Poput mnogih, modna industrija usred pandemije koronavirusa našla se na ivici promjena. Brendovi preispituju svoje misije, a njihovi veliki planovi neće se ostvariti bez podrške kupaca. Luksuzne modne trgovine posljednjih tjedana izvještavaju o promjenama potrošačke kulture. Udobna odjeća i sitnice za dom nalaze se visoko na listi prioriteta kupaca, a podjednako raste entuzijazam za posebnom i promišljenom modom
Hoćemo li iz pandemije koronavirusa izaći poput leptira ili gusjenice obavijene udobnim i kvalitetnim materijalima, pitanje je koje je modna biblija Vogue odlučila postaviti predstavnicima pet luksuznih modnih trgovina.
Život u četiri zida
Prema posljednjem izvještaju trgovine Moda Operandi, od 9. ožujka pretraga za udobnim trenirkama porasla je za 85 posto. Trenirke od luksuznog kašmira s potpisom Madeleine Thomas postale su najprodavaniji artikl u ponudi njihove trgovine. Kupilo ga je gotovo 75 posto kupaca, a cijena mu iznosi 3100 kuna za gornji i isto toliko za donji dio.
'Prodaja naših donjih dijelova trenirki porasla je preko 130 posto u nekoliko mjeseci, i to nije nužno iznenađujuće, ali naravno da to nismo očekivali. Primijetili smo da su kupci posljednjih mjeseci gravitirali prema sportskoj i udobnoj odjeći i brojnim beauty proizvodima', riječi su globalne direktorice prodaje trgovine Net-a-Porter, Elizabeth von der Goltz.
Isti trend uočila je i Brigitte Chartran, direktorica prodaje ženske linije odjeće trgovine Ssense, ističući kako su posljednjih mjeseci zabilježili veliki porast prodaje udobne lounge odjeće, a posljednjih tjedana sportska odjeća, donje rublje i kupaći kostimi nalazi se u glavnom fokusu kupaca trgovine Ssense.
Kako bi zadovoljila interese svojih kupaca, ova poznata kanadska modna trgovina u mjesecima pandemije koronavirusa predstavila je brojne ekskluzivne kolekcije luksuznih odjevnih komada namijenjenih boravku kod kuće.
Prema riječima predstavnice modne trgovine Farfetch, Celenie Seidel, potražnja za udobnom i sportskom odjećom dovoljno govori o kolektivnoj promjeni u načinu života brojnih kupaca, no ta promjena ne odnosi se isključivo na modne komade.
Kako ističe, posljednjih mjeseci primjećuju veliki rast u prodaji sitnica za dom, poput modne trgovine Moda Operandi koja je zabilježila porast prodaje kućanskih proizvoda za 80 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine.
Kultni komadi i dalje su vrijedni investiranja
Direktorica prodaje modne trgovine MatchesFashion, Natalie Kingham, otkriva kako je u razdoblju najvećeg utjecaja pandemije koronavirusa porasla prodaja kultnih modnih komada vrijednih investiranja poput torbi s potpisom brendova Loewe i Saint Laurent i dizajnerskog nakita, s naglaskom na skupocjenim satovima.
Gravitiranje kupaca prema komadima trajne vrijednosti odjeknuo je kod svih trgovaca, a prema riječima Goltz iz Net-a-Portera, ljudi žele emocionalnu kupnju koja je istovremeno dobra investicija.
Prema izvještaju o maloprodaji trgovine Mode Operandi, polovica anketiranih žena izjavila je da, ukoliko se odluče uložiti u pojedine odjevne komade, traže one koji se izdvajaju kvalitetom izrade i bezvremenskim dizajnom, a u tom slučaju veliku pozornost posvećuju torbicama s dizajnerskim potpisom koje se, usprkos pandemiji koronavirusa, u luskuznim trgovinama prodaju iznad svih očekivanja.
Šoping je više od puke kupovine stvari
Mnogi su predstavnici luksuznih trgovina u razgovoru za modnu bibliju Vogue govorili o važnosti izgradnje emocionalne povezanosti i zajednice sa svojim klijentima.
'Čuli smo da naši klijenti ne traže uvijek kupovinu, već svakodnevno traže bijeg. Imaju žeđ za sadržajem i pripovijedanjem. Bilo da se radi o razmjeni recepata ili da ih podsjetimo zašto vole modu s našim lijepim editorijalima. Na taj način angažiramo se s njima na intimnoj razini', ističe direktorica prodaje trgovine Moda Operandi, Lisa Aiken.
Prema najnovijem izvještaju o maloprodaji, kupci ove luksuzne modne trgovine spremniji su potrošiti punu cijenu na luksuzni predmet kada on ima emocionalnu rezonancu.