NIKAD NIJE KASNO

Mogu li odrasli učiti brzo poput djece?

24.05.2013 u 10:33

Bionic
Reading

Često se kaže da starog psa ne možete naučiti novim trikovima. No sve više istraživanja pokazuje da nikad ne gubimo sposobnost učenja koje smo imali kao djeca, nego jednostavno ne stječemo nove vještine na pravi način. Koče nas nedostatak vremena, perfekcionizam te nedostatak samopouzdanja

Kao odrasle osobe nemamo dovoljno slobodnog vremena koje smo imali u djetinjstvu, a možda nas koče perfekcionizam ili nedostatak samopouzdanja, tvrdi se u novom broju časopisa New Scientist koji je analizirao studije o usvajanju novih vještina kod odraslih osoba, prenosi Daily Mail.

Istraživanja pokazuju da odrasli teže uče strane jezike zbog lošeg i neprilagođenog nastavnog programa. Studija provedena na Sveučilištu u Minnesoti pokazuje da su odrasle osobe napredovale brzo u učenju stranih jezika kada su im davane snimke koje su imitirale dječji govor ili tepanje majki. 'Djeci govorimo polako i razgovijetno, kratkim, jednostavnim rečenicama', objašnjava profesor Ellen Bialystok sa Sveučilišta u Torontu.

U drugoj su studiji odrasle osobe, uključujući one u dobi između 60 i 80 godina, usvojile brže vještinu žongliranja od djece u dobi između pet i deset godina.

Mnogi znanstvenici vjeruju da odrasle osobe teže usvajaju nova znanja samo zato što su zauzete drugim obavezama. Ed Cooke, pobjednik u mnogim natjecanjima u memoriranju, kaže kako je jedina aktivnost djeteta učenje govora i kretanje. 'Kad bi odrasla osoba imala toliko vremena koje može uložiti u učenje, siguran sam da bi postigla izvrsne rezultate.'

Istraživanja pokazuju da odrasle osobe u usvajanju novih znanja koči i njihov perfekcionizam. Dok se djeca jednostavno bacaju na nove zadatke, odrasli se često muče s detaljima i slijede krutu rutinu koja guši učenje.

Članak u časopisu New Scientist sugerira da bi ljudi brže učili nove vještine kad bi rotirali različite vještine umjesto da pokušavaju do krajnjih granica usvojiti jednu.

Vjeruje se da skakanje s aktivnosti na aktivnost pomaže umu da intenzivnije radi te omogućuje dugoročno usvajanje znanja. Djeca, također, imaju koristi jer se njihova novostečena znanja redovito ispituju. Konačno, i arogancija mladosti može pomoći u procesu učenja.

'Što smo stariji, to više gubimo povjerenje u svoje sposobnosti, što ima velik utjecaj na naše poslovne rezultate', kaže dr. Gary Marcus, psiholog sa Sveučilišta u New Yorku. 'Ideja da je djetinjstvo najvažniji period za učenje novih vještina je precijenjena.'