Kolekcija američke dizajnerice Tory Burch, u kojoj prevladavaju očaravajuće haljine bezvremenskog dizajna, vedrih boja i smjelih uzoraka te slave ljepotu ženskog tijela i pristaju svima, oduševila je pristalice urbanog chica diljem svijeta
Riječ je o uspjeloj liniji koja s puno stila objedinjuje suvremeno s tradicionalnim, a pristaje damama svake dobi - bez obzira imate li 20 ili 50 - zahvaljujući pametno osmišljenom dizajnu koji ne sputava.
Dizajnerica Tory Burch, čije je ime dobro poznato svim zaljubljenicama u modu, za ovu je kolekciju pronašla nadahnuće u radu pionirke ženske mode u Americi, Claire McCardell.
Fascinirana njome još od svojih studentskih dana na Sveučilištu Pennsylvania, godinama je imala tu ideju u glavi.
'Bila sam na predavanju o ženama koje su obilježile povijest i oduševila me njezina neustrašivost. Bila je nevjerojatna inovatorica i potpuno je razbila tadašnje okvire. Išla je svjesno protiv svega što se događalo u modi tijekom 1940-ih i 1950-ih, a američka sportska odjeća danas je ovakva samo zbog nje', rekla je dizajnerica. Svoj put započela je radeći za modnog dizajnera Zorana Ladičorbića i poznati modni magazin Harper’s Bazaar, a kasnije se zaposlila u PR odjelu i oglašavanju za Veru Wang, zatim Polo Ralph Lauren i Loewe.
Poštujući utjecaj dizajnerice, Burch nije samo posvetila svoju kolekciju za proljeće/ljeto 2022. McCardell, već je i osnovala Tory Burch Claire McCardell Fashion Fellowship u Centru za povijest i kulturu Marylanda.
Njezina kolekcija nadahnuta radom McCardell spaja jednostavan dizajn sa sofisticiranošću kombinirajući vedre boje i prepoznatljive detalje kao što su struk i kopčanje na kukice, dajući kreacijama moderan potpis sa suptilnom vintage notom.
I dok su Gabrielle Coco Chanel i Christian Dior revolucionirali žensku modu u poslijeratnoj Europi, hrabra kreativka Claire McCardell bila je odgovorna za tu modnu misiju u SAD-u. Stekla je iskustvo s obje strane Atlantika: nakon što je studirala u njujorškoj Školi likovnih i primijenjenih umjetnosti (sada Parsons), ambiciozna dizajnerica u Parizu je nastavila školovanje, parajući i rašivajući kreacije Madeleine Vionnet kako bi shvatila kako se šivaju.
Iako će je njezina početna karijera odvesti u Pariz, do početka Drugog svjetskog rata kreativna Amerikanka se usredotočila na transformaciju ženskog ormara i fokusirala na pristupačnu odjeću koja je najavila smjelu novu eru suvremenog stila. Među njezinim najvažnijim i najtrajnijim doprinosima modi bila je upotreba jednostavnih patentnih zatvarača i prostranih džepova koje je ušila u svoje funkcionalne haljine i omogućila ženama da odbace torbice.
'Naporno je radila kako bi ženama pružila slobodu i osjećaj udobnosti. Bila je velika zagovornica toga da se ženama da samopouzdanje kako bi se odijevale na svoj način', kaže Burch. Osim toga, smatra da je jednostavnost kreacija McCardell omogućila ženama luksuz i slobodu da ih stiliziraju baš onako kako su željele - i da im daju osobni potpis.
Tijekom Drugog svjetskog rata, stil dizajnerice McCardell uveo je novi ženski kodeks odijevanja poznat kao 'američki look'. Njezine kreacije za žene bile se jednako šik koliko i praktične, baš kao što je i sama McCardell napisala u knjizi iz 1955. godine: 'Ležerno nikad ne znači nemarno.'
Nikakvo stoga nije čudo to da je Burch, koja je 2004. pokrenula istoimeni brend, oduševljena radom McCardell jer je i ona od samog početka nastojala stvoriti lijepu, nosivu, funkcionalnu odjeću s naglaskom na potrebe i želje moderne žene.
Dizajnerica koju je magazin Forbes svojedobno uvrstio na svoju listu najmoćnijih žena svijeta osvojila je nekoliko prestižnih nagrada, a kako bi pomogla osnaživanju žena poduzetnica i njihovih obitelji u Americi, 2009. je osnovala fondaciju The Tory Burch Entrepreneurial Foundation.
Financiranjem, obrazovnim resursima i pristupom programima stipendija i mentorstva, Burch širi svoja znanja i vještine kako bi poduzetnicama pomogla u pokretanju vlastitih tvrtki.
Spajajući senzibilitet sportske odjeće s nečim malo slobodnijim i boemskim, brend je postao globalan, a taj prepoznatljivi dvostruki logo T, koji se proširio širom svijeta, pronalazi obožavatelje iz svih generacija.