Postoji dobar razlog zašto svaki proizvođač mora u ponudi imati barem jedan automobil koji izgledom i prije svega performansama izaziva takozvani 'halo efekt'. Bez takvog automobila u gami, proizvođač postaje predvidljiv, usudili bismo se reći – dosadan
To ne znači da svaki proizvođač mora potrošiti stotine milijuna eura na razvoj superautomobila, već da u vlastitoj ponudi treba imati bar jedan sportski model koji će biti mamac za poglede te naočigled ubrzavati puls i navale adrenalina.
Peugeot već dugo nije imao ovakav model u ponudi, a onda su nam Francuzi u Frankfurtu prije tri godine pokazali koncept malenog 2+2 kupea - 308 RCZ je izgledao dramatično i hrabro te je postigao zacrtani cilj – glave su se okretale.
Serijski model ne razlikuje se gotovo uopće od koncepta, što je dobra vijest. Zapravo, kad prvi put ugledate RCZ nitko vam neće zamjeriti ako na prvu ne uspijete protumačiti što se nalazi ispred vas. Sprijeda automobil izgleda kao spljošteni, ljutiti 308, bočna silueta izvorno je kupeovska s mišićavim blatobranskim linijama, a gledano straga Peugeotov novi automobil, s takozvanim 'double-bubble' stražnjim vjetrobranskim staklom, djeluje kao Batmobil!
Dojam se produbljuje ulaskom u unutrašnjost presvučenu kožom s atraktivno oblikovanim sportskim sjedalima i odličnom vozačkom pozicijom. Čak će se i viši vozači udobno smjestiti za upravljač, koji je u testnom modelu bio trunčicu prevelik, no zato će na stražnju klupu stati tek dvoje male djece. S obzirom na dimenzije automobila, iznenađuje veličina prtljažnika koja nudi zapremninu više no iskoristivih 300-tinjak litara.
Već standardni paket uključuje više nego dovoljno opreme – od klime i tempomata do ESP-a, senzora za parkiranje i 18-colnih aluminijskih felgi, a naš je model raspolagao i JBL-ovim audiosustavom čije mogućnosti nismo stigli najbolje testirati jer nas je osvojio zvuk onog što se nalazilo ispod poklopca.
156 KS možda ne djeluje kao mnogo, no 1.6-litreni turbopunjeni benzinac mehaničko je malo čudo koje nikad ne gubi dah te se naprosto obožava vrtjeti. Pridodajmo jednadžbi i šesterostupansjki ručni mjenjač odlično pogođenih prijenosnih omjera te kruti, izvrsno izbalansirani ovjes i imate Peugeot koji se ne vozi kao ijedan Peugeot kojim smo dosad imali prilike upravljati. Zapravo većinu vremena provedenog u vožnji RCZ-a nismo mogli vjerovati da je ovaj automobil napravljen na platformi 308-ice.
RCZ nije savršen. Upravljač bi trebao biti krući i precizniji, a mjenjač imati kraće hodove, no sve to pada u drugi plan kada izbacite spojler koji stražnji kraj zalijepi za pod te počnete povezivati zavoje.
Peugeotov kupe pruža vozački užitak upakiran u atraktivni, svakodnevno upotrebljivi paket koji bi trebao u podjednakoj mjeri biti privlačan ženama i muškarcima, a po cijeni koja premda nije niska, nije ni nedostižna, pa nas ne čudi što je ušao u uži izbor za automobil godine europskog i domaćeg žirija.
Proizvođač: Peugeot
Model: RCZ 1.6 THP
Vrsta motora: 1,6, četiri cilindara, benzin
Obujam: 1.598 cm3
Snaga (kW/KS): 115/156 @ 6.000 o/min
Okretni moment (Nm): 240 @ 1.400 - 4.500 o/min
Potrošnja (l/100 km): 7,5/10,1/8,4
Ubrzanje (0-100 km/h): 8
Maksimalna brzina: 217 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 4.287/1.845/1.359
Cijena testnog modela do registracije: 195.000 kuna