Možda odjeća još uvijek čini muškarca, ali gole žene postaju sve utjecajnije, osobito u modnim krugovima. Naslovnice magazina pune obnaženi modeli, golotinja postaje najpoželjniji stil. Kamo to ide modna industrija?!
Posljednjih godina modni su magazini ostavljali odjeću na hrpi na dnu ormara te od umjetničkih fotografa zahtijevali da manekenke prikažu gole kao od majke rođene. Francuzi su predvodnici tog trenda, no zdušno ih slijede i prekooceanske inačice modnih magazina.
Bit će vam oprošteno ako ste pomislili da posljednje kampanje za najveće svjetske brendove zapravo reklamiraju same modele, zahvaljujući nedostatku odjeće ili modnih dodataka u reklami. Primjeri za to su kampanje Dolce & Gabbane s golim manekenkama Claudijom Schiffer i Naomi Campbell, Chanela s golom Keirom Knightley te Longchampa s golom Kate Moss.
Slijede ih Urban Outfitters, Abercrombie & Fitch te American Apparel, također s modelima bez odjeće koju žele prodati.
Fotografije na naslovnicičasopisa Marie Claire također pokazuju da je posljednja moda pokazati ženu bez odjeće. Prisjetimo se koliko je pozornosti izazvala Demi Moore kada je u trudnoći pozirala gola za Vanity Fair
Gole žene u ženskim magazinima
Lako je zaključiti zašto gole žene privlače muškarce u muškim magazinima, ali pitanje je što to ženski modni magazini s golim ženama na naslovnici prodaju drugim ženama.
Golotinja se najprije pojavila u umjetnosti, kiparstvu, slikarstvu, na fotografijama i na filmu, a internet je omogućio pravu eksploziju pornografije te su s njegovom pojavom seks i naga tijela svima postali dostupniji. Ipak, većina žena koja se presvlači u garderobama nakon aerobika i dalje štiti svoju intimu ili barem hini sram okrećući se, pokrivajući strateška mjesta i oblačeći se što je brže moguće. Jesu li to te iste žene koje kupuju magazine s naslovnicama na kojima su prekrasne nage žene? Vjerojatno jesu.
Žene kupuju ideju ljepote
Istina je da golotinja sve prodaje: to je ujedno šokantna taktika, tehnika kojom se privlači pozornost. Nadalje, golo tijelo može naglasiti neki specifičan modni dodatak, poput cipela, ogrlica... i to je način na koji ih bolje prodati. Ti accessoriesi tada nemaju konkurencije.
K tome, jedan od odgovora na pitanje zašto žene kupuju časopise s golim ženama glasi da zapravo one kupuju ne odjeću, ne seks, već cijeli paket – ideal, ideju ljepote. Tu su, dakle, sažeti odjeća, cipele, torbice, nakit, proizvodi za njegu, make up, sve što pridonosi ljepoti. A ljepota je ono čemu većina žena teži. To objedinjavanje svega što bi nam moglo trebati tjera nas da to sve i kupujemo kako bismo bili lijepi.
Želite li biti lijepi? Znate što vam je činiti. Kupujte sve što se može: članstvo u teretani, dijetnu hranu, proizvode za njegu, šminku, tablete, plastičnu kirurgiju, visoke pete, male brojeve haljina. Uostalom, živimo u eri koja slavi tijelo kao temeljnu vrijednost te se zato tijelo predstavlja kao još jedan dizajn što se može oblikovati po želji – može se mijenjati injekcijama, umecima, rezanjem... i tako krojiti poput odjevnih krpica koje su nekada krasile naslovnice.
Ali samo psihički dobro potkovane žene shvaćaju da, koliko god trošile, jednostavno ne mogu izgledati savršeno poput golih modela na naslovnicama, jer oni nisu stvarni.