Iako modelu 308 većina automobilskih medija zamjera previše sličnosti i neoriginalnost u odnosu na prethodnika, Peugeotova filozofija dobro prolazi na tržištu pa je očito najbolje ne mijenjati je
Ipak, testirani model dokazuje da postoji i odmak. Tu se prvenstveno radi o dizajnu stražnjeg kraja. 308 SW do B nosača nema nikakve razlike u odnosu na kompaktnu izvedbu, no zato je silueta tipična karavanska. Stražnje staklo je okomito, da bi prostor u prtljažniku bio maksimalno iskorišten. Staklo petih vrata je zakrivljeno, dok su svjetla položena dosta nisko. Izgled stražnjice automobila je originalan i lako ga je prepoznati izdaleka. Općenito, nailazili smo na podijeljena mišljenja. Slučajnim prolaznicima se ili jako svidio ili uopće nije.
Ono što kod Peugeota ide uz veću stražnjicu jest svakako stakleni panoramski krov, koji se gotovo nametnuo kao 'obavezan' u obiteljskoj varijanti. Iz perspektive vozača, krov je potpuno nepotreban, no putnicima na stražnjoj klupi daje odličan osjećaj prostora, naročito ako su ti putnici djeca. Prtljažnik je kapaciteta 570 litara u osnovnoj izvedbi, s modularnim podom u kojem se nalaze dodatni pretinci. S preklopljenom stražnjom klupom zapremnina raste na impozantnih 1.730 litara. Na stražnjoj klupi vlada tipično obiteljsko okruženje pa ubrzo postaje očito da je više pažnje posvećeno upravo putnicima straga i njihovoj prtljazi. Kako i ne bi, kada je u ovaj model uguran i treći red sjedala (koja, doduše, nisu bila dio opreme testnog modela).
308 SW je jedini kompaktni automobil na tržištu koji može prevesti pet odraslih osoba i dvoje djece. Stražnja sjedala su zasebno profilirana i mogu se pojedinačno pomicati. Važno je napomenuti da su sva tri iste veličine. Sprijeda je sve na svom mjestu. Testirani automobil bio je bogato opremljen. Francuski standard potpune opreme doista i podrazumijeva potpuno opremljen automobil s kojim i duga putovanja neće biti zamorna. Automatska dvozonska klima, tempomat, radio shuttle i sve ostale džidže postale su standard klase. Bitno je naglasiti da zaista ništa ne nedostaje. Što se tiče funkcionalnosti, napokon možemo pohvaliti mjenjač. Ugrađen je novi šesterobrzinski, čija je ručica pomalo neprecizna, s dužim hodom.
Najbolje, dakako, dolazi na kraju. Pod poklopcem motora nalazi se 1.6. HDI agregat. Radi se o dobro poznatom motoru koji PSA dijeli s Fordom. Snaga mu je 110 KS. Iako je u odnosu na starije dizel motore ovaj zapravo manje zapremnine, razvoj tehnologije mu je upravo i omogućio iste performanse, manji kapacitet, a samim time i čišći ispuh.
Što se tiče same karoserije, 308 SW je u međuosovinskom razmaku duži za 10 cm u odnosu na običnu verziju. U vožnji je auto odličan, s izvrsnim upravljačem na elektro-hidrauličnoj bazi, što je mnogo bolje nego, recimo, osjećaj upravljača na 207-mici, koja ima klasičan električni servo.
308-ica je na Euro NCAP-ovim sigurnosnim testovima postigla više nego dobar rezultat s osvojenih pet zvjezdica za odrasle, četiri za najmlađe i tri za prolaznike, pa nemamo razloga sumnjati da isto ne bi učinila i njena karavanska izvedba.
Proizvođač: Peugeot
Model: 308 SW 1.6 HDi
Vrsta motora: 1.6, četiri cilindra, dizel
Obujam: 1.560 cm3
Snaga (kW/KS): 80/110 @ 4.000 o/min
Okretni moment (Nm): 240 @ 1.750
Potrošnja (l/100 km): 4,9/7,1/5,7
Ubrzanje (0-100 km/h): 11,9 s
Maksimalna brzina: 185 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 4.500/1.815/1.555
Cijena do registracije: 198.560 kuna