Kada bismo ukratko trebali opisati trenutnu putanju kojom se kreće modni svijet, to bi jasno glasilo ovako: Ludilo za prošlim desetljećima. Arhive i zaboravljeni trendovi pokazali su se kao pokretači prodaje modnih brendova, s pogledom industrije čvrsto usmjerenim na 1990-e i 2000-e. Upravo je to bila prilika za Filippu K, švedski minimalistički brend iz 90-ih koji se ove sezone vraća u velikom stilu
Za kreativnu direktoricu brenda Filippa K, Liisu Kessler, okretanje prošlosti bilo je polazište za njezinu prvu cjelovitu kolekciju za švedski brend koji je 1993. godine osnovala Filippa Knutsson.
'Za potrebe kolekcije duboko smo zaronili u same početke naše modne kuće, od ranih 1990-ih do ranih 2000-ih, a inspiraciju smo također crpili iz mojih sjećanja na skandinavska ljeta', kaže Kessler za Vogue.
Dizajnerica njemačko-finskog podrijetla pridružila se Filippi K u siječnju ove godine kao prva nasljednica osnivačice brenda, Filippe Knutsson. Na tu poziciju je stigla iz Saint Laurenta, u kojem je bila na mjestu starije dizajnerice. Prije toga radila je u Mary Katrantzou, Chloé i Lanvinu, ali sa švedskim brendom, koji je poznat po klasičnoj garderobi i do-it-all traperu, čini se da je dobila ulogu krojenu baš po njezinoj mjeri.
'Žena po viđenju Filippe K inspirirana je samom osnivačicom, Filippom Knutsson. Ona je nevjerojatno autentična osoba, snažna i osjećajna, iskrena i izravna, neovisna i slobodnog duha', kaže dizajnerica. ‘Kada je pokrenula brend, odgovarala je na modne potrebe u vlastitom životu, a one su se u proteklih 30 godina pokazale kao rješenje za garderobu velikog broja žena', dodaje.
Smjer koji Kessler nudi za brend u rangu je s visokim standardima kupaca, isporučujući ugodne stilove koji se nalaze negdje između skandi cool stila i elegancije koja krasi Chloé. Pomislite na džempere od kašmira s resama, oštre krojeve, traperice koje savršeno ističu siluetu i prozirne tkanine - ta moderna formula ne posustaje i oduševljava sve veći broj zaljubljenika u modu.
Utjecaj koji je već ostvarila na brend može se vidjeti u čistoj estetici društvenih medija i novom načinu izražavanja (što je vrlo često prva točka djelovanja za mnoge novoimenovane kreativne direktore). Sada, s ponudom za proljeće 2023. koja dolazi u trgovine, ona debitira s kolekcijom koja je u potpunosti njezina.
Dostupni na internetskoj trgovini brenda, komadi iz nove kolekcije pričaju priču o dizajnerskom senzibilitetu Kessler te još uvijek podsjećaju na prošlost brenda. 'U našem estetskom svijetu jednostavnosti uzbudljivo je raditi s detaljima koji dodaju funkciju ili profinjen osjećaj cjelokupnoj silueti', kaže ona.
Kao primjer tu je lepršava prozirna haljina koja se nosi preko krojenih hlača ili jakni, a koje oblikom podsjećaju na smoking. Njezina osobna modna preferencija nalazi se u kombinaciji kože, žerseja i odijela na pruge. Ovome još pridodajte njezinu dnevnu uniformu - široke traperice, džemper i sjajnu torbicu - i ispred vas je savršen spoj nosivih minimalističkih komada koji na vrlo elegantan i suptilan način predstavlja stare trendove na nov način.