Opelova Astra najprodavaniji je automobil u Hrvatskoj, a premda već najesen u Frankfurtu stiže nova generacija, iz Opela smo na test dobili posljednju izvedbu u inačici 2.0 Turbo s opremom Cosmo
Smatrajući da na test dobivamo običnu Astru s najbogatijim paketom opreme, nemalo smo se iznenadili kad nas je na parkingu dočekala bijela Astra 'OPC'. Početna nedoumica ubrzo je razriješena pogledom na stražnji kraj gdje se izlaz ispušnog sustava nije nalazio centralno, već na lijevoj strani.
Testni model bio je najsnažnija Astra nakon modela OPC koji je uz to bio opremljen aerodinamičkim kitom OPC i aluminijskim 19-colnim felgama. Da nije riječ samo o šminki, postaje jasno pri ulasku u interijer s vozačkim i suvozačkim sportskim školjkastim sjedalima Recaro, no nažalost ne i sportskim upravljačem s ravnim dnom. Na okret ključa Astrin turbopunjeni dvolitreni četverocilindraš zvuči potmulo i grubo, vrlo potentno. Pogled na putni kompjutor pak odmah nam je dao do znanja da je četverocilindraš od 200 konjskih snaga podjednako žedan koliko i snažan. No krenimo redom.
Premda su nas sjedala Recaro oduševila držanjem tijela i potporom za donji dio nogu, moramo spočitati Opelu njihov previsok smještaj, što osim neprirodnog položaja za upravljačem višim putnicima onemogućuje normalan smještaj, jer uporno stružu glavom po krovu. Ostali putnici neće se buniti. Mjesta ima dovoljno za noge i glave, prtljažnik će progutati 350 litara obujma, a putnici straga eventualno se mogu buniti zbog buke zvučnika i aktivnog ispušnog sustava.
Testni model bio je opremljen upravljačkim sklopom IDS koji skrućuje ovjes i upravljač. Testirani model nudio je pregršt gripa, ponašao se izuzetno predvidljivo čak i kada bi bio isprovociran, a ovjes je unatoč primjetno krućoj postavi i niskoprofilnim gumama pružao više nego zadovoljavajuću udobnost na oštećenim podlogama. Pohvale možemo izreći i na račun kočnica koje su progresivno zaustavljale automobil uz pravovremenu aktivaciju ABS-a, a performanse su održale na visokoj razini čak i nakon učestalih žestokih kočenja.
Manje zamjerke možemo uputiti mjenjaču koji je prijenosnim omjerima primjereniji za mirniju i štedljiviju nego sportsku vožnju. Također hodovi ručice između brzina bili su malo predugi. Zato je pravi dragulj ono što se testiranom modelu nalazilo pod poklopcem motora. Dvolitreni redni četverocilindraš osnažen turbom razvija 200 konjskih snaga i 340 Nm okretnog momenta, a jednako furiozno i bez gubitka daha ih isporučuje od 2.700 okretaja u minuti pa sve do 6.500. Astra gotovo trenutno reagira na kick-down, a rezerve snage u čitavom radnom području osiguravaju sigurna pretjecanja gotovo bez obzira na brzinu kojom se vozite.
Najveća manjkavost motora ipak je potrošnja koja u kombinaciji s relativno malenim spremnikom od svega 50 litara jamči da ćete dečkima na obližnjoj benzinskoj postati vrlo poznato lice. S punim tankom jedva smo prevalili 400 kilometara, a pri žešćoj vožnji potrošnja se kretala iznad 17 litara na stotinu kilometara. U najpažljivijem režimu s mekim korakom kao da gazimo minskim poljem uspjeli smo potrošnju spustiti nadomak sedam litara na otvorenoj cesti.
Astra 2.0 Turbo impresivan je automobil koji odlikuje i podjednako impresivna cijena. Ipak, valja priznati da ovaj model kao jedna od konačnih izvedbi Astre na izvrstan način stavlja točku na i jednoj od Opelovih najuspješnijih automobilskih serija.
Proizvođač: Opel
Model: Astra GTC 2.0 Cosmo Turbo
Vrsta motora: 2.0, četiri cilindra, benzin
Obujam: 1.998 cm3
Snaga (kW/KS): 147/200 @ 5.400 o/min
Okretni moment (Nm): 262 @ 4.200
Potrošnja (l/100 km): 7,8/14,7/10,9
Ubrzanje (0-100 km/h): 7,8
Maksimalna brzina: 234 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 4.290/1.753/1.435
Cijena do registracije: 243.000 kuna