
Zasad E-klasa najviše pažnje plijeni izgledom, koji je podijelio mišljenja među ljubiteljima trokrake zvijezde. Za novu generaciju umjesto zaobljenih dizajneri su se odlučili za uglatije, oštrije linije, nalik onima C-klase, što je mnoge automobilske medije podsjetilo na povratak u osamdesete. Isto se nastavlja i u unutrašnjosti koja djeluje vrlo robusno, no ipak podosta konzervativno. Ipak, dizajn automobila bio je u službi efikasnosti, pa se tako E-klasa može pohvaliti najnižim aerodinamičnim otporom u klasi od svega 0,25 Cd.
Inženjeri također tvrde da je automobil primjetno lakši, uz čak 30-postotno povećanje krutosti šasije. Pod poklopcem će se, kao i uvijek, naći bogata paleta modernih dizelskih i benzinskih agregata. Naglasak je stavljen na dizelaše koji su redom opremljeni biturbo punjačima, posljednjom generacijom comon-rail tehnologije direktnog ubrizgavanja goriva, kao i piezo-električnim injektorima. Novi dvolitreni dizelski četverocilindraš nudit će se u tri oblika – E200 CDI sa 136 KS, E220 CDI sa 170 KS i E250 CDI sa 220 KS i 500 Nm okretnog momenta. Sva tri motora, unatoč razlici u snazi, prema Mercedesovim podacima troše svega 5,3 litre goriva u kombiniranom ciklusu. Najsnažniji dizelaš u ponudi bit će šesterocilindrični E350 CDI sa 231 KS.
Niti ljubitelji benzina nisu zapostavljeni, svim motorima u odnosu na njihove prethodnike unaprijeđena je potrošnja do 20 posto. Osnovni model E200 CGI sa 184 KS opremljen šesterostupanjskim ručnim mjenjačem i strat-stop tehnologijom troši 6,8 litara na stotinu kilometara, dok snažniji E250 CGI sa 204 KS i 310 Nm okretnog momenta istu udaljenost prevaljuje uz potrošnju od 7,4 litre. Top benzinski modeli E350 s motorom V6 snage 292 KS i E500 s motorom V8 i 388 KS troše u prosjeku 0,6 litara goriva manje od svojih prethodnika. Kada se kasnije ove godine pojavi E-klasa AMG pogonit će je 6,2-litreni V8 sa 525 KS.
Nova E-klasa pokupila je brojne tehnologije s veće S-klase te dobila neke potpuno nove. Lane Safety i Blind Spot Assist koji nadziru kretanje automobila u traci odnosno otkrivaju automobile u mrtvom kutu, kao i Night View Assist, koji pomoću infracrvene kamere omogućava vozaču da vidi u mraku preneseni su sa S-klase, dok su Main Beam Assist i Speed Limit Assist potpuno novi sustavi. Prvi prilagođava svjetlosni snop kako bi maksimalno osvijetlio cestu, a da pritom ne zaslijepi vozača koji dolazi ususret, dok drugi čita znakove i brzinska ograničenja uz cestu te upozorava vozača na njih ako misli da ih ovaj nije vidio.
Tu je i sustav Attention Assist koji kontinuirano nadzire više od 70 parametara vožnje kako bi na vrijeme uočio zamor kod vozača i upozorio ga da je vrijeme za odmor. Opcionalni radarski sustav nadzire prostor do 200 metara ispred vozila kako bi na vrijeme uočio opasnost i djelomično aktivirao sustav kočenja te upozorio vozača. Ako vozač ne reagira na vizualna i audio upozorenja, sustav će otpočeti s hitnim zaustavljanjem.
Nova E-klasa premijerno će biti prikazana na salonu automobila u Ženevi ovog ožujka, a u prodaji bi se trebala naći već u rano proljeće. Mercedes je objavio i cijene za njemačko tržište, a one iznose 41.590,50 eura za E220 CDI, dok će E500 4Matic koštati 70.269,50 eura.