Nije trebalo imati oko za dizajn da biste prije tri godine, kada je Opel lansirao peterovratnu izvedbu Astre, zaključili da će Astra GTC biti atraktivan automobil
Već je i standardni model odlično izgledao, a par vrata manje, bili smo uvjereni, samo će doprinijeti dinamičnim linijama. U Opelu su otišli korak dalje, pa su izmijenili gotovo sve što se izmijeniti dalo. Od peterovratne Astre ostala je tek radioantena, retrovizori i kvake vrata.
Preinake nisu izostale ni na mehaničkom dijelu priče. Astra GTC je dobila prednji robusniji Hiper Strut ovjes iz modela OPC, koji osigurava uvjerljivije prenošenje snage na podlogu u svim uvjetima, kao i umanjeni efekt takozvanog torque steera. Straga je ostao Wattsov spoj, no Opelovi inženjeri proširili su trag kotača sprijeda i straga te smanjili odstojanje podvozja od tla.
Rezultat je automobil koji, kako to novinari vole reći, izgleda brzo čak i kada stoji na mjestu. No što kad se kreće?
Na našu radost, Astra GTC je mnogo bolji automobil od prethodnika, a evidentno je bolja i od aktualne peterovratne izvedbe. Šasija je izvrsna. S postavkom FlexRidea Sport, Astra GTC je izuzetno brza i predvidljiva kroz zavoje, a ni pretvrdom ni premekanom ovjesu čak ne smetaju ni oštećenja na cesti koja upija bez greške. Od električnog serva nemojte očekivati čuda, no kudikamo je upravljiviji nego što smo navikli, a uvjetno rečeno najslabija karika je mjenjač kojeg odlikuju nešto duži hodovi i ponekad sklonost ka zapinjanju. Nova Astra GTC vozi se odlično.
Čini nam se i da smo pod poklopcem dobili najbolji motor u ponudi. Dvolitreni turbodizelaš sa 165 KS izvrsna je mjera. Dovoljno je okretan i brz u isporučivanju snage, a svejedno kultiviran i štedljiv. Podjednako je učinkovit u gradu i na otvorenoj cesti, kao i na autoputu (gdje je izolacija buke bez premca), efekt turbo rupe je primjetan, no modernom common-railu ne nedostaje 'mesa' u kompletnom radnom području.
Naposljetku treba reći koju i o praktičnosti. Astra GTC je jedan od najvećih kompakata u klasi. Prtljažnik nudi obujam od 380 litara, a straga će se udobno smjestiti dvoje odraslih putnika. Doduše, mogli biste se osjećati pomalo klaustrofobično zbog nedostatka ostakljenih površina, a iz istog razloga i preglednost nije jača strana ovog automobila. Astrina sjedala nude izvrsno držanje tijela, no za naš ukus bi mogla biti i udobnija, a nadamo se da će se u Opelu pobrinuti da u redizajnu kontrole na središnjem grebenu učine ergonomičnijima.
Kad podvučemo crtu, sve su ovo manje zamjerke na račun jednog od najzabavnijih automobila koje smo vozili u posljednje vrijeme. Astra GTC nije jeftina, no u svakom slučaju opravdava omjer uloženog i dobivenog.
Proizvođač: Opel
Model: Astra GTC 2.0 CDTI
Vrsta motora: 2.0, četiri cilindra, dizel
Obujam: 1.956 cm3
Snaga (kW/KS): 121/165 @ 4.000 o/min.
Okretni moment (Nm): 350 @ 1.750-2.500 o/min.
Potrošnja (l/100 km): 5,3/7,8/6,5
Ubrzanje (0-100 km/h): 8,9 s
Maksimalna brzina: 210 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 4.470/1.840/1.480
Cijena do registracije: 217.906 kuna (149.235 kuna osnovni model)