Službeni podaci proizvođača automobila o potrošnji goriva nerijetko se uzimaju s popriličnom dozom sumnje. Ne bez razloga, jer se sva ispitivanja provode na testnom stolu, a ne u realnim uvjetima. Ipak, da ima primjera koji uredno ispunjavaju obećano, pokazao nam je britanski novinar Tom Ford
Ford se zaputio na izlet od Londona do Münchena BMW-om 320d EfficientDynamics kako bi vidio koliko kilometara bavarska limuzina može prevaliti s jednim spremnikom goriva.
Rezultat? Čak 1.629 kilometara. Ford je uspio stići do Münchena i gotovo nazad do Londona. Goriva mu je ponestalo tek u francuskom Lilleu.
Britanac koji je reportažu objavio u Sunday Timesu priznaje da je u cilju smanjivanja potrošnje ugasio klimatizacijski i audio uređaj, no tvrdi da nije koristio nijednu drugu metodu štednje poput spore vožnje, krstarenja ili napumpavanja pneumatika iznad propisanog tlaka.
Ford tvrdi da je na putu do Münchena u prosjeku trošio najmanje 3,7 litara, a nikad više od 4,4 litre goriva, te da mu je prosječna brzina iznosila 95,4 km/h.
'Očekivao sam da ovaj automobil neće zadovoljiti u realnim uvjetima, no bio sam u krivu. Iako sam se trudio imati što lakšu nogu na gasu, ipak sam vozio brzinama od 100-injak km/h na autoputu, što je primjetno brže od standardne ekonomične vožnje', rekao je Ford.
Model 320d EfficientDynamics pogoni dvolitreni četverocilindraš s jednim turbopunjačem koji razvija 163 KS između 3.500 i 4.200 okretaja u minuti te 360 Nm okretnog momenta između 1.750 i 3.000 okretaja u minuti. Ubrzanje do stotke traje 8,2 sekunde, a BMW-ova limuzina postiže maksimalnu brzinu od 220 km/h.
Osnovne preinake u odnosu na standardni 320d odnose se na duže prijenosne omjere mjenjača, sniženi ovjes te set aerodinamičkih aluminijskih naplataka s Michellinovim pneumaticima EnergySaver.
Kao i ostali modeli EfficientDynamics, i novi 320d dolazi s tehnologijom start-stop te sustavom regeneriranja energije kočenja.