Zašto svi bruje o novom smartfonu? Odgovor je prilično jednostavan, Huawei P30 serija smartfona zaista je dizajnirana za privlačenje pogleda. Očaravajuće, prelijavajuće boje, tanji i lakši dizajn stvoreni su, kako nam je u Parizu otkrio njihov glavni dizajner Joon Suh Kim, s jednom namjerom - da osvoje srce žena. Da će u tome uspjeti, nimalo ne sumnjamo, jer riječ je o ljubavi koja se rađa, doslovno na - prvi pogled
Nikad nije bilo lakše kao u današnje vrijeme izraziti se, pokazati raspoloženje i osjećaje, ali i pravog sebe – upravo kroz boje, od odjeće, obuće, preko modnih dodatataka, ali i smartfona. Danas su oni sve samo ne dosadni gadgeti namijenjeni tehno freakovima. Huawei je otišao korak dalje dizajniravši novu P seriju u nevjerojatnim prelijevajućim bojama, s fantastičnim performansama uz koje je nikad lakše i jednostavnije zaustaviti vrijeme i uhvatiti trenutak i to u svoj raskoši boja, čak i u najtežim uvjetima (zamislite kišu, mećavu, oblak prašine), baš poput profesionalca (fotografi, čuvajte se).
Inspiracija iz prirode
Sve navedeno rezultiralo je najljepšom dosad P serijom smartfona, koja će posebno oduševiti estetski zahtjevniju žensku publiku, a kako nam je otkrio glavni dizajner Huaweija (Chief Design Officer) Joon Suh Kim, upravo su žene ciljana grupa novih zavodnika u svijetu smartfona. Kad ih primite u ruku, shvatit ćete i zašto. Teško je odvojiti se od njih; jednostavan, kompaktan dizajn i prelijevajuće gradient boje očaravaju i rađa se ljubav na prvi pogled. Zaboravite novu Chloé torbicu, ovo je modni dodatak koji želite držati u ruci da ga svi vide jer je dizajniran - da poput magneta - privlači poglede.
'Jedva čekamo vidjeti kako će naši korisnici reagirati na nove boje. Naši uređaji moraju odgovarati našem osobnom stilu, a volimo misliti da u novoj P seriji zaista imamo za svakoga ponešto. Oduvijek smo inspiraciju crpili iz prirode, a ovo je uvjerljivo naša najholističkija serija do sada. Inspirirana je izlaskom sunca, polarnom svjetlošću i ljepotom plavog neba', rekao nam je u Parizu, na globalnom prestavljanju nove P30 serije, glavni dizajner (CDO) Huaweija, Joon Suh Kim, koji iza sebe ima više od 20 godina iskustva u mobilnoj industriji, od čega je gotovo sedam proveo u Huaweiju.
Očaravajuće i dosad nikad viđene gradient boje
Nova P serija dizajnirana je s jednim ciljem - da obori žene s nogu. To potvrđuju ne samo očaravajuće gradient boje, već i tanji, lakši i kompaktniji uređaji, koji u sebi kriju 'ubojite' kamere i najnapredniju tehnologiju. No dizajn je taj, kaže Suh Kim, koji osvaja na prvu i zbog kojeg se u nešto zaljubljujete na prvi pogled.
'Razmišljali smo kako P seriju što više približiti ženskoj populaciji, jer njih više zanima estetska strana i moda. Mate serije je zato više namijenjena muškarcima, a P ženama. To je naša strateška odluka, no naravno nema razloga da se i muškarci ne odluče na P seriju, jer u našoj ponudi boja svatko može pronaći nešto za sebe. Moramo zadovoljiti potrebe korisnica, pa zato nova P serija donosi nove, fantastične boje. Nit vodilja joj je moda, a cilj nam je bio da uređaj bude što tanji. Kamere su sad sa strane, a to je najefikasniji način da uređaj bude što tanji, pa je stoga ovaj smartfon lakši, kompaktniji i tanji - i, kao što sam već rekao, s njim smo ciljali na žensku publiku. One žele seksi uređaj, a mi smo im to ponudili', kaže Suh Kim i dodaje.
'Razlika je u milimetrima u našem pristupu odnosu na naše konkurente, ali ti milimetri čine veliku razliku. Upravo te male nijanse i promjene detalja u dizajnu čine razliku. Kad osjetite da vam je ugodno koristiti se njime, tad ćete se i povezati s njim na osobnijoj razini. To je trenutak kad se zaljubite u njega. Ponosan sam stoga na inovacije i promjene koje donosimo i na to što želimo biti odvažniji od drugih. Taj drugačiji, hrabriji pristup probudio je industriju. U Kini trenutačno naši konkurenti imaju modele koji izgledaju poput Huaweijevih. Mi zaista želimo biti lideri i biti ne samo predvodnici u tehnologiji već i u dizajnu, želimo da se naši korisnici zaljube u naše proizvode. Stoga nam je izuzetno važan prvi dojam, jer puno toga ovisi o njemu. Mnogi se odlučuje samo na osnovu dizajna hoće li nešto kupiti ili ne. Tek nakon toga zaljubljuju se u performanse, kameru, zoom, efekte i ostalo. Korisnici nisu toliko ludi za tehnologijom, da se razumijemo ona je odlična, ali treba im ponuditi nešto više od same tehnologije'.
Smartfon stvoren za privlačenje pogleda
Dobar dizajn i magnetski privlačne boje svakako su više nego sjajan početak za privlačenje novih korisnika, prvenstveno ženskih, kojima je smartfon ujedno i modni dodatak, a u ovakvoj kombinaciji riječ je o pravom - statement uređaju.
Nove boje kreirane su s devet slojeva nano optičkog finiša, a inspiraciju za gradient boje pronašli su u prirodi, preciznije velikim slanim ravnicama, Polarnoj svjetlosti i zvjezdanoj konstelaciji Big Dipperu.
'Boja Breathing Crystal inspirirana je slanim ravnicama, a finalizirana je tek nakon što je Huawei proveo više od stotinu pokusnih premaza, dok je već poznata Aurora još vibrantnija i dinamičnija nego u prijašnjim verzijama, što samo odražava našu predanost u nastojanju da ponudimo najnevjerojatnije moguće boje', kaže Suh Kim.
Tolika pozornost posvećena odabiru boja nije tek puki dizajnerski hir već ima malo dublju pozadinu. Fenomenom boja fascinirani smo od davnina, još od vremena kad nam je promjena boja u prirodi slala važne signale, bitne za opstanak, no kako smo se razvijali tako se i naša svjesna povezanost s bojama smanjivala, pa danas oko 80 posto izbora vezanog uz boje radimo zapravo na podsvjesnoj razini, kaže vodeća svjetska psihologinja za boje, Karen Haller.
Činjenica je da instinktivno osjećamo povezanost s bojama kad smo u prirodi i vežemo se za boje koje određeno godišnje doba nosi. One utječu na to kako se osjećamo, različito reagiramo na njih, a to se pak reflektira na naše svakodnevne izbore, bilo da je riječ o tome što ćemo odjenuti, kako ćemo dekorirati stan, kako ćemo se našminkati, kojim ćemo modnim dodacima upotpuniti stajling, ali i kakvu boju mobitela ćemo odabrati i kakva će nam biti pozadina zaslona na njemu.
'Dizajneri su stalno otvoreni za nove ideje, odasvud, ali najviše iz prirode, u kojoj se nalaze tisuće boja, a na nama je da smislimo kako ih prenijeti na naše proizvode. Počeli smo razmišljati o prelijepoj prirodi i kako je pokazati u našim proizvodima još sa serijom P20. Inspiraciju smo tad potražili u prirodi i krenuli s vizijom da sve te prekrasne boje inkorporiramo u našu viziju. To je bio prvi gradient efekt na svijetu na smartfonu, a nastavili smo s njim i to je danas postao mainstream trend, ostali u industriji počeli su nas slijediti. No mi nismo sljedbenici, mi smo lideri u industriji po pitanju dizajna i ljudi to prepoznaju. Nećemo se zastaviti na tome, kako se drugi priključuju trendu mi ljestvicu podižemo još više i spremamo još uzbudljivije stvari za nove proizvode', kaže Suh Kim i otkriva nam, na sam dan svjetske premijere serije P30, da je nova serija već finalizirana.
'Novi P 40 je već dizajniran, već je gotov, ne stojimo na mjestu. Korisnici stalno žele nešto novo, zato stalno stvaramo nove, još bolje uređaje. Ali želimo stvarati za stvarnu vrijednost, to je moja dizajnerska filozofija, i tako radim za Huawei. Treba dizajnirati s razlogom. Ne radimo nepotrebne geste, već se želimo pobrinuti da je uređaj koristan i da se našim korisnicima sviđa više nego onaj prije. Dizajn nam treba život činiti boljim. Prvi smo koji smo wireless reverse punjenje donijeli na tržište, a sad i drugi rade na tome. To je bio dobar potez i to je ono o čemu govorim, korisnicima treba pružiti pravu vrijednost', naglašava Suh Kim.
'Zašto bismo svi imali iste smartfone, život bi na trebao biti zabavniji, zar ne?'
Boje nisu tek nešto što vidimo, već i nešto što osjećamo, proživljavamo i na što reagiramo u svakom trenutku našeg života. Svakodnevno potpuno nesvjesno donosimo tisuće odluka baziranih na bojama, a da toga zapravo nismo ni svjesni. Pomoću njih, kaže psihologinja za boje Haller, možemo promijeniti raspoloženje, način na koji razmišljamo i kako reagiramo - i to u trenutku. Upravo su se time poveli u Huaweiju kod kreiranja gradient boja koje se prelijevaju ovisno o trenutku, kutu gledanja i svjetlosti jer ta promjena boja reflektiraju naša stalnu promjenu raspoloženja tijekom dana.
Tako recimo kad gledamo izlazak sunca u dubokim narančastim nijansama, to nam donosi osjećaj topline i zadovoljstva. Sjedeći ispod plavog neba osjećamo se opušteno i bistrimo misli što nas čini otvorenima za nove ideje. Prekrasna polarna svjetlost koja obasjava nebo na sjeveru zemaljske kugle, smiruje naše misli i vodi nas u duboka razmišljanja i kontemplaciju. Crna kao noć simbolizira nepoznato pred nama i tajne koje ono nosi. Sve su to emocije koje Huawei želi pobuditi s nove četiri boje, nazvane Amber Sunrise, Black, Aurora i Breathing Crystal, inspirirane prirodom i onim što ona budi u nama.
'Boje i dizajn na neki način simboliziraju tko smo. Čak i oni koji kupuju crni telefon, odabrat će zaštitne maskice koje će odražavati njihovu osobnost. Znali su me pitati zašto dizajnirate tako lijepe smartfone, u prekrasnim bojama, a onda ljudi stavljaju na njih ružne zaštitne maske. To je staromodan pristup. Kad ljudi kupuju smartfon, žele baš tu i tu boju, ali na tu lijepu boju koju su odabrali neće onda staviti ružnu masku. Smartfon nije jeftin, jako je skup i ne želimo ga oštetiti, a svi želimo lijep uređaj pa ga treba i zaštititi. U tom slučaju birate lijepu zaštitnu masku koja će odražavati vašu osobnost. I ja stalno mijenjam maskice. Zašto bismo svi imali iste smartfone, život bi na trebao biti zabavniji, zar ne?', zaključuje Suh Kim.