TEST

Opel Astra GTC 1.6 Turbo Sport - ljubav i na drugi pogled

15.06.2012 u 16:28

Bionic
Reading

Opel je s Astrom GTC napravio fenomenalan posao. Automobil izgleda primjetno drukčije od peterovratne izvedbe na čijoj je osnovi nastao, vozi se odlično, prostran je i raspolaže paletom odličnih motora. Naravno, sve ovo dolazi uz cijenu, no krenimo redom.

Astra GTC izgleda odlično neovisno iz kojeg kuta je promatrate, a dojam tek djelomično narušava generički Opelov dizajn interijera s pretrpanom središnjom konzolom. Unutra ima nevjerojatno mnogo prostora, što se posebice osjeti na stražnjoj klupi na koju se mogu smjestiti i natprosječno visoki putnici. Prtljažnik pak sa 380 litara obujma spada među najveće u klasi.

Korišteni materijali su kvalitetni i ugodni pod prstima. Kontrolna ploča je pregledna i informativna, a vjerujemo da će se mnogima svidjeti prebacivanje pozadinskog osvjetljenja u crvenu boju prilikom aktivacije sportskog režima sustava FlexRide. Sjedala nude dobro držanje tijela, no mogla bi biti i udobnija na dužim rutama, a palac gore Opelu dajemo i za odabir ambijentalnog osvjetljenja.

Testna Astra dolazila je s najsnažnijim benzinskim motorom - 1,6-litrenim turbopunjenim četverocilindrašem s direktnim ubrizgavanjem koji razvija 180 KS. Riječ je o vrlo živahnom motoru koji se rado vrti i dosta linearno isporučuje snagu, no s ipak primjetnim efektom takozvane turbo-rupe. Motor radi mirno i uglađeno, pruža zadovoljavajuće performanse uz katkad višu potrošnju od očekivane, no zato mu snage i okretnog momenta ne nedostaje. Subjektivni dojam za upravljačem jest da je u pitanju motor veće zapremine, što samo dokazuje da smjer downsizinga kojim su proizvođači krenuli itekako ima efekta.

Najbolja strana Astre ipak nije njezin motor, ni ručni šesterostupanjski mjenjač čiji bi hodovi i omjeri mogli biti kraći, već ovjes koji unatoč tome što nije neovisan pruža možda ponajbolje vozne osobine u segmentu. Straga se nalazi Wattsov spoj, no sprijeda su Opelovi inženjeri odlučili prenijeti arhitekturu najsnažnije Astre OPC - takozvani Hiper Strut. Ovaj mehanizam anulira efekt koji okretni moment ima na upravljač, vožnju čini preciznijom, a ležanje automobila neutralnijim i predvidljivijim. Rezultat je automobil kojem ne smetaju oštećenja i koji se gotovo u svim prilikama može voziti sportski i 'na nož'.

Nešto osjećaja nedostaje električnom servo upravljaču, a i kočnice bi mogle biti učinkovitije prilikom žešće vožnje, no činjenica jest da Astrin izgled ne vara, čime se ne može pohvaliti previše automobila.

Astra GTC odličan je automobil kojem je jedina boljka ipak malo previsoka cijena. U obranu valja reći da je ovaj automobil opravdava ponuđenim, no svejedno nam se čini da još neko vrijeme nećemo viđati ovoliko novih Astri GTC po našim cestama, kao što je to bio slučaj s njezinom prethodnicom.

Proizvođač: Opel
Model: Astra GTC 1.6 Turbo
Vrsta motora: 1.6, četiri cilindra, benzin
Obujam: 1.598 cm3
Snaga (kW/KS): 121/180 @ 5.500 o/min.
Okretni moment (Nm): 230 @ 2.200 o/min.
Potrošnja (l/100 km): 6,8/10,7/8,2
Ubrzanje (0-100 km/h): 8,5 s
Maksimalna brzina: 220 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 4.470/1.840/1.480
Cijena do registracije: 210.900 kuna (149.235 kuna osnovni model)