Kinesko tržište automobila najveće je na svijetu pa ne čudi i što je konkurencija ondje jača nego bilo gdje drugdje
Samo kineskih proizvođača je ondje više od stotinu. No broj bi im se mogao rapidno smanjiti u nadolazećem razdoblju.
Naime, samo ih pet uspijeva prodati više od milijun vozila godišnje, a čak su i najjači domaći proizvođači prisiljeni na gašenje brendova. Geely će tako, primjerice, tri marke konsolidirati pod jednim krovom.
Zašto kupci zaobilaze kineske automobile?
WSJ piše da razlog leži u kvaliteti, odnosno njezinu nedostatku.
Kinezi kupuju kineske automobile zbog niske cijene te kako bi podržali domaću proizvodnju, a potom iz prve ruke shvate da njihovo vozilo u usporedbi s europskim automobilima ne djeluju kvalitetno. Njemački automobili, primjerice, koštaju više, no djeluju mnogo robusnije, piše američki list.
Pojedini kineski proizvođači shvatili su da sreća ne leži u kopiranju pa se sve više okreću preuzimanju etabliranih kompanija sa znanjem i prepoznatljivim brendom.
Tako je Geely kupio Volvo, SAIC MG, BAIC prava na Saabove starije modele, Dogfeng preuzeo 14 posto Peugeot-Citroena, a pitanje je trena kad će još pokoji zapadnjački proizvođač završiti u kineskim rukama.